Waterstof is een indirect broeikasgas (radicalen) 200 keer krachtiger dan CO2

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Waterstof is een indirect broeikasgas 200 keer krachtiger dan CO2




par sicetaitsimple » 06/02/22, 19:09

Ahmed schreef:Dit is niet de oriëntatie van deze sector van dit gas, althans in Europa, en de kostprijs zou een afschrikmiddel zijn voor massale toepassingen... Bovendien zijn deze laatste niet zo zichtbaar als de voortstuwing van voertuigen in stedelijke gebieden.


Het is discutabel... De "extra kosten" van "groene" waterstof in de industrie zijn niet per se onbetaalbaar, je moet alleen de "helpers" op de juiste plaats zetten. In ieder geval kan geen enkel industrieel project zich in Europa ontwikkelen zonder enige vorm van hulp.
Wat stadsvoertuigen (bussen, vuilnisbakken, enz.) betreft, denk ik dat dit een vergissing is en dat het beter zou zijn om elektrische voertuigen in stedelijke gebieden te ontwikkelen.
de H2 heeft op termijn wellicht een toekomst in zwaar transport, met een dedicated distributienetwerk op de grote assen.

Voor privévoertuigen geloof ik er niet in... Elektrisch zal zegevieren.

Maar ik kan het mis hebben!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Waterstof is een indirect broeikasgas 200 keer krachtiger dan CO2




par GuyGadeboisTheBack » 06/02/22, 19:18

sicetaitsimple schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
sicetaitsimple schreef:d.w.z. met een GWP van 200 een CO2-equivalent van 60 kg/MWh.

Dat is minder dan kernenergie, fotovoltaïsche energie, windenergie, kolen, stookolie.

Die steenkool of stookolie, het is zo goed als zeker (met het voorbehoud bij de "200" en bij het "1% lek".
Of het nu gaat om kernenergie, PV of wind, u hebt het helemaal bij het verkeerde eind, want om "koolstofarme" waterstof te produceren, moet u eerst een kern-, PV- of windenergiecentrale bouwen om de waterstofproductie-installatie te bevoorraden! Wetende dat de conversie-efficiëntie van elektriciteit naar waterstof in alle gevallen laag zal zijn.
Nou, je hebt een goede kans gemist om geen onzin te praten, het kan gebeuren.....

En wat heb je nodig om waterstof te maken? Regen, mooi weer en de werking van de Heilige Geest? (Ik merk dat wanneer je de . vergeet : Mrgreen: , alles wordt letterlijk genomen. Mijn fout...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Waterstof is een indirect broeikasgas 200 keer krachtiger dan CO2




par Obamot » 06/02/22, 19:38

Waterstof kan in een vaste stof worden opgeslagen, maar dat lost het probleem niet op.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Waterstof is een indirect broeikasgas 200 keer krachtiger dan CO2




par sicetaitsimple » 06/02/22, 19:42

GuyGadeboisLeRetour schreef: (Ik merk dat wanneer je de . vergeet : Mrgreen: , alles wordt letterlijk genomen. Mijn fout...)


U bent het vast ook vergeten tijdens uw allereerste bericht op de forum (zonder "leretour") waar je ons uitnodigde om een ​​petitie te ondertekenen waarin staat dat we met onze uitwerpselen en groenteschillen, zelfvoorzienend kunnen zijn in energie.......
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Waterstof is een indirect broeikasgas 200 keer krachtiger dan CO2




par GuyGadeboisTheBack » 06/02/22, 20:03

sicetaitsimple schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef: (Ik merk dat wanneer je de . vergeet : Mrgreen: , alles wordt letterlijk genomen. Mijn fout...)


U bent het vast ook vergeten tijdens uw allereerste bericht op de forum (zonder "leretour") waar je ons uitnodigde om een ​​petitie te ondertekenen waarin staat dat we met onze uitwerpselen en groenteschillen, zelfvoorzienend kunnen zijn in energie.......

Ga je het eruit halen wanneer het je uitkomt, jij gemene idioot? : Roll:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Waterstof is een indirect broeikasgas 200 keer krachtiger dan CO2




par sicetaitsimple » 06/02/22, 20:18

GuyGadeboisLeRetour schreef:
sicetaitsimple schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef: (Ik merk dat wanneer je de . vergeet : Mrgreen: , alles wordt letterlijk genomen. Mijn fout...)


U bent het vast ook vergeten tijdens uw allereerste bericht op de forum (zonder "leretour") waar je ons uitnodigde om een ​​petitie te ondertekenen waarin staat dat we met onze uitwerpselen en groenteschillen, zelfvoorzienend kunnen zijn in energie.......

Ga je het eruit halen wanneer het je uitkomt, jij gemene idioot? : Roll:


Elke keer dat je energie-bullshit uitspuugt en er vervolgens een pirouette van probeert te maken, is het antwoord ja.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Waterstof is een indirect broeikasgas 200 keer krachtiger dan CO2




par GuyGadeboisTheBack » 06/02/22, 20:27

Er is geen pirouette, idioot, zoek maar op wat ik eerder over deze energie schreef... Je bent een bal van het ergste soort.
1 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten