Aansluiten CV-ketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
mr d
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/06/17, 22:08

Aansluiten CV-ketel




par mr d » 20/06/17, 22:37

Hallo allemaal, ik ben mijn bericht al aan het schrijven, maar heb mezelf nog niet voorgesteld in de speciale sectie. Ik zal het later oplossen, dat beloof ik! : Cheesy:
Nou, anders is dit mijn probleem: ik heb een ketelkachel gekocht die ik samen met een olieketel zal gebruiken, allemaal zonder buffertank.
Je moet dus weten dat de kachel en de ketel tegenover elkaar staan, ik heb een grote aanvoer- en retourleiding die uitkomt op een toevoer die 3 radiatoren voedt in de kamer achter de kachel, dus ik dacht erover om de "gasinstallatie" te installeren " ('flowbox) daar.
De grote vraag die mij stoort is waar ik de warmwateruitlaat van de ketel moet aansluiten nadat deze de flowbox (mengklep) is gepasseerd.

De logica zou me vertellen dat ik hem moest aansluiten op de retourtoevoer voor koud water naar de ketel, zodat het water al warm in de ketel zou aankomen, wat niet zou activeren, of veel minder.
Maar alsjeblieft, ik kan niet echt een diagram vinden dat in deze richting gaat, ik wil een eenvoudig systeem, geen buffertank, geen zonne-energie of warm water, dus wat denk je ervan?
U zult mij vertellen: waarom vraagt ​​u het niet aan de persoon die u de kachel heeft verkocht? Nou ja, maar we hadden afgesproken dat de kachel geleverd zou worden, geplaatst vanuit het oogpunt van de schoorsteen en dat ik de hydrauliek zou doen, op voorwaarde dat de man mijn installatie zou zien en zou uitleggen wat ik moest doen.
Enige probleem, op de dag van plaatsing stuurde hij een arbeider, die niets van hydrauliek afwist en deze alleen maar op de bestaande slang moest aansluiten (wat ook niet gebeurde, omdat hij niet over het juiste stuk beschikte...)
Ik heb de persoon al twee keer gecontacteerd, maar er is radiostilte, dus ik zal voorlopig zwijgen over zijn merk, omdat de kwaliteit van het product niet ter discussie staat, maar aan de andere kant is zijn after-sales service waardeloos!
Uiteindelijk zit ik met een kachel en een installatie die in totaal bijna 5000 euro kosten, en ik durf de stekker niet in het stopcontact te steken uit angst iets stoms te doen....
Qua veiligheid zijn er 2 systemen: een injectie van koud water bij oververhitting en vervolgens het openen van het circuit door een veiligheidsklep van 3 bar richting het riool.
Ook zie ik vaak dat de pomp van stroom moet blijven voorzien bij een stroomstoring, omdat de twee hierboven genoemde veiligheidsvoorzieningen niet voldoende zouden zijn volgens wat ik hier en daar heb gelezen...
nogal wat vragen, dus als iemand me kan helpen er al een of twee op te lossen, zou dat geweldig zijn!
bedankt dat je me hebt gelezen

Dimitri
0 x
Joe Flachy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 21/11/04, 15:41
x 2

Re: Ketelaansluiting op centrale verwarming




par Joe Flachy » 10/07/17, 21:58

Hallo,
Ik heb een offerte getekend voor een hydro-houtkachel van 15 kW (+9 kW in de lucht) + tank van 500 liter + kleppen en circulatiepomp + rookruimte + installatie met aansluiting op het brandstofverwarmingscircuit voor € 8000 (-€ 1000 belastingvoordeel). Als je zegt dat je hem voor 5000€ krijgt zonder installatie en zonder buffertank, komt dat omdat mijn installateur nogal goedkoop is. 8)

Wat betreft de hydraulische installatie, daar vindt u zeker wat u zoekt :pijl: https://www.plombiers-reunis.com/forum3 ... rable.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten