Mijn moestuin van de minste inspanning

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 18/03/20, 12:35

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:j

Ik denk dat deze manier van werken niet geschikt is voor droge periodes, zelfs niet met water geven, omdat het hooi veel nodig heeft om diep vochtig te blijven en zijn ontbinding voort te zetten, maar in vochtigere periodes, zoals het vroege voorjaar en zelfs na 15 augustus zou het wel moeten meer mogelijk zijn, bovendien is tijdens deze twee periodes de hooilaag minder dik



Ja, het is waarschijnlijk een van de sleutels!!!! Ik dacht dat ik weg zou komen met verneveling... Maar hoe vaak??? welke dosis??? Ingewikkeld !

goed vernevelen is een beetje in tegenspraak met het opladen van de RU, als we de analogie maken tussen de hooilaag en de grond, is de bijdrage naar mijn mening veel te laag, vooral voor de periode, net genoeg om te ontkiemen maar niet genoeg om de arme kleine zaailingen niet uit te drogen, hier droogt mijn hooi alleen aan de oppervlakte met 2 dagen zonder regen, maar het is nog steeds nat eronder, dus aangezien het binnenkort gaat regenen, zou dat misschien iets moeten geven
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 21/03/20, 12:16

zoete aardappelen groeien en blijkbaar moet ik twee soorten aardappelen hebben, twee hebben precies dezelfde licht paarsgroene bladeren, maar de derde heeft momenteel echt paarse bladeren en verschillende vormen, dus plant op een goede locatie om te zien welke zal produceren het beste of het beste proeven
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 23/03/20, 12:45

mijn zoete aardappelen hebben baat bij de zon, veel licht maar de temperaturen stijgen niet, jammer, ze profiteren alleen van het licht, maar het is nog steeds beter dan in de hitte met minder zon
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 23/03/20, 12:59

Ook al is het thuis zeker milder dan thuis, de temperaturen zijn niet hoog genoeg voor degenen die het koud hebben, maar toch zet ik mijn planten in potten buiten en daar hebben ze goed profijt van.
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 23/03/20, 13:55

Doris schreef:Ook al is het thuis zeker milder dan thuis, de temperaturen zijn niet hoog genoeg voor degenen die het koud hebben, maar toch zet ik mijn planten in potten buiten en daar hebben ze goed profijt van.

ja het verhindert dat ze gaan draaien, dat is het al en het verhardt ze een beetje, ik doe hetzelfde met een minikas maar voor mij moeten de zaailingen nog even wachten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 23/03/20, 18:27

Thuis, in de plastic kas, vanmorgen -5°C!!!

Ik was gisteravond achterdochtig en bracht de minikassen terug naar huis met daarin tomatenplanten voor enttests en pdt-knollen die waren geplaatst om in het volle licht voor te ontkiemen om gedrongen spruiten te krijgen (en niet wat spaghetti!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Adrien (voormalig nico239) » 23/03/20, 19:16

Did67 schreef:Thuis, in de plastic kas, vanmorgen -5°C!!!

Ik was gisteravond achterdochtig en bracht de minikassen terug naar huis met daarin tomatenplanten voor enttests en pdt-knollen die waren geplaatst om in het volle licht voor te ontkiemen om gedrongen spruiten te krijgen (en niet wat spaghetti!)


Ah ja toch ...

We hebben tot morgen zacht weer en nadat de kou terugkeert, pfff moeten we de bloeiende bomen bedekken...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Moindreffor » 24/03/20, 11:24

Ik was verrast door de opsluiting, ik heb geen sjalotten, uien of aardappelen om te planten, ik moest gaan, maar de alarmistische verklaringen en mijn risicovolle patiëntenstatus zorgden ervoor dat ik het opgaf om naar het tuincentrum te gaan en daarna niet meer te gaan het recht om uit te gaan

Ik heb nog een paar sjalotten over van vorig jaar, ik ga ze planten, ik ga uien zaaien in plaats van planten en voor de aardappelen ga ik nog meer zoete aardappelen maken

Maar ik weet niet hoe het met jou zit, maar deze situatie brengt mij in een lethargische toestand
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Did67 » 24/03/20, 11:39

Ah ???

Met veel plezier herstel ik mijn moestuin. Ik had - dit is een voordeel van rommelig zijn - nogal wat voorraden, open pakjes zaden die rondslingerden, hier en daar in dozen. Ik ben de zaken aan het ordenen...

Ik ben een bosje aan het opruimen dat mijn weideboomgaard opvreet - iets waar ik met de conferenties geen tijd voor zou hebben gehad...

Ik film, ik film, ik film... Zolang het mooi weer is, ben ik buiten.

Ik zal het allemaal in elkaar zetten zodra het weer walgelijk is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Mijn moestuin van de minste inspanning




par Doris » 24/03/20, 11:57

Hetzelfde geldt voor mij, ik profiteer, ik zaai, ik val sites aan die ik normaal niet zou kunnen doen, en ik doe veel tests, bijvoorbeeld direct zaaien op verschillende oppervlakken, het komt naar voren, wordt vervolgd
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten