Reparatie van een handtuinbesproeiingspomp met afdichtingsprobleem

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Christophe » 01/06/21, 00:30

Ahhh zo! : Cheesy:
0 x
Kaldwin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 31/05/21, 12:16
x 6

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Kaldwin » 03/06/21, 09:05

Hallo,

Bedankt voor al je antwoorden, met mijn grootvader proberen we de zuiger schoon te maken voordat we de verzegeling aanbrengen. Aan de andere kant weten we dat de diameter 80 mm is (in de pomp). Een vriend gaat naar de microfoonrekening zodat we het zegel kunnen plaatsen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Christophe » 03/06/21, 12:53

Ok ja het is een goede oplossing!

Heb je een nieuwe pakking gevonden? Zo ja waar? (voor andere lezers)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Macro » 03/06/21, 14:04

Op dit soort materiaal ... microkralen van de zuiger is een grote luxe .... Of het moet nauwkeuriger zijn, het is eerder op het lichaam van de pomp omdat daar de afdichting zal wrijven. .Als het presenteert kraters van corrosie ... Je nieuwe pakking zal een zonnige lunch zijn .... Persoonlijk als ik aan de duurzame reparatie van zo'n pomp toe zou gaan .... Ik zou een voering maken. roestvrij staal van deze niets erg geavanceerd ... Maar in ieder geval geschiedenis om bevrijd te worden van de zorgen van corrosie van het gietijzer ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Christophe » 03/06/21, 14:42

Het is niet dom ja Macro! Een dunne 1 mm roestvrijstalen plaat gerold in het pomplichaam ...
Maar je moet wel kijken naar de bevestigingsmogelijkheden en het budget: RVS platen zijn niet goedkoop!

En is het spel echt de kaars waard? Oorspronkelijk gaat zo'n pomp in gietijzer (minstens) 40 jaar mee...

Als er dan te veel verzegeling is, kan het zijn dat opa te veel moeite heeft met pompen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! : Cheesy:
0 x
Kaldwin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 31/05/21, 12:16
x 6

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Kaldwin » 05/06/21, 13:53

Het is een voormalige tuinman, die ons een leren dop heeft gegeven om ter hoogte van de zuigerkop te schroeven (excuseer me, ik weet de exacte naam niet). Waar het op de foto rood omcirkeld is, grijpt het allemaal vast, onmogelijk om los te schroeven.
1.jpg

En wat in het groen staat, is het onderdeel dat door onze vriend opnieuw zal worden gedaan, hij zal aan de lassen zien en het onderdeel evenals de interne draad volledig opnieuw doen. En tegelijkertijd zal hij kijken of hij het in roestvrij staal kan.
2.jpg

Wat betreft de binnenkant van de pomp, zijn we bezig met het schoonmaken van de binnenkant. We zijn verrast door de goede staat ervan.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Christophe » 05/06/21, 14:26

bak???? Waarom doe je het zegel niet van bovenaf? Gezien de foto's gaat het over!

Ik ben te jong: ik weet niets van leren zegels... Ik weet dat het gebruikt is, dat is alles... maar met water en wrijving? Ik geef mijn tong aan de kat !!

Je hebt een foto van de kalotje Ik weet niet zeker of ik alles begrijp ... maar voor mij maak je je leven een stuk ingewikkelder omdat een synthetische slip-on afdichting zal het lukken in 5 minuten.

Je hoeft alleen maar de afdichting te vinden met de afmetingen van de groef en compatibel met komen en gaan: een lip- of O-ringafdichting! Puristen zouden een metalen segment plaatsen! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Christophe » 05/06/21, 14:35

Hier zijn 2 soorten verbindingen die volgens mij geschikt zouden kunnen zijn (vind de juiste afmetingen) ze zijn elastisch genoeg om van bovenaf te worden aangebracht!

https://www.joint-torique.com/produit/nbr70-t8d120/

https://www.123roulement.com/rubrique/joint-hydraulique

o-ring.jpg
joint-torique.jpg (46.62 KiB) 3613 keer bekeken

hydraulische_joint.jpg
joint_hydraulique.jpg (42.51 KiB) 3613 keer bekeken


Ik ben een vaste klant bij https://www.123roulement.com/ dit zijn goede!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par GuyGadeboisTheBack » 05/06/21, 15:12

Duurzamer en "natuurlijk gesmeerd" zou een PTFE O-ring zijn. Het blijft om de dimensie te vinden.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Identificatie van een probleem met handpomp en afdichting in de tuin




par Ahmed » 05/06/21, 17:10

Christopheje zegt:
Ik ben te jong: ik weet niets van leren zegels... Ik weet dat het gebruikt is, dat is alles... maar met water en wrijving? Ik geef mijn tong aan de kat !!

De leren zegel is gemaakt van een leren schijf (en geen rondje leer!) die onder druk op een mal wordt gevormd; goed gesmeerd *, het is hydro-compatibel en duurzaam.
Wat betreft de O-ring, als er een diameter van een voldoende sectie is, blijft deze plakken om een ​​aangepaste ring te vormen ...

*misschien vandaag met siliconenvet?
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 90 gasten