Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par sicetaitsimple » 02/07/19, 18:17

Did67 schreef:Ja, het is niet slecht in soep ... Dat hebben we ook gedaan.

[Voor degenen die geen "biologische" groene Khmer-mensen zijn, stel ik voor, oh heiligschennis, om te proberen met de toevoeging van een gesmolten kaas als een lachende koe voordat ze naar de blender gaan: onvergelijkbare textuur bij de uitgang!]


Courgette van 3kg vermengd met lachende koe! Stop, ik ga overgeven!

(maar het is gewoon een kwestie van liefhebben of niet, van elk zijn PP maar ook van zijn culinaire smaken).
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Moindreffor » 02/07/19, 19:17

Did67 schreef:Ja, het is niet slecht in soep ... Dat hebben we ook gedaan.

[Voor degenen die geen "biologische" groene Khmer-mensen zijn, stel ik voor, oh heiligschennis, om te proberen met de toevoeging van een gesmolten kaas als een lachende koe voordat ze naar de blender gaan: onvergelijkbare textuur bij de uitgang!]

ja uitstekend, hoewel de lachende koe niet echt kaas is : Mrgreen: maar zelfs industrieel goed, maar zoemen !!! wat een genot : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Did67 » 02/07/19, 19:28

Het is geen kaas, dat is zeker! Maar een heilige emulgator ...

[Ik vergat het te zeggen: ik word heel snel ziek van courgettes; het is niet een smaak waar ik van nature dol op ben. Vandaar deze culinaire "kunstgrepen" waarvan ik het ermee eens ben dat ze diëtetisch twijfelachtig zijn!]
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par sicetaitsimple » 02/07/19, 19:58

Did67 schreef:[Ik vergat het te zeggen: ik heb de neiging om ziek van courgettes te worden


Het stelt me ​​gerust!

Dus op mijn beurt voor een recept, maar hier moeten we niet degene spelen die de grootste heeft: als ze ongeveer de diameter van een inch hebben en de lengte van twee inch, of een beetje meer, zeggen een dozijn cm, net detail zonder te schillen in kleine dobbelstenen, zout, peper (niet slecht), olijfolie, allemaal heel vers, geserveerd in individuele ramekin om te drinken met een rosé en ook vers.

Het is niet erg "productivistisch", maar het voorkomt verveling!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Moindreffor » 02/07/19, 20:42

sicetaitsimple schreef:
Did67 schreef:[Ik vergat het te zeggen: ik heb de neiging om ziek van courgettes te worden


Het stelt me ​​gerust!

Dus op mijn beurt voor een recept, maar hier moeten we niet degene spelen die de grootste heeft: als ze ongeveer de diameter van een inch hebben en de lengte van twee inch, of een beetje meer, zeggen een dozijn cm, net detail zonder te schillen in kleine dobbelstenen, zout, peper (niet slecht), olijfolie, allemaal heel vers, geserveerd in individuele ramekin om te drinken met een rosé en ook vers.

Het is niet erg "productivistisch", maar het voorkomt verveling!

en als u een beetje gedroogde tomaten toevoegt in kleine blokjes, of zwarte olijven, of een verse kaaskoe of geit en kruiden, kunt u de genoegens variëren : Mrgreen:
Ik zal dit allemaal proberen, de eerste zal precies de juiste maat hebben, dit jaar 5 courgette voeten en ze zijn mooi ondanks de hagel, eindelijk de fenocultuur loont ^^
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Did67 » 02/07/19, 20:45

Ik ook, 3 hoofdvoeten (ik heb anderen, aardige rariteiten, een beetje hiervan, dat is het ...) zijn erg mooi; de zon ondergaat, het zal minder heet worden, ik zal gaan wandelen. Misschien de eerste kiezen?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par sicetaitsimple » 02/07/19, 20:48

Moindreffor schreef:en als u een beetje gedroogde tomaten toevoegt in kleine blokjes, of zwarte olijven, of een verse kaaskoe of geit en kruiden, kunt u de genoegens variëren : Mrgreen: j


Het is net pizza, daar heb ik je net de basis aangeboden. Nadat u kunt toevoegen wat u wilt volgens uw smaak. Veel plezier!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Moindreffor » 02/07/19, 20:58

sicetaitsimple schreef:
Moindreffor schreef:en als u een beetje gedroogde tomaten toevoegt in kleine blokjes, of zwarte olijven, of een verse kaaskoe of geit en kruiden, kunt u de genoegens variëren : Mrgreen: j


Het is net pizza, daar heb ik je net de basis aangeboden. Nadat u kunt toevoegen wat u wilt volgens uw smaak. Veel plezier!

een feestelijk drankje en meer gepofte maïs bedankt voor het idee
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Diabolorent » 04/07/19, 10:34

Quiche met courgette, geitenkaas en spek : Wink:
uitstekend heet als koud!
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.
Avatar de l'utilisateur
Diabolorent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 13/02/18, 16:37
Plaats: Digne les Bains
x 26

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Diabolorent » 04/07/19, 11:14

MadameOurs schreef:Dingen geduwd, anderen minder, om redenen die me ontgaan. Een grote voet van courgette, en een meter verderop een heel klein.
Hetzelfde voor tomaten.

Idem thuis, het is normaal of het is natuurlijk : Wink:
Het bewijs door de afbeelding:
IMG_1230.JPG

IMG_1231.JPG


MadameOurs schreef:De dwergbonen bleven trouw aan hun naam, heel erg dwerg.

Allemaal hetzelfde!

Maar je krijgt nog steeds een mooie zonnebloem terwijl thuis ze allemaal omkomen!
Ik begrijp niet waarom :schok:
0 x
"Het is geen teken van goede geestelijke gezondheid om goed aangepast te zijn aan een zieke samenleving" Jiddu Krishnamurti.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten