De plaag van diefstal van elektrische fietsen ...

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: De plaag van vliegende elektrische fietsen ...




par Flytox » 31/08/17, 23:19

Nog een anekdote: de Ciao van de dochter van een voormalige collega wordt gestolen op de stoep voor zijn huis. Een of twee maanden later ziet de collega die voor zijn huis een grapje maakt, een oude man de Ciao van zijn meisje passeren. Hij haast zich met zijn zoon in zijn auto, racet met de cyclo, vangt hem op en zet hem een ​​stukje verder in de hoek. Het oude mannetje had recht op een goede uitleg....met gesloten vuist...en met enige moeite en veel emoties te voet achtergelaten....zeker met de bedoeling geen voet in de hoek te zetten om in leven kunnen blijven. Zonder tussenkomst van de zoon was het oude mannetje op de spoedeisende hulp beland of nog erger....: Wink:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De plaag van vliegende elektrische fietsen ...




par Grelinette » 01/09/17, 16:35

...aangezien we in de serie "Flight and Anecdote" zitten!... : Cheesy:

Een paar jaar geleden, toen mijn auto gerepareerd werd, zei een vriend dat ik de zijne moest meenemen terwijl ik wachtte, omdat hij hem niet nodig had, hij was op vakantie. Dus ik ga op een avond naar zijn huis in de stad, hij geeft me de sleutels van zijn auto met de papieren, en legt me uit waar hij zijn auto in een nabijgelegen straat heeft geparkeerd... bovendien zal het niet ingewikkeld zijn, het is is een eendblauwe deudeuche, er zijn niet veel eendblauwe deudeuches!

Ik ga de straat op, zoek een beetje en vind de eend blauwe deudeuch. Ik steek de sleutel in het slot, worstel een beetje, maar het lukt me om hem na 10 minuten te openen; het is waar dat de deudeuch geen mechanische precisie van hoog niveau is.
Ik ga achter het stuur zitten en steek de contactsleutel in het contact om te starten... en daar, onmogelijk om de sleutel in de neiman van de stuurkolom te steken! Ik probeerde te forceren, de sleutel te veranderen, te trekken, te duwen, er was niets aan de hand!

Een beetje verbaasd kijk ik achterin de auto en zie veel Engelse boeken!!! Wetende dat mijn vriend een complete domkop is in het Engels, begin ik mezelf vragen te stellen... Ik stap uit de auto met de grijze kaart, en als ik de kentekenplaten begin te controleren, komt er een dame met een grote bril en boeken eronder. zijn arm (in het Engels!) en vraagt ​​me wat ik met zijn auto doe! Ze was lerares Engels en eigenaresse van deze eendblauwe deudeuch, die dus niet van mijn vriendin was.

Ik stamelde een paar zinnen die nergens op sloegen, om hem uiteindelijk te vertellen dat het me speet, maar dat ik waarschijnlijk de verkeerde auto had neergezet, de grijze kaart in de hand om mijn goede trouw te bewijzen... en inderdaad, vanavond daar, de auto van mijn vriend. auto, de eend blauwe deudeuch, was gestolen, en een andere eend blauwe deudeuch kwam in dezelfde straat parkeren! :schok:

De eend blauwe deudeuch van mijn vriend werd een paar dagen later door de politie een beetje gedeukt gevonden!
Sindsdien ben ik op mijn hoede voor duck blue deudeuch! : Cheesy:
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De plaag van vliegende elektrische fietsen ...




par chatelot16 » 01/09/17, 20:14

de slechte kwaliteit van autosloten is verschrikkelijk!

met sloten van voldoende kwaliteit zou het beroep van dief moeilijker zijn!

de nummering van fietsframes is een goede manier om de waarde van gestolen fietsen te verminderen en dus om de activiteit van dieven te verminderen ...

Ik heb auto's gezien die werden gestolen terwijl de Neiman werd ontgrendeld door simpelweg heel hard op het stuur te drukken: het stuur was een beetje verdraaid maar de auto was nog steeds bruikbaar... het zou echter niet moeilijk zijn om een ​​verstopping door de Neiman nog sterker te maken dan de stuuras : als je forceert en je bent echt sterk neem je het stuur in je handen en geen mogelijkheid om de auto te pakken

nog een verhaal over autodiefstal... Ik had een Ford Transit-busje gehuurd en ik knielde de sleutel in... ik kon niet beginnen... het verhuurbedrijf bellen... geen hulp 's nachts en in het weekend voor nutsvoorzieningen. dus ik heb het moeilijk, en ik realiseer me dat je het elektrische contactblok gemakkelijk van onderaf kunt demonteren, het contact aan kunt zetten en kunt starten... je kunt ook aan het lipje neiman draaien dat het elektrische blok aandrijft om de neiman te ontgrendelen. dus ik heb iets van draad gemaakt dat het lipje in de positie houdt die nodig is om de neiman ontgrendeld te houden

conclusie: dit voertuig is bijzonder gemakkelijk te stelen ... en we hebben het besproken met het verhuurbedrijf! ze begrepen waarom dit model Ford Transit veel vaker werd gestolen dan andere voertuigen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: De plaag van vliegende elektrische fietsen ...




par Flytox » 01/09/17, 23:01

Deudeuch, en contactsleutel:

De contactsleutel bleef steken en brak vlak in het deurslot... maar het was niet erg moeilijk om in een Deudeuch te komen, tussen de zijruiten (cockeroren), de niet-afsluitbare kofferbak en de motorkap met het bevestigingslipje erop de buitenkant.....Nu moesten we beginnen....Nou, er was ook niets ingewikkelds om te doen. Het enige dat nodig was, was een simpele schroevendraaier, waarvan het formaat het mogelijk maakte om het uiteinde in de contactor te steken... we draaiden, we hoefden niet eens te forceren en het contact was gemaakt : Mrgreen:

Het enige echte antidiefstalsysteem op deze auto is wanneer het te nat was en het niet wilde starten. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten