De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Obamot » 06/07/20, 08:53

Sophism!

En je kunt nog drie niveaus toevoegen om binnen je doelgroep te passen: “vooringenomenheid”, “hypocrisie” en “censuur”

Beeld
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par ABC2019 » 06/07/20, 11:58

Obamot schreef:Sophism!

En je kunt nog drie niveaus toevoegen om binnen je doelgroep te passen: “vooringenomenheid”, “hypocrisie” en “censuur”

dit gebeurt : Lol:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Paul72 » 07/07/20, 16:11

Hier nog een klap. Over slechts dertig jaar zullen we kunnen verifiëren of deze voorspelling terecht is of niet. Tenzij we er uiteindelijk in slagen de uitstoot van broeikasgassen (door keuze of met geweld) aanzienlijk te verminderen om dit hypothetische scenario te vermijden.

http://www.carbone4.com/publication-ada ... limatique/
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Paul72 » 07/07/20, 16:19

nog een lezing (stop niet bij de titel...) die kort de evoluties van de nieuwe klimaatmodellen uitlegt, dankzij een groter rekenvermogen (onder andere) en dus een grotere nauwkeurigheid van de projecties (die een gevoeligheid voor opwarming nog groter dan voorspeld door eerdere modellen).

http://www.carbone4.com/analyse-nouvell ... imatiques/
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par GuyGadebois » 07/07/20, 17:34

ABC2019 schreef:
Obamot schreef:Sophism!

En je kunt nog drie niveaus toevoegen om binnen je doelgroep te passen: “vooringenomenheid”, “hypocrisie” en “censuur”

dit gebeurt : Lol:

‘Dupliciteit’, ‘terugkerende leugens’ en ‘chronische minachting’.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par ABC2019 » 07/07/20, 18:18

Paul72 schreef:nog een lezing (stop niet bij de titel...) die kort de evoluties van de nieuwe klimaatmodellen uitlegt, dankzij een groter rekenvermogen (onder andere) en dus een grotere nauwkeurigheid van de projecties (die een gevoeligheid voor opwarming nog groter dan voorspeld door eerdere modellen).

http://www.carbone4.com/analyse-nouvell ... imatiques/


beweren dat het vergroten van de rekenmogelijkheden van een simulatie deze eerlijker maakt, is slechts een schaamteloze leugen.

Bovendien wordt de 7°C sowieso berekend in een totaal onrealistisch 8.5-scenario.

Maar goed, zolang je er maar opvallende en catastrofale artikelen mee kunt schrijven, hè... nou, ik vraag me af wat professor Raoult ervan zou vinden!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Obamot » 07/07/20, 18:27

ABC2019 schreef:
Paul72 schreef:nog een lezing (stop niet bij de titel...) die kort de evoluties van de nieuwe klimaatmodellen uitlegt, dankzij een groter rekenvermogen (onder andere) en dus een grotere nauwkeurigheid van de projecties (die een gevoeligheid voor opwarming nog groter dan voorspeld door eerdere modellen).

http://www.carbone4.com/analyse-nouvell ... imatiques/


beweren dat het vergroten van de rekenmogelijkheden van een simulatie deze eerlijker maakt, is slechts een schaamteloze leugen.

Bovendien wordt de 7°C sowieso berekend in een totaal onrealistisch 8.5-scenario.

Maar goed, zolang je er maar opvallende en catastrofale artikelen mee kunt schrijven, hè... nou, ik vraag me af wat professor Raoult ervan zou vinden!

Dit kan inderdaad niet gebeuren, de omvang van de Co2-uitstoot van antropogene aard zou in het ergste geval slechts 3% van deze 7°C 0,2°C zijn... Dat moet worden berekend en het albedo erbij opgeteld...! Helaas was jij het die deze informatie had moeten geven!
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par ABC2019 » 07/07/20, 18:31

Obamot schreef:Dit kan inderdaad niet gebeuren, de omvang van de Co2-uitstoot van antropogene aard zou in het ergste geval slechts 3% van deze 7°C 0,2°C zijn... Dat moet worden berekend en het albedo erbij opgeteld...! Helaas was jij het die deze informatie had moeten geven!

Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met je 3%, sorry...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Obamot » 07/07/20, 19:15

ABC2019 schreef:
Obamot schreef:Dit kan inderdaad niet gebeuren, de omvang van de Co2-uitstoot van antropogene aard zou in het ergste geval slechts 3% van deze 7°C 0,2°C zijn... Dat moet worden berekend en het albedo erbij opgeteld...! Helaas was jij het die deze informatie had moeten geven!

Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met je 3%, sorry...


Ik publiceer opnieuw wat ik al vele malen heb gepubliceerd!
Bron NASA en het IPCC, het antropogene deel van Co2 zou zelfs nog kleiner zijn, namelijk 1,5% van 22% = 0,33%
En daarom zou de verantwoordelijkheid van de mens voor deze 7°C RC 0,02°C zijn (en niet 0,2°C als we het eens zijn met de cijfers van NASA en het IPCC), waaraan we de albedo-effecten moeten toevoegen.

E10C0C0F-9E6D-4628-935F-306B2BA44924.jpeg
Dernière édition par Obamot de 07 / 07 / 20, 19: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par GuyGadebois » 07/07/20, 19:17

Obamot schreef:Bron NASA en het IPCC, het antropogene aandeel van Co2 is zelfs nog kleiner, het is 1,5% van 22% of 0,33%
En daarom zou de verantwoordelijkheid van de mens voor deze 7°C RC 0,02°C zijn (en niet 0,2°C als we het eens zijn met de cijfers van NASA en het IPCC)

Om nog maar te zwijgen over de uitstoot van methaan... : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 119 gasten