Cumulus gasverbruik monitoring

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par Macro » 27/11/22, 11:33

Christophe schreef:Ja... dus kan je net zo goed een raam open laten staan ​​aangezien de rest toch een zeef is?


Dat was vaak het geval in dit huis...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 27/11/22, 17:35

Geen loopback.

En voor gas warm water is het eigenlijk niet gek, als ik er een paar zie op 400 kWh voor warm water.

Maar het is te veel, daar zijn we het over eens.

Volgende week wordt de gascumulus stilgelegd, maar draait de ketel....

Voor deze zomer ga ik waarschijnlijk op zoek naar een 50-80L elektrische ballon.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par sicetaitsimple » 27/11/22, 18:35

phil59 schreef:Voor deze zomer ga ik waarschijnlijk op zoek naar een 50-80L elektrische ballon.


Ja, oké, het zou beter zijn om eerst de oorzaak van deze overconsumptie te identificeren, vooral omdat het bijna constant lijkt, aanwezigheid en gebruik of niet. Als het inderdaad en zeker de prestaties van de boiler zijn die in het geding zijn, zult u er geen spijt van hebben deze te vervangen.

Anders kan de overstap naar een elektrische boiler erger zijn dan de schade.

Bovendien lijkt 50-80l, zelfs voor twee, mij een beetje licht, behalve om het te laten opwarmen wanneer het wil, wat jammer zou zijn gezien de "nacht"-tarieven van het Tempo-abonnement.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 27/11/22, 19:02

sicetaitsimple schreef:Ja, oké, het zou beter zijn om eerst de oorzaak van deze overconsumptie te identificeren, vooral omdat het bijna constant lijkt, aanwezigheid en gebruik of niet. Als het inderdaad en zeker de prestaties van de boiler zijn die in het geding zijn, zult u er geen spijt van hebben deze te vervangen.

Anders kan de overstap naar een elektrische boiler erger zijn dan de schade.

Bovendien lijkt 50-80l, zelfs voor twee, mij een beetje licht, behalve om het te laten opwarmen wanneer het wil, wat jammer zou zijn gezien de "nacht"-tarieven van het Tempo-abonnement.


Het is geen overconsumptie, voor dit "soort machine" is het vrij normaal, zo is het, het is niet efficiënt, tenzij je een jaar of tien thuis bent.

Niets verhindert dat de cumulus vooral 's nachts opwarmt en overdag een paar watts afneemt met mijn zonne-overschot.

De rode dagen, erg duur overdag, het is winter, wanneer de ketel minimaal draait.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par sicetaitsimple » 27/11/22, 19:12

Laten we duidelijk zijn tussen ons, je doet absoluut wat je wilt!
Maar jij bent nog steeds degene die een thread "monitoring cumulus gasverbruik" op gang heeft gebracht, lijkt mij?
Waarom?
Het kan 'wij' (de lezers van dit draadje) geen moer schelen. We zeggen gewoon tegen onszelf dat je misschien op suggesties wacht, we doen ze aan je, dan gooi je ze in de prullenbak en alles is in orde. Het is jouw probleem.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 27/11/22, 20:06

sicetaitsimple schreef:Laten we duidelijk zijn tussen ons, je doet absoluut wat je wilt!
Maar jij bent nog steeds degene die een thread "monitoring cumulus gasverbruik" op gang heeft gebracht, lijkt mij?
Waarom?
Het kan 'wij' (de lezers van dit draadje) geen moer schelen. We zeggen gewoon tegen onszelf dat je misschien op suggesties wacht, we doen ze aan je, dan gooi je ze in de prullenbak en alles is in orde. Het is jouw probleem.


Ik ben dit draadje begonnen omdat ik ontdekte dat ik een gasverbruik had, alleen voor warm water, dat bijna constant is, of we nu thuis zijn of niet.

Als ik maanden had op 200 en andere op 400, zou het minder schokkend hebben geleken, terwijl dat gemiddeld enorm is, alleen voor warm water.

Het is vooral de constantheid van het verbruik, die me op de hoogte bracht, om zijn gasverbruik online te kunnen raadplegen, per maand, met periodes dat we er niet waren.

A priori is het voor dit type warm water geen afwijkend verbruik, maar meer in het "normale", daar kunnen we niet veel beters van verwachten.

Het voordeel van dit apparaat is als je thuis al een paar feestjes hebt gehad, en je merkt dat je om 20 uur 's ochtends geen probleem hebt met warm water, we hadden destijds niet gezegd dat we er 7 baden per uur op konden trekken .

Voor ons dagelijks gebruik is het een afwijking.

In de winter zorgt de ketel voor warm water, geen echte tank, slechts 1-3 liter voorraad en een doorstroomboiler.

In sommige landen, zoals Duitsland, lijkt het mij dat je abonnement systematisch driefasig is op 12 kVA (niet zeker).

Ze hebben dus elektrische doorstroomverwarmers.

Een elektrische cumulus voor 2 van 50-80L kan voldoende zijn voor 2, als je geen bad neemt, met een lichte verwarming overdag, naast de ingebouwde verwarming 's nachts. Aan de andere kant, als er een bad is, belet niets dat de ketel af en toe in gebruik wordt genomen.

Er is niets dat belet om de elektrische cumulus op de uitlaat van de boiler van de gasketel te plaatsen en bij uitzondering aan te zetten.

Maak een systeem zoals Christophe, één, ik weet niet zeker of ik weet hoe ik het moet doen, en twee om erin te investeren.

Maar ik denk dat de oplossing voor jou niet helemaal optimaal zal zijn.... Wat heb je gekozen?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par sicetaitsimple » 27/11/22, 20:37

phil59 schreef:Het is geen overconsumptie, voor dit "soort machine" is het bijna normaal, het is zo, c


Welnu, in dit geval het onderwerp gesloten, aangezien het bijna normaal is, is het zo.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 27/11/22, 21:21

pffffffffffffffffffffffffffffff .............
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par phil59 » 27/11/22, 23:00

Ter info, voor de geïnteresseerden, een gasballon, voor de waakvlam die 24/24 aan blijft, verbruikt gemiddeld iets meer dan 5 kWh per dag.

De isolatie van een ballon wordt beperkt door de "schoorsteen", waar de calorieën naar buiten gaan, maar a priori kan er condensatie optreden.

Gas kost momenteel minder dan 10 cent per kWh en elektriciteit per kWh, voor een basisabonnement, minder dan 20 cent.

Het voordeel van gas is dat er voldoende warm water is, ook al wonen we met 10 personen onder hetzelfde dak, of zelfs met veel meer.

Toen ik dit huis kocht, had ik de herinneringen aan het vorige met een elektrische cumulus, en 4 kinderen thuis, en met 200-250 liter was het destijds heel eerlijk.

Vandaag, twee thuis, een elektrische cumulus zou veel winstgevender zijn, met behulp van de gasketel, als er mensen zijn, en de winter zonder pb.

Maar het is een oplossing voor mijn geval.

Op een gegeven moment had ik het idee om appartementen in mijn huis te gaan maken, en binnen een paar jaar elk appartement, en we zouden vertrekken.

Om te lokaliseren, de zolder is meer dan 100m2 Carrez wet. Ik had het idee om in totaal 6-8 appartementen te maken (verschillende projecten van 4 tot 10 eigenlijk), van 30 tot 65m2. Voor meer dan 10 personen is de 5 kWh standby-tijd van de gasballon minder beangstigend dan voor 2.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Betreft: Cumulus gasverbruik monitoring




par Macro » 28/11/22, 10:25

Whoa... Laten we zeggen 8 appartementen waar je al snel met meer dan 15 mensen zit... Wat zijn er meer huurders die tegen zichzelf zullen zeggen dat het collectief is... Maakt ons niet uit... Go Go de douches van 1/2 uur...Uw gasophoping.... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: westen vooruit...

Zolang je verandert in een slaapverkoper....Ieder zijn watermeter, ieder zijn cumulus, ieder zijn elektriciteitsmeter...Als je casosse tegenkomt die niet loont....Het is edf en de waterdienst die neemt de verliezen en die komt om te snijden...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : rpsantina en 220 gasten