Verandering van elektriciteitsleverancier (Mega Energie, EDF...?)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Verandering van elektriciteitsleverancier (Mega Energie, EDF...?)




par Christophe » 08/09/22, 12:54

WAT DE F...HEL!!

10 k€ per jaar aan groene stroom? Wie houden ze voor de gek? Het zijn de fossielen die zijn toegenomen!!

Hoe kunnen we anders leven met dit soort maandelijkse betalingen???

:schok: :schok: :schok: :schok:

Maar wat is uw respectievelijke jaarverbruik?? Lijkt me enorm... :schok: :schok: :schok:

Een tip: raak niets aan! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: (wat betreft je kapotte PV-panelen...)
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Verandering van elektriciteitsleverancier (Mega Energie, EDF...?)




par phil59 » 08/09/22, 13:07

In elektriciteit kunnen we uitgaan van een basis van 10 kW, dit jaar was het iets minder, maar veel dag of niet + de panelen...

conso en elec.JPG
conso an elec.JPG (46.04 KiB) 2191 keer bekeken



Op het gas, want ik heb kubieke meters hout : Lol: , voor de ketelkachel zit ik in de 180€ maand, en het lijkt niet dat het enorm is gedaald om in de 30 kWh te komen....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Verandering van elektriciteitsleverancier (Mega Energie, EDF...?)




par Christophe » 08/09/22, 14:00

Waarom maak je het zo ingewikkeld: kijk maar naar je indexen, ze staan ​​op de regularisatiefactuur...

Dus 10 kWh elektrisch en 000 kWh gas?

Als ik jouw simulaties neem:

Groen :

Elektrisch: 12 * 9.74 + 10 * 000 = € 0.37
Gas: 12 * 16,51 + 30 * 000 = € 0.16

Totaal: 8815 €

Essentieel :

Elektrisch: 12 * 9.74 + 10 * 000 = € 0.16
Gas: 12 * 17,82 + 30 * 000 = € 0.08

Totaal: 4331 €

Dus je consumeert meer dan wat je daar zegt...

Anders verwarm je tot 27°C, ben je 8 thuis of heb je een kasteel? :schok: :schok: :schok:

Geen gedoe, als ik deze facturen zie... in plaats van plezier te hebben met je schilderijen en je rondingen en gebroken panelen en een paar honderd €, raad ik je ten zeerste aan om 5000 tot 10 € te nemen om een ​​ECHTE installatie te doen! Het is altijd beter om ze te investeren dan om speculanten van oplichters te betalen! :onheil: :onheil: :onheil:

ps: ik twijfel sterk of het gas organisch is!! : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Verandering van elektriciteitsleverancier (Mega Energie, EDF...?)




par phil59 » 08/09/22, 14:58

Meer dan 1000m3 te verwarmen....

Daar staat mijn tellerindex op 2461, deze is gewijzigd door een "communicator?" (Ik was daar vorig jaar niet in geïnteresseerd)

Ik heb mijn gasrekening niet bij de hand.

Maar het is € 180/maand en € 130 voor elektriciteit, en dat is ongeveer wat ik al een paar jaar betaal, soms met balanceren, zoals + € 500 gas, en soms - € 200 (ongeveer) en ongeveer hetzelfde in uitverkorenen +300 -150 ...

Voordat je vertrekt op 15 kWp paneel, is het beter om te kijken of bijvoorbeeld 5 kWp panelen goed zouden zijn met 4 kWh batterij, en een back-up zou toestaan!
Daar is een studie voor.

Voordat ik begon met het plaatsen van 3 kleine panelen, had ik al verschillende keren naar het achtergrondgeluid gekeken en het was voor mij vereenvoudigd met de linky, de rollenteller was niet expliciet genoeg. (jammer want geen panelen bij de epode).

Het voordeel is dat het mijn geest doet werken, het lichaam is een ander verhaal...
Om de paneelsteun toe te voegen, d.w.z. een houten steunframe maken, zijn voeten, 3 kabels in een grijze mantel doorvoeren om 25-30 m te maken, deze grijze mantel in een oranje mantel, de verbindingen, het kostte me 4 dagen ... en een veel pillen om vast te houden.
Het is dus een dag werken, goed de tijd nemen, of een goede middag, niet slepen....

Ik vond ook 3500 Wc van OCCAZ-paneel, voor ongeveer 200-300 €. Maar niet te standaard dingen, a priori.

Ik ga niet zo blind worden voor een echte installatie, een paar goedkope panelen, we weten dat het goed is, er is geen pb.

Elektriciteitsverbruik houdt ook rekening met EV's (vooral 1), die 25 km per jaar afleggen, misschien meer.
Voor de laadaansluiting heb ik 10 € "een echte blauwe meter" teruggekregen, die aan de EV zal worden gewijd, om precies te zien hoeveel kWh er door wordt verbruikt.

25 km * 000 kWh/15km = 100 kWh die meestal 's nachts vertrekken, maar veel minder, want als ik lange ritten maak (> 3750 km) laad ik niet thuis.
Ik denk dat het dichter bij 2500-3000 kWh ligt voor EV's.
En aangezien de VE voornamelijk 's nachts oplaadt...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Verandering van elektriciteitsleverancier (Mega Energie, EDF...?)




par phil59 » 01/10/22, 20:07

Nou daar ga je, ik zal snel in tempo zijn, edf

tempo.JPG
tempo.JPG (36.04 KiB) 2045 keer bekeken


Met mijn eigen simulatie van mijn verbruik van 01/10/2020 tot 30/09/2021, zodat de panelen er niet te veel in spelen, bespaar ik ongeveer € 400, zonder oppassen, aangezien het een drankje uit het verleden is.

Volgens EDF is het meer dan €350, maar het zit nog in de penarie, met een iets duurder abonnement, maar tegelijkertijd ga ik van 6 kVA naar 12 kVA.

In navolging van natuurlijk de huidige prijs, gereguleerd, maar die kan stijgen...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Verandering van elektriciteitsleverancier (Mega Energie, EDF...?)




par sicetaitsimple » 01/10/22, 22:17

Ja, Tempo is zeker een oplossing die voordelig kan zijn voor wie zeker weet dat hij zijn verbruik tijdens de piekuren in de winter kan beperken, 22 dagen/jaar uit het hoofd. Maar daar moet je jezelf echt beperken, het kleinste verschil wordt al snel duur.
Bovendien moet het, net als jij met twee elektrische voertuigen, puur geluk zijn...

PS: als je 6kVA in abonnement had, waarom naar 12 gaan aangezien er een mogelijkheid is bij 9?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Verandering van elektriciteitsleverancier (Mega Energie, EDF...?)




par phil59 » 02/10/22, 01:31

Waarom 12, en niet 9 kVA, het is omdat ik een terminal ga herstellen en misschien 7 kW zou kunnen opladen, nutteloos voor de klassieker, maar als er meerdere rode dagen zijn, kan ik binnen een paar uur tanken , alleen daarvoor.

En het zal maar 40€ meer per jaar zijn, en 6 was soms heel eerlijk met Madame, die niet voorzichtig is, tussen autolading, LV, LL, SL, borden, oven .... en dat als het is' t liet nog geen scheet, de stoominstallatie bovendien, voor het geval er nog niet genoeg is...!!! :onheil:

Meer waarschijnlijk, warmtepomp, enkelfasig, wachtend op vervanging ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 226 gasten