Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, laden in 15 seconden op

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par n.Chr. 44 » 13/09/20, 02:18

Christophe schreef:Als een batterij in 15 seconden oplaadt ... betekent dit noodzakelijkerwijs een ZEER ZEER HOGE laadstroom.


Absoluut ... zeer sterke stroom, dus ... dienovereenkomstig bedrading (het wordt niet gewonnen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Obamot » 13/09/20, 09:02

Voor deze bedrading kwam CERN tot 27 ampère over 000 meter, met behulp van supergeleiding: https://home.cern/fr/news/news/accelera ... ntensities

AD 44 schreef:Inderdaad, de toespraken veranderen ...

Grafeen, een onderwerp dat al enige tijd geleden werd besproken.
Dag! Nog steeds blij, maar niet zo veel, ik had het al over platte schaal!

Merk op dat het anders was, Ik had het over supercondensatoren en niet over batterijen (wat ik hier deed) in die tijd wilden UCLA-onderzoekers grafeen demystificeren (materialen beschikbaar in nanobuisjes, erg duur om te produceren) en hadden ze een project ontwikkeld om het te produceren van een lezer / Dvd speler! https://www.graphene-info.com/ucla-enha ... ialization Ik was voorzichtig, het was afkomstig en ik zette er een domper op, ik zei:
Obamot schreef:- Ik heb liever dat ze naar UCLA's kant gaan om ons "AFGEWERKTE" grafeen-supercapa te laten zien (en niet de droom van een laboratoriumtechnicus, aangezien er een groot potentieel is en dat het in het stadion moet worden ontwikkeld) industrieel...

Dus de luchtspiegeling van grafeen om batterijen te bouwen, wist ik al, inderdaad (bedankt voor de herinnering). : Lol:

... toen was er het Désertec-project, we studeren en we leren ... Om stroom over duizenden kilometers te transporteren, is hier een toepassing van supergeleidende materialen die dit probleem zouden kunnen oplossen. Extra moeilijkheid, we hebben supergeleiders nodig bij kamertemperatuur ... We leren over de problemen van isolatie, diëlektricum, enz ... het beïnvloedt de kwantumfysica, een grote brok. Om te zeggen dat journalisten fouten maken terwijl ze fantaseren over ke grafeen, zelfs in serieuze kranten https://www.bilan.ch/techno/la_supracon ... _du_sahara Ik moest hard werken om het te begrijpen, de basis hebben helpt ... : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Christophe » 13/09/20, 15:00

Obamot schreef:- "Je hebt de basis niet "

Orelsan. -


Ik heb enkele zinnen bewerkt en toegevoegd ... basis ... : Cheesy:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Christophe » 13/09/20, 15:04

AD 44 schreef:Absoluut ... zeer sterke stroom, dus ... dienovereenkomstig bedrading (het wordt niet gewonnen).


Het is niet eens de bedrading die het meeste probleem vormt, maar de mogelijkheid om stroom te leveren ... We hadden het er al over gehad ...

Een thermische auto die in zeg 50 minuten 2 L vult, is een energie van: 50 L * 10 kWh = 500 kWh ... en een vermogen van 500 * 3600/120 = 15 MW equivalent... : Cheesy:

Gecorrigeerd door de respectieve 'pump-to-wheel'-opbrengsten (= 30% voor thermisch, 80% voor elektrisch) zou er een vermogen van 15 * 0.3 / 0.8 = 5.6 MW nodig zijn om een ​​gelijkwaardige elektrische auto op te laden (hetzelfde bereik, hetzelfde energieverbruik) in 2 minuten ... en dus 560 kW in 20 minuten ... en 190 kW in 1 uur ... 19 kW in 10 uur ... etc etc ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par sicetaitsimple » 13/09/20, 15:09

AD 44 schreef:
Obamot schreef:Tsssss ... Ah, de spraak verandert!
Maar waar zijn de grafeenbatterijen gebleven om stads- en orbitale bussen van stroom te voorzien? : Cheesy: "Leraar"?
Waar is de link van de "belofte van grafeenbatterijen”Pfouit, vloog? ! : Cheesy: : Cheesy: :D



Inderdaad, de toespraken veranderen ...

https://forums.futura-sciences.com/envi ... gie-4.html


: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

PS: je moet de link naar de Futura Sciences-thread doorlopen om het te begrijpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Obamot » 13/09/20, 15:14

sicetaitsimple schreef:
AD 44 schreef:
Obamot schreef:Tsssss ... Ah, de spraak verandert!
Maar waar zijn de grafeenbatterijen gebleven om stads- en orbitale bussen van stroom te voorzien? : Cheesy: "Leraar"?
Waar is de link van de "belofte van grafeenbatterijen”Pfouit, vloog? ! : Cheesy: : Cheesy: :D



Inderdaad, de toespraken veranderen ...

https://forums.futura-sciences.com/envi ... shing.html


: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

PS: je moet de link naar de Futura Sciences-thread doorlopen om het te begrijpen.

Ik ben vooral blij om te zien dat je jezelf hiermee kwijt bent!
En je hebt nog steeds het lef om te spreken : Lol:
Een steeds teleurstellend personage, dat niets toevoegt aan de debatten en een grove incompetentie!

sicetaitsimple schreef:Weet je hoe je moet lezen? Je weet wat "zou" betekent [en bla-bla-blah over het voorwaardelijke].

: Arrowd: Terwijl dit in feite een BEVESTIGING was : Arrowd:
sicetaitsimple schreef:'Ultrasnel' opladen is de belofte van grafeenbatterijen, toch interessant kunnen zijn in een aantal toepassingen (bijvoorbeeld stadsbussen). Wacht maar af.
De voorwaardelijke wordt alleen gearticuleerd rond “toepassingen”.
Je neemt ons echt voor Kiki-likdoorns.
Dernière édition par Obamot de 13 / 09 / 20, 15: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Christophe » 13/09/20, 15:23

Obamot schreef:Ik ben bijzonder blij dat ik je hiermee heb verslagen!


Geen geweldige mentaliteit ... heb ik het mis?
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par n.Chr. 44 » 13/09/20, 15:24

Christophe schreef:
AD 44 schreef:Absoluut ... zeer sterke stroom, dus ... dienovereenkomstig bedrading (het wordt niet gewonnen).


Het is niet eens de bedrading die het meeste probleem vormt, maar de mogelijkheid om stroom te leveren ... We hadden het er al over gehad ...

Een thermische auto die in zeg 50 minuten 2 L vult, is een energie van: 50 L * 10 kWh = 500 kWh ... en een vermogen van 500 * 3600/120 = 15 MW equivalent... : Cheesy:

Gecorrigeerd door de respectievelijke opbrengsten zou een vermogen van 15 * 0.3 / 0.8 = 5.6 MW nodig zijn om een ​​gelijkwaardige elektrische auto (zelfde actieradius, zelfde energieverbruik) in 2 minuten op te laden ... en dus 560 kW in 20 minuten ... en 190 kW in 1 uur ... 19 kW in 10 uur ... etc etc ...


Persoonlijk ben ik helemaal niet klaar om mijn land te heropenen om een ​​B-link van bijna 50 meter na de kast te veranderen en opnieuw te installeren, omdat ik dergelijke stroomsterktes moet weerstaan.
Dernière édition par n.Chr. 44 de 13 / 09 / 20, 15: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Obamot » 13/09/20, 15:26

Nee, je hebt gelijk Christophe, sterker nog, hij heeft zichzelf kwijtgeraakt. (Ik heb bewerkt)

En voor de "mentaliteit" noemt hij mensen "King of the c ..." en niemand reageert ...

Toen ik hem zei dat hij het "moest sluiten", werd ik gewaarschuwd: ik hoop dat u de onevenredigheid ziet ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par sicetaitsimple » 13/09/20, 15:33

Christophe schreef:
Obamot schreef:Ik ben bijzonder blij dat ik je hiermee heb verslagen!


Geen geweldige mentaliteit ... heb ik het mis?


Des te meer als we wat ik schreef vergelijken met veel voorwaarden ("zou kunnen", "zou kunnen", "afwachten", "beloften") met de concrete bevestigingen van Sieur Obamot daar is ongeveer 5 jaar oud op de draad van Futura Sciences!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten