Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...

Na hoeveel uur wordt het ondraaglijk?

De peiling is verstreken op 20 / 01 / 23, 14: 05

10H
2
40%
11H
0
geen stemmen
12H
1
20%
13H
0
geen stemmen
14H
0
geen stemmen
15H
1
20%
16H
1
20%
17H
0
geen stemmen
meer dan 18 uur
0
geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par phil59 » 06/01/23, 23:52

Hoeveel tijd bent u bereid te besteden aan een reis, heel af en toe, aan een reis van ongeveer 1150 km.

Ik zet zonder tol


zonder tol.JPG
sans peage.JPG (138.2 Kio) 1094 keer bekeken


En zonder tol, bijvoorbeeld met mijn kona.

kona zonder tol.JPG
kona sans tolls.JPG (177.54 KiB) 1094 keer bekeken


Alles staat niet in de rekenmachines, zowel in VT als in VE, maar geeft indicaties.

Als we goed kijken, theoretisch 1u38 stop, voor een uur in VT, verandert er niet veel, behalve tol!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par phil59 » 06/01/23, 23:55

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Het voordeel van de VE is voor mij het verplichte aantal stops. (vooral als je met hoge snelheid op de snelweg rijdt).

Het lijkt me nog steeds discutabel dat dit een voordeel is, zeker met twee coureurs..... Maar goed. iedereen zal ervan denken wat ze willen.
Maar nogmaals, het lijkt niet onbetaalbaar, hoe dan ook, we doen dit soort reizen niet elke dag..


Of je nu 1 of 4 chauffeurs bent, het verandert niet alles.

Haltes zijn nodig.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par Obamot » 07/01/23, 00:08

Maak je geen zorgen, het isEenvoudig' :P

U zult merken dat op de Google Map de route in het blauw altijd de route met tol is.
En dus kan ik deze verschillen in duur tussen Google Map VS anderen nog steeds niet verklaren... (bewijs dat je thread erg nuttig is om dit mysterie op te lossen)

Ik herinner me dat hij naar Duitsland was gegaan en een uur eerder aankwam dan verwacht volgens de Google Map-schattingen...

Bij een van deze 4 ga ik kijken wat mijn TomTom mij vertelt
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par phil59 » 07/01/23, 00:17

Waze, op de weg blijft vrijwel constant, afhankelijk van hoe je rijdt.

Als ik de gps van de auto, van de kona of voor de zoé plaatste, kwam ik altijd ruim voor, met inachtneming van, binnen 5% van de toegestane snelheden, op de meter.

Het is een beetje zoals de resterende km elektrisch, op de kona, buiten de snelweg, als het aangeeft dat er nog 400 km resterend is en ik 200 afleg, vertelt het me bij aankomst tussen 195 en 205, dus ik weet dat we erop kunnen vertrouwen dat het heel betrouwbaar, ook al baseer ik me eerder op het resterende %.
Maar als je eerder 130 op de snelweg hebt gereden, is het gebaseerd op je 130, en uiteindelijk is het vrij nauwkeurig.

De zoé viel ook mee, de ion, een catamaran.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par sicetaitsimple » 07/01/23, 00:17

phil59 schreef:Het voordeel van de VE is voor mij het verplichte aantal stops. (vooral als je met hoge snelheid op de snelweg rijdt).

Heel goed, ik merk het op. Het voordeel van de EV op lange ritten is om elke 1 uur 2/3u tot 4/2u te moeten stoppen om een ​​gedeeltelijke tank bij te vullen. Het is origineel....
En of er nu 1 of 2 rijders zijn verandert er niets voor een VT boven de 1000km? Zelfs op 600, persoonlijk zie ik het verschil, de auto rijdt permanent, behalve natuurlijk een paar minuten stoppen met eten of plassen of tanken.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par phil59 » 07/01/23, 00:21

Ik zei toch "voor mij".

De vriend maakt het niet uit, hij rolt.

Mijn vrouw, zij? ze slaapt ! dus het boeit haar niet.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par phil59 » 07/01/23, 00:23

Obamot schreef:Maak je geen zorgen, het isEenvoudig' :P

U zult merken dat op de Google Map de route in het blauw altijd de route met tol is.
En dus kan ik deze verschillen in duur tussen Google Map VS anderen nog steeds niet verklaren... (bewijs dat je thread erg nuttig is om dit mysterie op te lossen)

Ik herinner me dat hij naar Duitsland was gegaan en een uur eerder aankwam dan verwacht volgens de Google Map-schattingen...

Bij een van deze 4 ga ik kijken wat mijn TomTom mij vertelt


Daar, in het blauw, is het zonder tol, maar wel het snelst.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par Remundo » 07/01/23, 08:01

phil59 schreef:Dus het was om het nieuwe jaar bij Rosa door te brengen.

Goed idee, maar je zult het meestal op je bestuurdersstoel doorbrengen :P

26 uur heen en terug rijden is echt spannend. : Wink:
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par phil59 » 07/01/23, 10:54

Voor de week is het nog steeds redelijk.

We vertrokken op een maandag en keerden de volgende terug.

We passeerden nogal wat aan de kant van Berck "160 km van het huis, en 120 van de vriend.

25 jaar die we elk nieuw jaar samen doorbrengen.

Vriend was een tweedejaars op de middelbare school, ongeveer 75 jaar.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Hoe lang duurt deze all-inclusive reis van 1150 km?




par n.Chr. 44 » 14/01/23, 21:52

phil59 schreef:
sicetaitsimple schreef:Zonder echt mee te willen doen, want ik denk niet dat ik in mijn hele leven ooit 1150 km in één keer heb afgelegd, wat is de vraag, het probleem of de observatie die door Phil59 naar voren is gebracht?
Als het wil zeggen dat het in VE langer duurt dan in VT bij identiek rijgedrag, denk ik dat iedereen het erover eens is.
So what?


Je staat er niet bij.

Ja, het is zeker langer.

Maar wat verwacht je, op een reis van ongeveer 11 uur in VT, met een EV?

geschikte VE, natuurlijk geen veer.

Om te situeren, de vriend, afgezet in Spanje, de oude clio van zijn vrouw, 12-14 jaar oud, rond, 80-85 pk, niet topklasse, maar correct, een beetje "gek" op de weg, voor zover hij stopte alleen om te tanken en om te eten zonder een broodje achter het stuur, in minder dan 10 uur.
Je zou kunnen zeggen, vergelijkbaar met een veer, maar met een veer doe ik het niet dezelfde dag en zou ik het ook niet doen, tenzij het moet, want het zou niet passen, maar toch te doen.

Terwijl je met een VT kunt, zonder comfort natuurlijk, maar in dezelfde periode als een "meer luxe" auto. ( ongeveer).

Het EV-voordeel voor mij is het verplichte stopnummer. (vooral als je met hoge snelheid op de snelweg rijdt).

Met een VT deed ik al een paar jaar bijna hetzelfde, maar dan iets kortere stops.

Ik herinner me dat ik op wintersport ging, een paar maanden na een knieschijfbreuk, en dat ik elke 45 minuten moest stoppen om mijn benen te strekken. En als je meer dan 800 km rijdt.... maakt hij een paar stops.


Niet elektrisch... nucleair!!!

Niet VE dan! Maar..VN!!!

Dus je herinnert je de promo-advertentie van EDF begin jaren 90 niet meer?!? : Mrgreen:

https://www.coup-de-vieux.fr/pas-electrique-nucleaire/

Ah... die verdomde Chatiliez!
: Wink:
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten