2 procent voor het einde van de wereld

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 2 procent voor het einde van de wereld




par GuyGadebois » 14/12/19, 16:59

dede2002 schreef:Nu gebruiken we geen gloeilampen meer en stoppen de LED's plotseling, of beginnen te knipperen.

De zwakke schakel in LED's is de geïntegreerde transformator. De parade bestaat uit het vinden en kopen van lampen met een geïntegreerde transformator die van 85V naar 265V gaat, ze zijn duurzamer en verzilveren de schommelingen en de pieken van het netwerk. Strikte 220V moet worden vermeden en koop nooit de goedkoopste.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: 2 procent voor het einde van de wereld




par Ahmed » 14/12/19, 19:18

Het lijkt erop dat de meest voorkomende oorzaken zijn: de zekeringweerstand bij de circuitingang (voor degenen die 220 V zijn) of een LED* die is opgewarmd (vaak aangegeven met een zwarte stip), het kan ook een condensator zijn, soms zichtbaar door zwelling of vervorming (maar het kan ook zwak zijn zonder uiterlijke tekenen). Vaak dus kleine oorzaken die zonder veel kennis verholpen kunnen worden. Ik had al in de "recycling"-bakken gekeken, maar tot nu toe had ik alleen compacte fluorescentielampen gevonden die me niet interesseren (ik heb het altijd onzin gevonden om dit waardevolle product, de tl-buis, om te vormen tot iets dat al zijn voordelen verliest en bovendien onhoudbaar wordt)...

* Aangezien ze over het algemeen in serie worden gemonteerd, is een enkele fout voldoende, zoals bij kerstslingers...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: 2 procent voor het einde van de wereld




par izentrop » 15/12/19, 00:17

Ahmed schreef:* Aangezien ze over het algemeen in serie worden gemonteerd, is een enkele fout voldoende, zoals bij kerstslingers...
Zelfs led-panelen die een arm kosten en zelfs flatscreens.
Ik had de mogelijkheid om de tv in mijn woonkamer te repareren. Het was bestemd voor de prullenbak en veroorzaakt een storing in de achtergrondverlichting. Ik heb de 4 strips van 42 leds in serie vervangen. Ik heb ze niet getest omdat er een voeding van 60 V nodig was... Misschien was er maar één led defect :? :schok:

Het was stoppen of dubbel. Hij is al 10 maanden niet kapot gegaan en ik weet nu hoe hij gemaakt is: een millefeuille met ledstrips aan de randen. Zelfde principe voor led panelen.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: 2 procent voor het einde van de wereld




par dede2002 » 15/12/19, 14:32

De eerste generatie ledlampen, die van achteren op printplaten waren gesoldeerd, waren gemakkelijker te repareren. nu met smd-technologie kunnen we uiteindelijk alleen de hele kaart veranderen.

Over de eerste lamp die nog werkt, hij is nog steeds achterhaald, zoals alle gloeilampen vandaag, ook al was hij in het begin niet geprogrammeerd...
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten