Hoe werken sommige populaire sites? Forum

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hoe zijn sommige sites populair bij sommige mensen in de Forum




par GuyGadebois » 22/11/19, 13:32

Janic schreef:
Desinformatie, wanneer het de leugens van de industrie met zijn exorbitante krachten doorgeeft, is niet vergelijkbaar met iets anders dat gemakkelijk kan worden ontmanteld, al was het maar door de fantasie of de onnozelheid van bepaalde organische 'sekten', veganistisch, antivax of anderen. Het is een kwestie van middelen.
tweeledige desinformatie? Enerzijds de aardige milieuvriendelijke anti-bio, pro bidoche, provaxx en anderen en anderzijds de slechte organische, veganisten, antivaxx en anderen die niet om de beurt zijn hetzelfde industrie ligt met zijn exorbitante krachten? Iedereen ziet daarom natuurlijk de middag voor hun deur! : Roll:

Je begreep nog steeds alleen wat je wilde begrijpen. Wat ik wil zeggen is dat er aan alle kanten extremisten zijn, maar aan de kant van de industrie zijn er zoveel relais (ernstig van aard, gedocumenteerd en "wetenschappelijk") dat men niet zo gemakkelijk leugens en desinformatie kan ontmantelen als op de kant van "sekten" waar het vaak zo groot is dat het vanaf de eerste lezing waanvoorstellingen en onbetaalbaar wordt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Hoe zijn sommige sites populair bij sommige mensen in de Forum




par Janic » 22/11/19, 16:16

Je begreep nog steeds alleen wat je wilde begrijpen. Wat ik wil zeggen is dat er aan alle kanten extremisten zijn, maar aan de kant van de industrie zijn er zoveel relais (ernstig van aard, gedocumenteerd en "wetenschappelijk") dat men niet zo gemakkelijk leugens en desinformatie kan ontmantelen als op de kant van "sekten" waar het vaak zo groot is dat het vanaf de eerste lezing waanvoorstellingen en onbetaalbaar wordt.
Dit is niet helemaal onjuist, maar het concept van een sekte is zo vaag (de MiVILUDES hadden in het begin een uiterst belangrijke lijst opgesteld waar van alles en nog wat op stond. Na klachten bij de autoriteiten verdween een groot aantal als bij toeval .) en het is zo gemakkelijk om de storende concurrent als een sekte te beoordelen.
Maar het zo grote wordt gemeten in relatie tot wat? Het is een vicieuze cirkel waaruit het bijna onmogelijk is om te ontsnappen.

PS; Ik sprak, een paar jaar geleden, ten tijde van het besmette bloed, met een lid van de gerechtelijke politie waar tegelijkertijd de Jehova's Getuigen de voorpagina van de goedbedoelende kranten haalden over hun weigering van bloedtransfusies ( geen weigering van transfusies van bloedvervangers). En natuurlijk erkende hij dat ze dat risico toen niet hadden genomen. Vreemd genoeg horen we niet langer over de JW's als een sekte.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hoe zijn sommige sites populair bij sommige mensen in de Forum




par Moindreffor » 22/11/19, 18:53

Ahmed schreef:Moindreffor, Je schrijft:
... maar we moeten daarom met dezelfde ijver de manipulatie van meningen op basis van demagogie aan de kaak stellen.

Verkozen functionarissen worden verondersteld, althans formeel, om hun kiezers te vertegenwoordigen, dus er is niets schokkend in dat bij bepaalde gelegenheden (de verkiezingen!) Ze houden er rekening mee ...

Ik hou van de ... (er zijn enkele spectaculaire omkeringen van jassen)
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Hoe zijn sommige sites populair bij sommige mensen in de Forum




par Janic » 23/11/19, 11:21

Verkozen functionarissen worden verondersteld, althans formeel, om hun kiezers te vertegenwoordigen, dus er is niets schokkend in dat bij bepaalde gelegenheden (de verkiezingen!) Ze houden er rekening mee ...
soms wel, soms niet! Bijvoorbeeld (ik weet dat het er meer dan één stoort) toen de wet op 11 vaccins werd aangenomen in de Kamer van Afgevaardigden, stemden slechts iets meer dan 70 van de 577 afgevaardigden ervoor en 60 ervoor. Of de anderen gaven er niets om, of (het is hun gewoonte) om het aan te doen aan het einde van de sessie, heel laat de volgende ochtend wanneer de meesten van hen afwezig zijn en de rest alleen maar denkt aan naar bed gaan en nadat ze haar pro-wetsvrienden had gewaarschuwd, zolang ze maar langs zou sluipen.
En het is niet specifiek voor dit geval!
Niets schokkends? :schok: : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hoe zijn sommige sites populair bij sommige mensen in de Forum




par Ahmed » 23/11/19, 11:47

Ik zie niet echt het verband tussen mijn tekst en jouw opmerking, voor zover de mijne een zekere ironie bevatte...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Hoe zijn sommige sites populair bij sommige mensen in de Forum




par Janic » 23/11/19, 12:32

Ik zie niet echt het verband tussen mijn tekst en jouw opmerking, voor zover de mijne een zekere ironie bevatte...
Ik had deze nuance goed begrepen, ik maakte zojuist van de gelegenheid gebruik om het punt naar huis te brengen op het gebied van "in bepaalde omstandigheden" dat afhangt van wie de macht heeft om toe te staan ​​of te voorkomen, dus om er rekening mee te houden. Vandaar het concrete voorbeeld!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten