Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par Pilpoill » 26/02/23, 17:17

Wat Fontcouverte betreft, is het gemiddelde van de cycli 27 minuten en zelfs als we de huidige instellingen van O in overweging nemen, afgezien van het feit dat we ze op een verbazingwekkende manier proberen te verhogen...
De instructies voor vlamtemperatuur en depressie worden gerespecteerd, dus ik zie niets aan die kant.

Fontcouverte of Bernard01290 als je de referenties hebt van je zuignapuitlaat, ik ben bereid :)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par sicetaitsimple » 26/02/23, 18:12

Pilpoill schreef:... het gemiddelde van zijn cycli is 27 min ...

Voor mijn persoonlijk begrip, aangezien dit begrip vaak wordt genoemd, wat is de definitie van een cyclus?
- de tijd tussen het toelaten en ontsteken van de pellets en het einde van hun toelating? In welk geval zou er sprake zijn van wat men een "tussencyclus" zou kunnen noemen, waarbij er geen verbranding is tussen twee cycli?
- of de tijd tussen twee starts, waaronder dus een verbrandingsperiode en een periode zonder verbranding vallen?
Ik kan me voorstellen dat het meer de eerste is, maar ik weet het niet zeker.
Bij voorbaat dank.
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par Pilpoill » 26/02/23, 20:28

Sicetaitsimple is de tijd die is verstreken tussen de inschakelopdracht en de uitschakelopdracht.
Je eerste idee is de juiste 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par Christophe » 26/02/23, 20:38

Wat is hoeveel minuten "goed brandende" vlam voor een cyclus van 30 minuten?

Met andere woorden, hoeveel ontstekingstijd (en uitschakeling) op een Okofen?

Op mijn Thermorossi H34, als hij koud is (= 100% koud = dagen niet gestart), duurt het ruim 15 minuten om een ​​mooie vlam te krijgen, maar het is zeker een eenvoudiger ontstekingssysteem dan op een Okofen. ..en ongeveer 1 op de 2 keer detecteert hij geen verbranding aan het begin van de cyclus (zelfs als er een vlam is) en moet ik de cyclus opnieuw starten... :| :| :|
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par Pilpoill » 26/02/23, 20:50

Christophe schreef:Wat is hoeveel minuten "goed brandende" vlam voor een cyclus van 30 minuten?

Met andere woorden, hoeveel ontstekingstijd (en uitschakeling) op een Okofen?

Op mijn Thermorossi H34, als hij koud is (= 100% koud = dagen niet gestart), duurt het ruim 15 minuten om een ​​mooie vlam te krijgen, maar het is zeker een eenvoudiger ontstekingssysteem dan op een Okofen. ..en ongeveer 1 op de 2 keer detecteert hij geen verbranding aan het begin van de cyclus (zelfs als er een vlam is) en moet ik de cyclus opnieuw starten... :| :| :|


Dat is een goede vraag, bedankt dat je hem stelt Christophe! (Ik ben klaar voor de politiek, heb je gezien? : Cheesy: )

Serieuzer, volgens Okofen-ketels op een "koude" start, van alles wat ik al voorbij heb zien komen het kan 6 tot soms 14 minuten duren om 100% verbranding te bereiken.
Mijn eigen gemiddelde ligt dichter bij 8/9 minuten.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par sicetaitsimple » 26/02/23, 21:44

Pilpoill schreef:Sicetaitsimple is de tijd die is verstreken tussen de inschakelopdracht en de uitschakelopdracht.
Je eerste idee is de juiste 8)

Bedankt!
Dus zolang ik bevestig wat ik denk te begrijpen, betekent dit dat je een pelletketel niet te groot moet maken?? Zodat het de minst schokkerige werking mogelijk heeft?
Hier denk ik dat het een beetje ingewikkeld is uit gewoonte voor installateurs, die bij het installeren van gas niet geneigd zijn te beknibbelen omdat de prijsverschillen afhankelijk van het vermogen niet zo groot zijn en ze niet willen dat een van hun klanten hen de schuld komt geven niet snel genoeg opwarmen als ze terugkomen van vakantie of weekenden. Maar vanuit mijn oogpunt is er geen nadeel aan een beetje te groot zijn met een gasketel. Omgekeerd heb ik de indruk dat dit bij een pelletketel wel het geval kan zijn.
Wat denk jij?
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par Pilpoill » 26/02/23, 22:28

sicetaitsimple schreef:
Pilpoill schreef:Sicetaitsimple is de tijd die is verstreken tussen de inschakelopdracht en de uitschakelopdracht.
Je eerste idee is de juiste 8)

Bedankt!
Dus zolang ik bevestig wat ik denk te begrijpen, betekent dit dat je een pelletketel niet te groot moet maken?? Zodat het de minst schokkerige werking mogelijk heeft?
Hier denk ik dat het een beetje ingewikkeld is uit gewoonte voor installateurs, die bij het installeren van gas niet geneigd zijn te beknibbelen omdat de prijsverschillen afhankelijk van het vermogen niet zo groot zijn en ze niet willen dat een van hun klanten hen de schuld komt geven niet snel genoeg opwarmen als ze terugkomen van vakantie of weekenden. Maar vanuit mijn oogpunt is er geen nadeel aan een beetje te groot zijn met een gasketel. Omgekeerd heb ik de indruk dat dit bij een pelletketel wel het geval kan zijn.
Wat denk jij?


Ik denk dat ik het helemaal met je eens ben 8)

Van de dertig installaties die ik heb kunnen volgen, op puur hardwareniveau, was er geen enkele ondermaats.
Drie van hen vereisten een verhoging van het vermogen door toevoeging van turbulatoren en/of software-aanpassing (dezelfde hardwarebasis is vaak 10/18kW of 22/32kW)
Acht daarvan waren perfect gekozen en aangepast.
Vier waren duidelijk te groot, cyclustijden tussen de 20 en 30 minuten : Roll:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par izentrop » 26/02/23, 23:25

Bonsoir,
Pilpoill schreef:Wat Fontcouverte betreft, is het gemiddelde van de cycli 27 minuten en zelfs als we de huidige instellingen van O in overweging nemen, afgezien van het feit dat we ze op een verbazingwekkende manier proberen te verhogen...
De instructies voor vlamtemperatuur en depressie worden gerespecteerd, dus ik zie niets aan die kant.
Pilpoill schreef:software-instelling (dezelfde hardwarebasis is vaak 10/18kW of 22/32kW)
Acht daarvan waren perfect gekozen en aangepast.
Vier waren duidelijk te groot, cyclustijden tussen de 20 en 30 minuten
Als een cyclus van 27 minuten normaal is en het vermogen kan worden aangepast door softwareaanpassing, waar is dan het probleem?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par sicetaitsimple » 26/02/23, 23:38

izentrop schreef:Als een cyclus van 27 minuten normaal is en het vermogen kan worden aangepast door softwareaanpassing, waar is dan het probleem?

Nee, herlees vanaf het begin, het is zeker iets complexer om aan te passen dan alleen het wijzigen van een parameter in de regeling.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Verbrandingsprobleem nooit opgelost Okofen




par izentrop » 26/02/23, 23:55

Ik wees alleen op de inconsistentie van de verklaring: 20 tot 30 minuten is normaal, maar geen 27 minuten :schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten