Heb je tijdens de opsluiting gewerkt, je indrukken ...

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Christophe » 24/08/20, 18:25

Bevestig alstublieft wat ik net zei...

Veel managers = bullshit baan die vooral door narcistische perverselingen wordt vervuld...Menselijke grote stront die anderen onder druk zetten om hun eigen middelmatigheid te verdoezelen (ja ja ik weet dat ze ook druk van bovenaf hebben...)

In feite is het hun taak die ze proberen te redden en te rechtvaardigen door tegen telewerk te vechten... : Mrgreen:

Efficiëntie is de werktaak die in een dag wordt uitgevoerd ... of een andere vergelijkbare tijdseenheid kantoor VS telewerken ....

Als je 8 uur kantoor nodig hebt om te bereiken wat je thuis in 6 uur kunt doen, is de berekening snel gemaakt... rekening houdend met de transportbeperkingen, is er maar liefst +50% meer efficiëntie... : Cheesy:

Maar ik begrijp heel goed dat de "managers" niet willen dat deze oplossing hun huidje redt...

Natuurlijk kunnen niet alle taken op afstand worden uitgevoerd. Maar wat kan, moet nu zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Gaston » 24/08/20, 18:43

Christophe schreef:Efficiëntie is de werktaak die in een dag wordt uitgevoerd ... of een andere vergelijkbare tijdseenheid kantoor VS telewerken ....
Als je 8 uur kantoor nodig hebt om te bereiken wat je thuis in 6 uur kunt doen, is de berekening snel gemaakt...
Behalve dat je in veel banen nooit twee keer dezelfde taak uitvoert.
Hoe u weet hoe lang u onder andere omstandigheden zou hebben ingenomen :?

Christophe schreef:rekening houdend met de transportbeperkingen is er een goede +50% meer efficiëntie...
Er was sowieso geen sprake van om de door de werknemer bespaarde transporttijd om te zetten in arbeidstijd :?

Christophe schreef:Maar wat kan, moet nu zijn...
Het zal niet zo gemakkelijk zijn, aangezien er velen zijn die alleen willen terugkeren "zoals voorheen" (nogmaals, dit is alleen wat ik zie in Maan milieu... is dat het onderwerp van deze discussie?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Grelinette » 24/08/20, 20:08

Naar mijn mening is het een dodelijke drift om vergelijkende berekeningen te maken van productiviteit en winstgevendheid tussen werken in een bedrijf of werken vanuit huis.

Cijfers plakken op de arbeidsproductiviteit van werknemers is werknemers beschouwen als geïsoleerde machines die altijd dezelfde output, efficiëntie, snelheid, snelheid, etc. hebben. Arbeidsevaluatie is niet alleen een loket, er is een sociaal aspect en het is ook het cement van de samenleving. Het is alsof we van alle werknemers verwachten dat ze elke dag Rambo's van het werk zijn, krijgers van prestaties, huurlingen van winstgevendheid!

Wie kan zeggen dat hij gedurende de 8 uur van elk van de 5 dagen van de week exact dezelfde output heeft gehad? Een heel jaar dus!...

Door de redenering tot het uiterste door te voeren, verklaart dit waarom jonge afgestudeerden niet langer hun plaats vinden in de bedrijven van vandaag: ze beginnen hun professionele leven, hebben dus geen ervaring of echte kennis van het beroep en het bedrijf, zijn daarom niets en zijn niets waard voor het bedrijf... en de bedrijven willen ze niet, tenzij de staat hun salaris op zich neemt door middel van stages, leercontracten en andere uitspattingen zodat de bedrijven geen moeite doen.

Voor senior medewerkers is het nog erger! Met anciënniteit zijn hun salarissen hoger, maar naarmate ze ouder worden, zijn ze langzamer, minder actief en dus minder productief, dus de winstgevendheid keldert... Kom op, haal de oude mensen eruit, maak plaats voor de jongeren... Ha bin nee , jonge mensen zijn ook niet winstgevend!

Kortom, alleen machines kunnen voldoen aan de gekwantificeerde verwachtingen (met een dubbelcijferige groei) van bedrijven vandaag: je koopt het, je installeert het, je plugt het in, en het werkt, zonder moe of ziek te zijn.
En 's avonds haal je haar uit het stopcontact, tot de volgende ochtend, als ze er al is zonder de metro te hebben genomen (ze heeft daar geslapen!), en ze vertrekt hetzelfde als de dag ervoor, zonder ineen te krimpen, zonder te geeuwen, zonder haar te gaan drinken koffiezetapparaat in de gang, zonder te praten over de avond in het restaurant de dag ervoor of de bronchitis van het kind 's nachts, en zelfs zonder een keer overdag te moeten plassen!

Lang leve de machines om de arbeidscijfers te laten exploderen! : Cheesy:

(en ik voeg eraan toe... als bedrijven meer gemechaniseerd en gerobotiseerd waren geweest, zou de opsluiting zonder crisis of pijn zijn verlopen!)
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Christophe » 24/08/20, 23:50

Gaston schreef:
Christophe schreef:Efficiëntie is de werktaak die in een dag wordt uitgevoerd ... of een andere vergelijkbare tijdseenheid kantoor VS telewerken ....
Als je 8 uur kantoor nodig hebt om te bereiken wat je thuis in 6 uur kunt doen, is de berekening snel gemaakt...
Behalve dat je in veel banen nooit twee keer dezelfde taak uitvoert.
Hoe u weet hoe lang u onder andere omstandigheden zou hebben ingenomen :?


In dit geval is het voldoende om te zien na X uur telewerk versus Y uur kantoor... en te vergelijken... Ik denk dat er moeilijker is als een vergelijkende evaluatie, niet? : Cheesy:

Ik zou je daarentegen antwoorden dat veel kantoorbanen repetitief of zelfs erg repetitief zijn! Beginnend met een enorm deel van de administratie... banen als verzekeringen dan (etc etc...)... alles wat met boekhouding te maken heeft... elk dossier is anders ok maar er zit van alles zelfs vaak hele grote herhalingen he!

En de tijd die je in het transport doorbrengt, is om je leven te verliezen door je te laten geloven dat je het verdient... : Mrgreen:
Oké, ik overdrijf een beetje... maar mensen moeten niet hun uren op het werk tellen, maar hun DEUR-tot-DOOR uren... (hun deur, eh... we hebben het hier niet over verkopers)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Christophe » 24/08/20, 23:55

Grelinette schreef:Naar mijn mening is het een dodelijke drift om vergelijkende berekeningen te maken van productiviteit en winstgevendheid tussen werken in een bedrijf of werken vanuit huis.


Integendeel, ik zal het heel interessant vinden... rekening houdend met meer subjectieve begrippen zoals het comfort van het leven, stress, vermoeidheid van de werknemer...

Wat een dodelijke drift is, is om constant het concurrentievermogen van anderen te beoordelen. Een job waar de middelmatige bullshit jobs dol op zijn (managers, kleine chefs, kleine p*tes...)... bovendien zijn ze zo middelmatig dat ze daar alleen maar goed voor zijn! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Nico37
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 02/08/20, 17:35
x 7

Re: Werkte u tijdens de opsluiting, uw indrukken ...




par Nico37 » 09/09/20, 22:00

Christophe schreef:Bevestig alstublieft wat ik net zei...

Veel managers = bullshit baan die vooral door narcistische perverselingen wordt vervuld...Menselijke grote stront die anderen onder druk zetten om hun eigen middelmatigheid te verdoezelen (ja ja ik weet dat ze ook druk van bovenaf hebben...)

In feite is het hun taak die ze proberen te redden en te rechtvaardigen door tegen telewerk te vechten... : Mrgreen:

Efficiëntie is de werktaak die in een dag wordt uitgevoerd ... of een andere vergelijkbare tijdseenheid kantoor VS telewerken ....

Als je 8 uur kantoor nodig hebt om te bereiken wat je thuis in 6 uur kunt doen, is de berekening snel gemaakt... rekening houdend met de transportbeperkingen, is er maar liefst +50% meer efficiëntie... : Cheesy:

Maar ik begrijp heel goed dat de "managers" niet willen dat deze oplossing hun huidje redt...

Natuurlijk kunnen niet alle taken op afstand worden uitgevoerd. Maar wat kan, moet nu zijn...


Heb je D. Graeber gelezen die net is overleden :? https://fr.wikipedia.org/wiki/Bullshit_jobs en over een ander onderwerp: https://www.editionslibertalia.com/blog ... ment-libre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten