Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par humus » 12/11/21, 15:36

sen-no-sen schreef:
humus schreef:Ik denk dat we het nooit eens zullen worden over deze grondoorzaak.
Voor mij vleit het kapitalisme en drijft het op menselijke verlangens naar grootsheid. De energie is alleen de gewapende arm en niet de beslisser.


Beantwoord deze vragen en je begrijpt:

ik win wat? : Wink: aandelen opties?


Waar komt het kapitalisme vandaan?
Van de wens van bepaalde mannen, van de ontluikende "gentlemen plus" van een paar eeuwen geleden.
In feite is hebzucht = een verlangen en de behoefte aan geruststelling (angst om iets te missen), nog een verlangen.
Altijd de man en zijn verlangens centraal.

Wat is de diepe definitie van verlangens?
ik zeg :pijl: Neiging die leidt tot willen krijgen.
Dit veronderstelt vooraf een "centrum" dat bevrediging wil verkrijgen (of het lijden wil ontvluchten), het veronderstelt een levend wezen dat begeert.


Wie van de menselijke verlangens en de oerknal was er eerst?
De oerknal natuurlijk. Het is het oorspronkelijke raamwerk waarin we worden geboren en waarin we samen met het raamwerk evolueren.

De mens heeft de bijzonderheid dat hij ervoor kan kiezen om zijn verlangen te volgen of niet, daarom kan de mens ervoor kiezen om energie te gebruiken of niet, als hij die beschikbaar heeft natuurlijk : Mrgreen:
In wezen is de mens aan niets onderworpen, hij is de speelbal van zijn onbewustheid tegenover zijn verlangens.
Door zijn bewustzijn te vergroten, onttrekt de mens zich aan determinismen, wordt hij vrij om zijn verlangens al dan niet te volgen.
Verlangens ontstaan ​​spontaan in de hersenen. Ze zijn het resultaat van cultureel leren, de vrucht van de reactie van deze kennis op externe of interne prikkels.

:pijl: Het toneel vóór de acteurs, de oerknal vóór de mensen, maar de acteurs zijn in principe vrij om op het toneel te doen wat ze willen, binnen de grenzen van het toneel.
We zouden dus kunnen zeggen dat de scène zijn wet dicteert door grenzen op te leggen (wat jouw standpunt lijkt te zijn), maar het op geen enkele manier oplegt om de grenzen te benaderen, ze te overschrijden. :schok: of blijf op reserve. Het is de mens die kiest.
Al gezegd, als er geen mensen waren, zouden koolstofhoudende fossielen nog steeds ondergronds zijn.
Altijd de man, zijn verlangens en zijn geweten (bewusteloosheid : Mrgreen: ) in het midden van het frame.
Het frame heeft geen probleem, alleen de man.
Dernière édition par humus de 12 / 11 / 21, 15: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par humus » 12/11/21, 15:44

Ahmed schreef:De premissen van het kapitalisme zijn vals, omdat het deze valsheid is die het mogelijk maakt om het op te bouwen. Het beweerde doel is ook onjuist, maar het is ook noodzakelijk om zijn agenten te verplaatsen die "niet handelen om de redenen die zij geloven", zoals het zou worden gezegd. Marx!
Wat juist is, is het extreme en betreurenswaardige* vermogen om een ​​maximum aan energie te verspillen (wat ook verborgen is achter deze pseudo "ecologische transitie" capriolen).

* Spijtig, want zeer ongunstig voor onze soort op middellange termijn.

hebzucht en de angst voor gebrek leiden tot corruptie.
Corruptie in de zin dat ik bereid ben te liegen, deze heerlijke vrucht te verstoppen om in een hoekje te eten en het niet te delen of weg te geven.
De zaden van het kapitalisme beginnen in het dierlijke stadium, het is het verlengstuk van het overlevingsinstinct.
Het is de systematisering van deze natuurlijke neiging die perversie wordt.

Een systeem dat corruptie cultiveert, kan alleen corrupte bases en hetzelfde doel hebben. : Mrgreen:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par ABC2019 » 12/11/21, 16:29

GuyGadeboisLeRetour schreef:En de andere clown die denkt dat we in een handomdraai de door olie aangedreven vloot van een heel land kunnen vervangen door boten op waterstof... Hier is een heel deel van de IJslandse economie dat nog lang afhankelijk zal blijven van fossiele brandstoffen, ondanks de wil van de leiders om zich ondanks aardwarmte uit deze afhankelijkheid te bevrijden.

Ik weet niet of je aan mij denkt als je 'de andere clown' zegt (waarschijnlijk) maar ik zeg precies zoals jij, dat het niet is omdat de IJslanders genoeg EnR hebben (en schoon en niet eens met tussenpozen!!) dat ze al hun problemen hebben opgelost. Het was humus "andere clown" die zelfverzekerd verklaarde dat ze "wanneer ze maar wilden" konden. Waarschijnlijk denkt hij dat IJslanders in opstand moeten komen, maar ik begreep niet tegen wie of tegen wat.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par ABC2019 » 12/11/21, 16:31

humus schreef:
Ahmed schreef:De premissen van het kapitalisme zijn vals, omdat het deze valsheid is die het mogelijk maakt om het op te bouwen. Het beweerde doel is ook onjuist, maar het is ook noodzakelijk om zijn agenten te verplaatsen die "niet handelen om de redenen die zij geloven", zoals het zou worden gezegd. Marx!
Wat juist is, is het extreme en betreurenswaardige* vermogen om een ​​maximum aan energie te verspillen (wat ook verborgen is achter deze pseudo "ecologische transitie" capriolen).

* Spijtig, want zeer ongunstig voor onze soort op middellange termijn.

hebzucht en de angst voor gebrek leiden tot corruptie.
Corruptie in de zin dat ik bereid ben te liegen, deze heerlijke vrucht te verstoppen om in een hoekje te eten en het niet te delen of weg te geven.
De zaden van het kapitalisme beginnen in het dierlijke stadium, het is het verlengstuk van het overlevingsinstinct.
Het is de systematisering van deze natuurlijke neiging die perversie wordt.

Een systeem dat corruptie cultiveert, kan alleen corrupte bases en hetzelfde doel hebben. : Mrgreen:

Aan de andere kant nog steeds geen probleem om dit vanaf een computer op internet te plaatsen natuurlijk
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par humus » 12/11/21, 17:07

ABC2019 schreef:Aan de andere kant nog steeds geen probleem om dit vanaf een computer op internet te plaatsen natuurlijk

Pourquoi?
Wil je dat we alleen je mainstream, inconsistente, destructieve en suïcidale mening horen?

Ik moet sterven door jouw schuld en in stilte, denk je?

Meet jij je verachtelijke woorden??? :schok:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par Ahmed » 12/11/21, 17:49

Veel mensen vertonen dit soort gedrag helemaal niet (of hebben dit nooit gehad), dus waarom zou je het ontologiseren?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par GuyGadeboisTheBack » 12/11/21, 18:10

humus schreef:De zaden van het kapitalisme beginnen in het dierlijke stadium, het is het verlengstuk van het overlevingsinstinct.
Het is de systematisering van deze natuurlijke neiging die perversie wordt.

Het kapitalisme werd geboren zodra we van jager-verzamelaars naar sedentaire telers/kwekers gingen. Tot slot niet het stricto-senso kapitalisme maar de gemoedstoestand die ermee gepaard gaat en die het begin markeert van de menselijke perversie.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par humus » 12/11/21, 18:17

ABC2019 schreef: Het was humus "andere clown" die zelfverzekerd verklaarde dat ze "wanneer ze maar wilden" konden. Waarschijnlijk denkt hij dat IJslanders in opstand moeten komen, maar ik begreep niet tegen wie of tegen wat.

Ik had het niet over boten, hoewel in absolute termen waarom geen waterstof.
ABC2019 schreef: Waarschijnlijk vindt hij dat IJslanders in opstand moeten komen, maar ik begreep niet tegen wie of tegen wat .

Dit is geen goed teken met betrekking tot je mentale vaardigheden en luistervaardigheid : Roll:

:pijl: Tegen het huidige systeem dat pleit voor het primaat van financiële winstgevendheid boven elk ander criterium.
:pijl: stel op gezaghebbende wijze vast wat een fysieke betekenis heeft, wat zinvol is: het deugdzame en eeuwige.
:pijl: Of beter gezegd, gebruik lokale hernieuwbare energie voor alle toepassingen en maak permanent een einde aan de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.


Doe je ook weinig moeite of sta je snel stil? : Roll:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par Ahmed » 12/11/21, 18:21

Bovendien is er bij het dier geen overlevingsinstinct in strikte zin, maar het overlevingsinstinct van de soort (via de genen). Bij mannen resulteert dit, afhankelijk van de cultuur, in het overlevingsinstinct van memes, wat leidt tot het opofferen van iemands leven voor zijn ideologie...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Kunnen we de ecologische transitie maken zonder kernenergie?




par humus » 12/11/21, 18:22

Ahmed schreef:Veel mensen vertonen dit soort gedrag helemaal niet (of hebben dit nooit gehad), dus waarom zou je het ontologiseren?

zelfs als ik geloof te raden.

Ik begrijp het niet, voor wie is het bedoeld?
en tontonlogie Ik kijk naar de definitie, ik begrijp niet wat je bedoelt?

Om er zeker van te zijn dat je geen fouten maakt, kun je het herformuleren voor de gewone mensen? : Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten