Ontwaakte en dictatuur van minderheden en neo totalitarisme onder het mom van anti-racisme (eng)

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par Ahmed » 29/10/20, 20:04

Christophe, Je schrijft:
Zeggen we niet dat de beste manier om oorlog te vermijden en klaar te zijn (en het bekend te maken) de beste manier is?

Dit is wat de Romeinen, een zeer oorlogszuchtige en gewelddadige beschaving*, zeiden om zichzelf te rechtvaardigen...
en:
Ik hoop dat je nooit een slachtoffer van terrorisme kent...

Verwar wraak en rechtvaardigheid niet... Een van de eerste rollen van geld was juist het symbolisch 'repareren' van wat niet gerepareerd kan worden en het voorkomen van een reeks opeenvolgende gewelddadigheden...

*beschaving en geweld vormen een tautologie... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par Christophe » 29/10/20, 20:09

ABC2019 schreef:en ik was degene die werd gewaarschuwd omdat ik zei dat de islamisten geen humor hadden !! : Mrgreen:


Nou ja...maar hier ben ik Erdogatine! : Mrgreen: : Mrgreen:

Voor de rest oké met jou!

Als je het hebt over recent terrorisme, vond ik de cijfers: ETA en de IRA hadden lange tijd de palmares, dus christenen versus christenen... Moslims zijn ook de eerste slachtoffers van de islamisten:
media/totalitaire-architectuur-ze-zullen-mekka-t12271-120.html#p322042 vernietigen

Beeld

Hier kun je werkelijk van alles en nog wat over vinden forum ! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par Christophe » 29/10/20, 20:12

ABC2019 schreef:geef me een voorbeeld van een gedrag dat "psychologisch gewelddadig" is van mijn kant jegens iemand die niet veel meer was dan ik in zijn persoonlijke aanvallen.


Joker, ik laat het voorrecht aan anderen over om u te antwoorden... Obamot misschien? : Mrgreen:

Ik ben voor de strikte toepassing van democratisch gestemde wetten.


Wie heeft je verteld dat er niet democratisch over mijn voorstel gestemd mag worden?

De wet moet zich aanpassen aan veranderingen in de omgeving, toch?

Maar noodtoestand en democratie gaan niet goed samen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par Christophe » 29/10/20, 20:15

Hé, ik heb dit gevonden: medias/bush-legalize-torture-t2462.html
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par ABC2019 » 29/10/20, 20:17

Christophe schreef:
ABC2019 schreef:geef me een voorbeeld van een gedrag dat "psychologisch gewelddadig" is van mijn kant jegens iemand die niet veel meer was dan ik in zijn persoonlijke aanvallen.


Joker, ik laat het voorrecht aan anderen over om u te antwoorden... Obamot misschien? : Mrgreen:

Jij was het die dit oordeel velde door mij te vertellen dat ik psychologisch gewelddadig was.
Of zie je dat ik gewelddadiger was tegen Obamot dan hij tegen mij?

Over het algemeen pas ik mij aan de stijl van mijn gesprekspartner aan.

Ik ben voor de strikte toepassing van democratisch gestemde wetten.


Wie heeft je verteld dat er niet democratisch over mijn voorstel gestemd mag worden?

De wet moet zich aanpassen aan veranderingen in de omgeving, toch?

Maar noodtoestand en democratie gaan niet goed samen...


precies: ik geef de voorkeur aan democratie. En ik ben niet jaloers op het Rusland van Poetin.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par Macro » 30/10/20, 08:08

Christophe schreef:
In principe eens ... maar het verbergen van een aanval lijkt me moeilijk in het tijdperk van sociale netwerken ...


Het is waar dat als het niet vermomd kan worden als een industriële ramp... Niet voor de hand liggend...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par Christophe » 30/10/20, 13:55

ABC2019 schreef:Onze overwinning is juist om hen te laten zien dat hun geweld onze morele waarden niet vernietigt.


Van een overwinning gesproken! Welke overwinning? Heb je gerookt?

Overwinning, sorry, ik zie daar niet het einde ervan... het lijkt meer op het begin van de burgeroorlog daar!

Dus ik zal het anders zeggen:

Het is onverdraaglijk om tolerant te zijn tegenover intolerantie!

'Waar zijn jullie Armeniërs?' : pro-Erdogan strafexpeditie in Isère en de Rhône

Woensdagavond voerden meer dan 200 jonge leden van de Turkse gemeenschap een strafexpeditie uit tegen Armeense staatsburgers in Vienne (Isère) en vervolgens in Décines (Rhône). Gericht op projectielvuur vuurde een politieploeg een LBD40 af om te ontsnappen. Pro-Turken en pro-Armeniërs kwamen diezelfde ochtend met elkaar in botsing op de A7. Er zijn minstens drie gewonden. Er is een onderzoek geopend.

Een paar minuten voor de avondklok, op deze avond van 28 oktober, nam een ​​compacte en vijandige menigte de straten van Vienne (Isère) over. 'Waar zijn jullie Armeniërs? “, schreeuwen deze nachtbrakers, van wie sommigen met Turkse vlaggen zwaaien of “Allah Akbar” roepen. Onderweg komt deze wilde stoet van ruim 200 mensen een politieauto tegen. Onder het vuur van projectielen en mortieren trok de politie zich terug, hun voorruit werd verbrijzeld en uiteindelijk vluchtten ze door een steegje. Spectaculaire beelden van deze anti-Armeense inval circuleerden 's avonds breed op sociale netwerken als Snapchat en Twitter. Deze daling was te wijten aan de botsingen in Nagorno-Karabach.

GEDEELD OP DE A7
Het begint allemaal iets eerder op de dag. Rond 7 uur die ochtend blokkeerden ongeveer 30 Armeense staatsburgers de tol Reventin-Vaugris op de snelweg A300 (Isère). Op de kreten van “Erdogan, terrorist!” Met rood-blauw-oranje vlaggen in de hand eisen ze internationale erkenning van Nagorno-Karabach, een autonome Armeense enclave, die sinds 7 september 27 in oorlog is met Azerbeidzjan (gesteund door Turkije). Deze bijeenkomst is niet officieel afgekondigd, ‘ het werd op een anarchistische manier georganiseerd via Whatsapp-loops en sociale netwerken”, legt Sarah Tanzilli uit, voorzitter van het Armeense Cultuurhuis van Décines en lid van de raad van bestuur van het Comité voor de Verdediging van de Armeense zaak (CDCA).

Plotseling komen tussen de vijf en zeven mensen die beweren tot de Turkse gemeenschap te behoren, uit de colonnes gestopte voertuigen tevoorschijn. Deze confrontatie verandert in een veldslag. Messen worden getrokken, slagen uitgewisseld. De pro-Armeniërs rusten zichzelf uit met takken. Een pro-Turk wordt langs de snelweg gelyncht. En midden in dit tumult ligt een jonge man op het asfalt, met een rode vlek op zijn hoofd. Deze 5-jarige man, afkomstig uit Valencia, raakte gewond met een hamer en moest per helikopter naar het ziekenhuis worden vervoerd voor een spoedoperatie vanwege verschillende schedelfracturen.

Ook raakten twee mensen van Turkse afkomst gewond, onder wie een zekere Helal O. die inmiddels op de Turkse televisie heeft gesproken. Een telefoon die tijdens de strijd verloren is gegaan, wordt beoordeeld om te bepalen of de aanwezigheid van pro-Erdogan met voorbedachten rade was. “Ze gingen aan het werk, ze zagen de Armeniërs demonstreren, de Turken beledigen en onze vlaggen verbranden”, verkondigt een jonge Fransman van Turkse afkomst. Volgens een door Marianne geïnterviewde politiebron was deze ontmoeting “toevallig”.

Strafexpeditie bij avondklok
Gedurende de dag beraamden leden van de Turkse gemeenschap represailles. Sommigen doen het openlijk op sociale netwerken, wat Sarah Tanzilli van de CDCA waarschuwt: “We hebben onmiddellijk de politie op de hoogte gebracht. Verschillende van hun vertegenwoordigers riepen op tot mobilisatie in Décines. » “De Turken wilden een tegendemonstratie houden, maar dan veel gewelddadiger”, bevestigt Yannick Biancheri, afdelingssecretaris van de Alliantievakbond.

Aan het einde van de middag verzamelden zich een vijftigtal voertuigen in Roussillon, een stadje aan de rand van de Ardèche. Deze stoet trekt naar Wenen, een paar kilometer noordelijker, “met als doel een demonstratieve parade te maken”, aldus de politiebron. Deze afdaling begint rond 19 uur met het blokkeren van het verkeer op de hoofdstraat, met luide claxons, het zoemen van versnellers en vuurwerk. De wilde stoet gaat vervolgens te voet verder door de straten van het stadscentrum. Het tempo is snel, krijgshaftig. Gehuld in Turkse vlaggen roepen sommigen anti-Armeense leuzen: “Armenische terroristen! »

“Binnen een paar minuten zagen we honderden opgewonden jonge Turkse mannen de binnenstad binnenstromen, zwaaiend met vlaggen, maar ook met honkbalknuppels, koevoeten en rookbommen. Ze vielen het stadscentrum binnen”, vertelt een getuige ter plaatse aan Marianne. “Ze probeerden zichtbaar te vechten en bedreigden voorbijgangers die naar hen durfden te kijken. Binnen 5 minuten waren de terrassen leeg. Velen maakten met hun handen het bord voor de Grijze Wolven, de gewelddadige ultranationalistische militie van Turkije. »

Een gecontroleerd voertuig naderde het stadscentrum en belandde in een doodlopende straat. “De demonstranten hadden een vijandige houding tegenover ons en vuurden mortieren in onze richting”, vervolgt de politiebron. Om zichzelf te bevrijden vuurde de politie tweemaal met een 40 mm defensieve kogelwerper (LBD).

“Onze auto moest achteruit rijden. Gelukkig toonde de bemanning kalmte”, vervolgt Yannick Bianchéri, die het “ondergekalibreerde personeel” op de afdeling aan de kaak stelt om dit soort “excess” aan te pakken.

Gewaarschuwd en deze elektriciteit tussen Armeniërs en Turken voelend, positioneerde de politie zich anticiperend op verschillende gevoelige plekken in de stad, in het bijzonder voor het Huis van de Armeense Cultuur. Volgens onze informatie vielen er geen gewonden aan pro-Turkse zijde.

GEWEIGERDE VERBALISATIES
Als de avondklok valt, stappen de onruststokers weer in hun auto, nemen opnieuw de A7 en bereiken de voorstad van Lyon, bij Décines-Charpieu, 40 kilometer verder naar het noorden, ook wel “klein Armenië” genoemd (5000 Armeniërs van de 28000 geregistreerde inwoners) . Daar geldt dezelfde modus operandi: ze blokkeren de straten, toeteren chaotisch. Maar volgens cijfers van de prefectuur Rhône bracht de politie-aanwezigheid van meer dan 101 ambtenaren de situatie snel tot bedaren. Volgens onze informatie kregen meerdere een boete van 135 euro wegens het niet naleven van de avondklok. Rond 22 uur keerde de rust terug.

De autoriteiten hebben deze gemeenschapsconflicten in hun rechtsgebieden slecht verwerkt. “Pogingen tot intimidatie en vijandige gemeenschapsacties horen niet thuis in onze Republiek”, reageerde de prefectuur van de regio Auvergne Rhône-Alpes donderdagochtend.

“In Istanbul zijn we gewend aan dit soort demonstraties in Armeense wijken. Maar ik had nooit gedacht dat het in Frankrijk mogelijk zou zijn dat mensen op Armeniërs zouden gaan jagen! », Sarah Tanzilli is ontroerd. Het doel van de Grijze Wolven in Frankrijk (het doelwit van een verzoek om ontbinding) zou volgens haar zijn “het intimideren van de Armeniërs in Frankrijk om te voorkomen dat ze demonstraties organiseren en om onze vrijheid van meningsuiting door angst te beperken.” » Marianne onthulde onlangs dat de inlichtingendiensten naar aanleiding van soortgelijke incidenten in Décines-Charpieu op 24 juli onderzoek hadden gedaan naar deze Turkse paramilitaire organisatie en haar doelstellingen in Frankrijk. “De Grijze Wolven zijn een van de pijlers van de vuile werken van de Turkse geheime diensten. Zelfs in Frankrijk”, verzekerde een Koerdische woordvoerder.

Gecontacteerd door Marianne, hadden verschillende deelnemers aan deze nachtelijke parades nog niet gereageerd op het moment van publicatie van dit artikel.

“Er zijn onderzoeken aan de gang om de daders te identificeren”, legt Audrey Quey uit, openbare aanklager van Wenen, die een onderzoek heeft geopend naar geweld tegen politieagenten en schade aan openbare eigendommen. Onderzoeken die door één ding vergemakkelijkt zouden moeten worden: in de talrijke video’s die ze uitzenden, verbergden de pro-Erdogan hun gezichten niet.


https://www.marianne.net/societe/police ... s-le-rhone

Ik dacht dat de Turken serieuzere en minder gewelddadige mensen waren dan de Noord-Afrikanen... Uiteindelijk zijn ze hetzelfde als ze gefanateerd worden!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par Christophe » 30/10/20, 14:01

Enkele overeenkomende tweets, hopelijk zaten er enkele covid-verontreinigingen tussen!!








0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par Christophe » 30/10/20, 14:13

Denk er ook eens over na...

123196443_10164373803635445_8369863925999580496_n.png
123196443_10164373803635445_8369863925999580496_n.png (278.67 KIO) Toegang tot 766-tijden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Neo-totalitarisme onder de dekmantel van antiracisme (beangstigend)




par Macro » 30/10/20, 14:25

Ik heb Macromaville laten herbouwen door een Turkse vakman uit Berrichon....Ik kocht onze laatste auto van een Elzasser Armeniër...Beide mensen die ik zou omschrijven als zeer commercieel en erg aardig....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten