Probleem kachel GODIN Chamonix XXL

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
gerard27
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/10/18, 12:28

Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par gerard27 » 12/10/18, 14:21

Hallo,

We hebben in maart 2017 een GODIN-fornuis van Chamonix XXL gekocht dat is geïnstalleerd door een professional.
Ondanks de aangegeven energieprestaties (12 KW - 500 m3), verwarmt deze kachel niet eens de kamer waarin deze zich bevindt (ongeveer 40M2) ondanks een droog hout
Op volle snelheid kun je zelfs je hand bovenop de plaat leggen terwijl de warme lucht gedeeltelijk door deze plaat moet worden verspreid
Het is alsof alle warmte direct door de kanalen wordt geëvacueerd. Na een mail bij GODIN, adviseren zij om een ​​technicus te laten verhuizen om het probleem, de kosten van de reis ten koste van ongeveer 150 € te zien.
Ik zou graag willen weten of andere gebruikers hetzelfde probleem zouden hebben gehad en mogelijk een remedie hebben gevonden. dank u bij voorbaat
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934

Re: Probleem fornuis GODIN




par Christophe » 12/10/18, 14:37

Welkom hier!

a) Kun je een foto maken als er een uitbraak is (een video zou beter zijn als je een youtube of ander account hebt)?

b) Als het hout droog is, de nieuwe kachel (zonder defect) en de diepgang van de kachel goed is afgesteld, zie ik slechts één mogelijk probleem: een schoorsteentrekprobleem ...

c) De schoorsteen is in welke staat? Ramon wanneer? Welke afmetingen heeft het? Wat zegt de mededeling op dit punt?

d) Begint deze afgelopen winter? Als het een jaar geleden goed was, is dat iets verslechterd sinds ... controleer de schoorsteen dus ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Ahmed » 12/10/18, 18:29

In het algemeen hebben houtkachels grote vooruitgang geboekt op het gebied van verbrandingskwaliteit, ook al blijven er grote verschillen bestaan ​​tussen verschillende materialen, maar ze zijn allemaal bedekt met een nogal nep "groene vlam" -label. Hetzelfde geldt niet voor de warmtewisselingscapaciteit, die de andere factor is die het calorische rendement bepaalt; dit om vele redenen: grootte, esthetiek, prijs en technisch-commerciële vereisten (aanpassing van het apparaat aan verschillende locaties). Commercieel gezien is het makkelijker om te ‘communiceren’ over de kwaliteit van de verbranding vanwege de mediahype over vervuiling, terwijl de uitwisselingscapaciteit een technische parameter blijft die door de meeste gebruikers wordt genegeerd en, voor zover ik weet, niet. , het onderwerp van geen standaard.
In jouw geval is het ontwerp onzin, in tegenstelling tot de beweringen in de catalogus : Wink: een element zoals een interne deflector is 1-vergeten tijdens het leggen, 2- onjuist gepositioneerd of onthaakt. Alleen een onderzoek van het interieur kan aanwijzingen geven over dit onderwerp. Laat je niet hypnotiseren door de professionele kwaliteit van degene die het apparaat heeft geïnstalleerd: in andere gebieden ging ik achter veel van hen om sommige storingen te verhelpen die soms belangrijk waren, maar toch werden veroorzaakt door basisgebreken (onwetendheid, afleiding of waarschijnlijker ik-menfutisme).
Bij veel oude inzethaarden kwamen de gassen "volle pot" direct in de schoorsteen, wat alleen maar een matig resultaat opleverde, ook al waren mensen blij met het resultaat (ze waren heet!), Aangezien de efficiëntie en de capaciteit van roosteren zijn twee heel verschillende concepten en helaas vaak verward ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Adrien (voormalig nico239) » 14/10/18, 02:47

Onze feedback, we hadden 2 Godins:

Een koloniaal

Godin fornuis-Colonial --- --- 104-90-x-x-60-cm-verwarming-en-air-844096094_L.jpg
Godin fornuis-Colonial --- --- 104-90-x-x-60-cm-verwarming-en-air-844096094_L.jpg (37.45 KB) keer bekeken 21737



Dan een Cantou

fornuis-godin-inglenook-1-680101-anthracite.jpg
godin-cantou-1-680101-anthracite.jpg (31.36 KIO) Toegang tot 21737 keer



tenzij ik me vergis, is de jouwe deze

Godin-Chamonix-xxl.jpg
godin-chamonix-xxl.jpg (18.13 KIO) 21737-tijden bekeken



De Colonial verwarmde erg goed en had het voordeel dat hij een dienblad presenteerde waarop men gerechten kon opwarmen.
Maar hij heeft een maximum aan hout verbruikt.
En had geen raam

Cantou was heel groot maar altijd zwaar verhit.

Nu hebben we een Cast Flame Ilam die veel kleiner is dan de Cantou maar die EXTREEM goed verwarmt ... en het is niets om het te zeggen en vooral VEEL BETER dan de Cantou

ADR_2676.JPG
ADR_2676.JPG (55.97 KIO) Toegang tot 21737-tijden



Conclusie: niet echt overtuigd door Godin

Dus als je het kunt betalen ... overweeg dan om de Godin te verkopen en een andere, efficiëntere kachel aan te schaffen?
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Ahmed » 14/10/18, 09:00

Jouw feedback, Nico239 bevestigt wat ik hierboven heb gezegd. Zonder specifiek weten wat uw huidige fornuis, volgens de laatste normen van wat werkt. Vandaag de dag, tot bevredigende verbranding te bereiken, is het noodzakelijk om hoge temperaturen te bereiken op het niveau van huishoudens, die verschillende beperkingen in het ontwerp van datzelfde huis, wat resulteert in het bijzonder in een kleiner volume dan vereist die eerder werd waargenomen. Het resultaat is dat de gebruiker alleen 33 cm-logboeken gebruikt; Maar gezien de uitkomst van elke log 33 blijkt evenveel calorieën als van 50 in oude systemen, die een zekere economie vertegenwoordigt en bovendien minder vervuiling van rookafvoer leidingen, als gevolg van de vermindering van onverbrand.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Christophe » 14/10/18, 10:38

Echt waar? Het zijn zo slechte ingenieurs van Godin? : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik wist het niet ...

Maar laten we een reactie van de auteur afwachten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Adrien (voormalig nico239) » 14/10/18, 19:12

Christophe schreef:Echt waar? Het zijn zo slechte ingenieurs van Godin? : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik wist het niet ...

Maar laten we een reactie van de auteur afwachten.



Dus met betrekking tot de koloniale zeker niet omdat het een kachel is die goed opwarmt en niet nieuw is.

Hij heeft ten minste 20 jaar en het zou me niet verbazen als hij de triple had

Dus we kunnen hem niet de schuld geven van het "verspillen" van hout vanwege zijn leeftijd.

Misschien zijn de nieuwste modellen (met vensters) op dit niveau beter: elders wordt het gehoopt.


Wat betreft de Cantou die ik in een restaurant had gezien en het gaf de indruk van goede hitte.

Dus hij verving onze koloniale ... Nou dat was helemaal niet het geval.

GELUKKIG dat we van plan waren om nadrukkelijk gebruik te maken van een lange uitlaatpijp (het plafond was hoog) en dat we niet besloten om het meteen in de muur te stoppen als we dood waren ... koud Beeld

Grote teleurstelling dus.
We hebben 400 € verkocht aan COSTAUDS die het kwam ophalen op het moment van onze verhuizing


Er werd verwacht dat deze kleine Cast Flame onvoldoende is, wel dat het tegenovergestelde de dag en de nacht is met de Godin.

Samengevat denk ik niet dat de Godin slecht zijn. Ik zeg dat we op onze hoede moeten zijn voor ontwerpfouten: de look (ik vond de Cantou altijd fantastisch) gaat niet altijd samen met efficiëntie.

Onze buren in hetzelfde gebouw lichaam had een kleine kachel vergelijkbaar met Godin Colonial kijken (maar het was niet de Godin), dus niet glamoureus, maar een moord op de verwarming en toch was het niet groot en het was donder aan het opwarmen ...

Dat gezegd hebbende om een ​​kachel te testen is niet eenvoudig.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Ahmed » 14/10/18, 22:02

Het is zeker dat het esthetische aspect vaak de overhand heeft boven de functionele kwaliteiten, aangezien de aankoopbeslissing eerst wordt genomen op basis van dit criterium dat per definitie het meest zichtbaar is. Voor de fabrikant is het vooral belangrijk om een ​​verkoopbare grondstof te produceren, ook al kan deze op middellange termijn in deze zin ook een goede reputatie hebben *.
Nico239, Je schrijft:
Onze buren in hetzelfde gebouw lichaam had een kleine kachel vergelijkbaar met Godin Colonial kijken (maar het was niet de Godin), dus niet erg glamoureus, maar een moord op de verwarming niveau en toch was het niet groot en het was donder aan het opwarmen ...

Het vermogen om warmte te produceren moet zorgvuldig worden onderscheiden van de verbrandingsefficiëntie: een aantal eenvoudige apparaten verwarmden zeer goed, ten koste van een hoog verbruik.

* De waardering van klanten blijft van variabele kwaliteit, omdat sommigen zeer tevreden zijn met middelmatige producten, terwijl anderen zeer ontevreden zijn over kwaliteitsapparatuur waarvan ze niet weten hoe ze correct moeten werken of die worden gebruikt in ongeschikte configuraties (dit zijn persoonlijke observaties).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Adrien (voormalig nico239) » 15/10/18, 01:51

Ahmed schreef:Het vermogen om warmte te produceren moet zorgvuldig worden onderscheiden van de verbrandingsefficiëntie: een aantal eenvoudige apparaten verwarmden zeer goed, ten koste van een hoog verbruik.


Laten we het goed vinden, in dit geval is het een consumptie van hout.

In het geval van Godin Colonial: goede prestaties en een hoog verbruik
In het geval van het kleine fornuis van mijn buren, iets dat er zo uitzag (hieronder) en Cast Flame: goede prestaties en een laag verbruik

Beeld



Ahmed schreef:* De waardering van klanten blijft van variabele kwaliteit, omdat sommigen zeer tevreden zijn met middelmatige producten, terwijl anderen zeer ontevreden zijn over kwaliteitsapparatuur waarvan ze niet weten hoe ze correct moeten werken of die worden gebruikt in ongeschikte configuraties (dit zijn persoonlijke observaties).


Geen variatie tussen mijn terugkeer en die van de buren: hun kleintje verwarmde beter dan de Cantou en verhoudingsgewijs ook beter dan de koloniale.

Bij Flame Casting wordt 150m2 (één voet) verhit door -15 vingers in de neus.
Het is duidelijk dat het huis goed geïsoleerd is.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Ahmed » 15/10/18, 10:30

Om goed met elkaar overweg te kunnen, heb je een minimum aan striktheid in de formulering nodig; wanneer je schrijft: "In het geval van Godin Colonial: goede prestaties en een hoog verbruik', er is een tegenspraak: in werkelijkheid bedoel je dat het verwarmingsvermogen goed is, maar de energie-efficiëntie slecht. Dit laatste is de verhouding tussen de hoeveelheid geleverde brandstof en wat eruit komt in nuttige warmte; het resultaat afhankelijk van twee factoren die, ik herinner u eraan, de kwaliteit van de verbranding en de uitwisselingscapaciteit zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten