Okofen...Het vriest in huis :(

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
hercut
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/02/22, 15:10

Re: Okofen...Het vriest in huis :(




par hercut » 28/02/22, 16:11

Dank u voor uw antwoord.

Ik denk niet dat het door de radiatoren komt, die zijn pas 4 jaar oud, maar ach, het zou kunnen. Maar ze zijn heet, dus ik stel me voor dat het draait.
Misschien waren ze qua grootte te strak gepland...

Vrijdag heb ik de verwarming op tussen gezet in plaats van op eco als stand, het gaat iets beter maar ik heb toch nog een goede anderhalve graad verschil met de rest van het huis.
En vooral een gevoel van frisheid, bij 20° heb ik een niet erg prettig gevoel van kou...
0 x
Bengalen77
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/01/22, 08:42
x 2

Re: Okofen...Het vriest in huis :(




par Bengalen77 » 01/03/22, 10:20

Hallo,

Probeer de radiatoren te ontluchten, misschien zijn er een paar luchtbellen die een goede circulatie verhinderen. En controleer de waterdruk die op 1,5 bar mini moet staan.
0 x
hercut
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/02/22, 15:10

Re: Okofen...Het vriest in huis :(




par hercut » 07/03/22, 17:03

Ik heb gecontroleerd of alles goed is in de radiatoren.

Ik heb de temperatuur verhoogd naar 22, het lijkt nog steeds veel :/
De koude kamer is op 21 met een gevoel van kou nog steeds...

Ik begrijp het niet, misschien moet ik de ketelinstelling en de verwarmingstijd per dag herzien?
0 x
Benyb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/03/23, 20:53
x 1

Re: Okofen...Het vriest in huis :(




par Benyb » 27/10/23, 00:12

Hallo allemaal, ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn pellematic condens 41, die een beetje langzaam draait sinds ik hem 2 weken geleden opnieuw opstartte. De verzoeken worden goed opgevolgd maar de temperatuur komt nooit boven de 19 graden, in het beste geval had ik 18,9! Aangezien dit nog steeds vrij laag is, zoals gevraagd, maak ik me een beetje zorgen over de komende winter!

Het huis is groot 350m2, recente installatie (tweede winter). Helling 1,5 / gebogen voet 32 ​​/ gemiddeld branderpunt 18min / warm water 's ochtends en 's avonds / COMFORT 19 / VERLAAGD 17. Ik geef je mijn rondingen, ik werd geïnspireerd door degenen die ik hier zag voor de keuze van de gegevens.

In settings speelde ik met de helling, maar voorlopig zonder succes....

Bedankt voor je hulp !!!
toebehoren
IMG_5681.jpg
1 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Okofen...Het vriest in huis :(




par Pilpoill » 27/10/23, 05:46

Hallo Benyb,

In deze grafiek zie ik, afgezien van de langzame opwarming, korte cycli en misschien de werking van de warmwatercirculatiepomp, wat niet noodzakelijkerwijs nuttig is na de dagelijkse verwarmingsperiode, niets erg zorgwekkends.

350m2 te verwarmen met een monster van 41kW, dat zou op papier geen probleem moeten zijn tenzij je een kasteel in puin hebt gekocht : Wink:
Bent u het ermee eens, als initiatiefnemer van dit onderwerp, dat ik de gegevens van uw ketel gedetailleerder raadpleeg om uw hele probleem beter te begrijpen?
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten