De gevaren van de homeopathie en voedsel alternatieven

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 10/06/17, 20:07

Wanneer ga je in op punt 4?
waarschijnlijk als je het op jezelf toepast. : Cheesy:
4) Als het trainen van deze mensen leidt tot een aanzienlijke verbetering van hun vaardigheden, zullen ze hun eerdere tekortkomingen kunnen herkennen en accepteren
Als u een hartoperatie zou moeten ondergaan, zou u dan wachten op een aanzienlijke verbetering van de plaatselijke slager, die bekwaam is in het snijden van varkensvlees, of zou u naar een chirurg gaan die aan de medische school is afgestudeerd met een operatiemogelijkheid? Zelfs als hij zou trainen om zijn vaardigheden te verbeteren, betwijfel ik of hij daardoor een chirurg zou worden.
De H zijn net als al hun collega's afgestudeerd aan de medische school en beschikken daarom over de medische vaardigheden om zorg te verlenen met de middelen die passend lijken voor de huidige pathologie en niet alleen maar de dealer te zijn van grote farmaceutische medicijnen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Exnihiloest » 11/06/17, 21:04

Janic schreef:
Wanneer ga je in op punt 4?
waarschijnlijk als je het op jezelf toepast. : Cheesy:

Met andere woorden: “het is degene die het zegt, wie het is.” : Roll:

4) Als het trainen van deze mensen leidt tot een aanzienlijke verbetering van hun vaardigheden, zullen ze hun eerdere tekortkomingen kunnen herkennen en accepteren
Als u een hartoperatie zou moeten ondergaan, zou u dan wachten op een aanzienlijke verbetering van de plaatselijke slager, die bekwaam is in het snijden van varkensvlees, of zou u naar een chirurg gaan die aan de medische school is afgestudeerd met een operatiemogelijkheid? Zelfs als hij zou trainen om zijn vaardigheden te verbeteren, betwijfel ik of hij daardoor een chirurg zou worden.
De H zijn net als al hun collega's afgestudeerd aan de medische school en beschikken daarom over de medische vaardigheden om zorg te verlenen met de middelen die passend lijken voor de huidige pathologie en niet alleen maar de dealer te zijn van grote farmaceutische medicijnen.

Uit uw extravagante uitweiding blijkt dat u absoluut niets begrijpt van het Dunning-Kruger-effect. Ik ben erg perssimistisch over uw verwezenlijking van punt 4.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 12/06/17, 07:52

Met andere woorden: “het is degene die het zegt, wie het is.”

Omdat jij het zegt! : Roll:
De H zijn net als al hun collega's afgestudeerd aan de medische school en beschikken daarom over de medische vaardigheden om zorg te verlenen met de middelen die passend lijken voor de huidige pathologie en niet alleen maar de dealer te zijn van grote farmaceutische medicijnen.

Uit uw extravagante uitweiding blijkt dat u absoluut niets begrijpt van het Dunning-Kruger-effect. Ik ben erg perssimistisch over uw verwezenlijking van punt 4.
bedankt voor je onnodige medeleven!
Maar aangezien u niets van H heeft begrepen, noch van de medische opleiding, en aangezien u moeite heeft om punt 1 te passeren, staat u mij toe om uw medeleven terug te geven. : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par dede2002 » 12/06/17, 12:51

izentrop schreef:
dede2002 schreef:
1360 schreef:Hallo,
Ik sta mezelf een kleine opmerking toe:
... Aan de andere kant heeft het feit dat hij (bijna) volledig genezen is niets te danken aan veganisme, biologisch of homeopathie die in zijn huis de basisprincipes zijn, want het is inderdaad het echte medicijn , met echte behandelingen en echte medicijnen die redde hem.
A+
Maar hoe deze beweringen te bewijzen, een schoolvriendin van dezelfde leeftijd overleefde leukemie niet, maar ze had echte medicijnen gekregen in een echt ziekenhuis...
Het is simpel, zonder behandeling of met homeopathische behandeling (wat op hetzelfde neerkomt) is de overleving maar een paar maanden. http://www.cancer.ca/fr-ca/cancer-infor ... ?region=qc

De statistieken zijn overweldigend in het voordeel van behandeling, vooral bij jonge mensen http://www.allodocteurs.fr/actualite-sa ... _9674.html


Bedankt voor de reactie, ik dacht niet dat er zo'n hoog percentage mislukkingen was bij de behandeling van leukemie...

Mijn reactie betrof het eerste deel van de zin, waarin de invloed van de omgeving op het genezingsproces categorisch werd uitgesloten!
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par dede2002 » 12/06/17, 13:05

pedrodelavega schreef:
dede2002 schreef:
pedrodelavega schreef:Homeopathie is daarom een ​​simpele placebo.

En dus, wat is de exacte wetenschappelijke verklaring voor de placebo?

:pijl: http://www.futura-sciences.com/sante/ac ... que-12457/


dank u :)

Ik blijf twijfelachtig, in mijn ogen is dit geen exacte verklaring, slechts een poging...

Denkt u dat “iedereen” met succes een placebo kan voorschrijven?

Er moet een sterke band bestaan ​​tussen de voorschrijver en de patiënt om het "placebo-effect" te laten werken, door het immuunsysteem in de goede richting te stimuleren, om mogelijk het genezingsproces te helpen...?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 12/06/17, 13:53

Hallo Dede
Het is simpel, zonder behandeling of met homeopathische behandeling (wat op hetzelfde neerkomt) is de overleving maar een paar maanden.

De statistieken zijn overweldigend in het voordeel van behandeling, vooral bij jonge mensen


Bedankt voor de reactie, ik dacht niet dat er zo'n hoog percentage mislukkingen was bij de behandeling van leukemie...

Laat u niet misleiden door deze mengsels tussen ALL en andere vormen van leukemie.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Leuc%C3%A9mie_aigu%C3%AB_lymphoblastique#Traitements
https://fr.wikipedia.org/wiki/Leuc%C3%A9mie
De meest voorkomende vormen bij volwassenen zijn AML, CML en CLL, terwijl ALL overheerst bij kinderen.
Zelfs binnen deze typen zijn er andere categorieën die een meer gerichte behandeling mogelijk maken. Dit zijn de FAB- en WHO-classificaties.

Meng de kool niet met de wortels.
Bovendien is de bewering van de nutteloosheid van H (wat niet het enige therapeutische alternatief is) slechts een deel van zijn gebruikelijke negationisme vanwege zijn onvoorstelbare onwetendheid.
Mijn reactie betrof het eerste deel van de zin, waarin de invloed van de omgeving op het genezingsproces categorisch werd uitgesloten!

Droom niet, hij gaat je zijn gebruikelijke tegenstrijdige toespraak houden dat de rest niet academisch is, zoals voor de 146.000 sterfgevallen door kanker, waarbij academische uitspraken niets kunnen doen.
Ik had ook twee gevallen van leukemie, die heel erg op elkaar leken, met chemische behandelingen die ervoor zorgden dat de omstandigheden aanhielden en uiteindelijk, door uitputting, ervoor zorgden dat ze stierven. Hier is dan de getuigenis die ik al heb aangegeven:
« Op een dag klopte ik op een deur: “Hallo meneer, ik kom u kennis laten maken met alles wat met gezondheid te maken heeft.” Wat had ik daar niet gezegd? Gelukkig had hij geen pistool in zijn handen, anders was ik vandaag dood geweest. 'Ga bij me vandaan, stop met het vervolgen van ons. Je hebt ons genoeg kwaad gedaan door onze dochter te vermoorden, anders sla ik je in je gezicht. » (Dit zijn niet de exacte woorden, maar hun essentie). Ik begreep meteen dat er verwarring was over de persoon en dat hij mij voor iemand van de gezondheidszorg hield. “Stop meneer, ik maak geen deel uit van de gezondheidszorg.” De heer werd zachter, verontschuldigde zich voor de verwarring en stemde er op mijn verzoek mee in mij uit te leggen wat zijn woede had veroorzaakt.
Hier is zijn verhaal in twee en een halve woorden.
Haar kleindochter had leukemie. Na veel behandeling werd ze bij hen teruggebracht om haar laatste momenten met haar familie door te brengen; dit toont de ernst van zijn toestand aan. Net als alle ouders konden ze niet besluiten het onvermijdelijke te accepteren en op hun trommels te slaan om deze fatale uitkomst te voorkomen. Ze kregen de naam van een natuurgeneeskundige (je kent de charlatans!) die, gezien de toestand van het kind, geen resultaten beloofde, maar alleen haar best zou doen. En tegen alle verwachtingen in verbeterde de gezondheid van het kind langzaam. Maar daar eindigt het verhaal niet. De sociale dienst kwam op bezoek bij de familie om te informeren naar de gezondheid van het kind (of om hun medeleven te betuigen?). Toen ze de verbetering van zijn toestand opmerkten, wilden ze de behandeling hervatten en moesten de ouders hun kind achterlaten bij degenen die eerder van hem af waren gekomen. Herbehandeling, terugval, terugkeer naar het ouderlijk huis.[*] Keer terug naar de natuurgeneeskundige die haar bedenkingen herhaalt: herverbetering van de toestand van het kind. Daar had het verhaal kunnen eindigen, maar er zijn kopjes die tot de bodem toe moeten worden leeggedronken. Wederom opnieuw bekeken door de sociale diensten, die, nadat ze de verbetering van het kind hadden opgemerkt, hun werk hervatten waar ze het hadden onderbroken, ondanks de protesten van de ouders. Het kind kon deze derde aanval niet weerstaan ​​en stierf.

Ik heb geen idee wat deze natuurgeneeskundige deed, maar het werkte duidelijk beter dan de academische geneeskunde.


[*] Dit doet vreemd genoeg denken aan het geval van kinderen die aan AZT zijn onderworpen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Exnihiloest » 12/06/17, 17:53

dede2002 schreef:...
Denkt u dat “iedereen” met succes een placebo kan voorschrijven?

Er moet een sterke band bestaan ​​tussen de voorschrijver en de patiënt om het "placebo-effect" te laten werken, door het immuunsysteem in de goede richting te stimuleren, om mogelijk het genezingsproces te helpen...?

Deze “sterke link” lijkt op de voorspellingen van helderzienden die kaarten of de kristallen bol gebruiken: de exploitatie van de psychologie van de goedgelovigen. Als de invloed van de psyche in zeer relatieve mate deelneemt aan de genezing van goedaardige ziekten, zal de uitbuiting van de psychologie van de goedgelovigen het vooral mogelijk maken de patiënt te laten geloven dat hij door homeopathie is genezen, wanneer hij zich dat realiseert. zou zijn vertrokken zonder iets nodig te hebben vanwege de onbeduidendheid van zijn ziekte.
Beeld
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 12/06/17, 18:15

Deze “sterke link” lijkt op de voorspellingen van helderzienden die kaarten of de kristallen bol gebruiken: de exploitatie van de psychologie van de goedgelovigen. Als de invloed van de psyche in zeer relatieve mate deelneemt aan de genezing van goedaardige ziekten, zal de uitbuiting van de psychologie van de goedgelovigen het vooral mogelijk maken de patiënt te laten geloven dat hij door homeopathie is genezen, wanneer hij zich dat realiseert. zou zijn vertrokken zonder iets nodig te hebben vanwege de onbeduidendheid van zijn ziekte.

en aangezien deze redenering geldig is ongeacht de voorgestelde therapie, is het plaatsen van de A. op hetzelfde niveau als H. Witte muts/witte muts! Met één nuance is het dat hij met de H in ieder geval de zekerheid heeft dat hij niet vergiftigd wordt en dit is geen ondergeschikt aspect, aangezien de A daardoor snelheid verliest en de 'H stijgt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3799
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1322

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par pedrodelavega » 12/06/17, 19:00

Janic schreef:
Deze “sterke link” lijkt op de voorspellingen van helderzienden die kaarten of de kristallen bol gebruiken: de exploitatie van de psychologie van de goedgelovigen. Als de invloed van de psyche in zeer relatieve mate deelneemt aan de genezing van goedaardige ziekten, zal de uitbuiting van de psychologie van de goedgelovigen het vooral mogelijk maken de patiënt te laten geloven dat hij door homeopathie is genezen, wanneer hij zich dat realiseert. zou zijn vertrokken zonder iets nodig te hebben vanwege de onbeduidendheid van zijn ziekte.
en aangezien deze redenering geldig is ongeacht de voorgestelde therapie, is het plaatsen van de A. op hetzelfde niveau als H. Witte muts/witte muts!
Behalve dat voor andere therapieën dan H het placebo-effect wordt geëvalueerd en ook het specifieke effect van de therapie -> Als er geen significant verschil is, wordt het "medicijn" niet op de markt gebracht.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De gevaren van homeopathie en voedsel alternatieven




par Janic » 12/06/17, 20:18

en aangezien deze redenering geldig is, ongeacht de voorgestelde therapie, plaatst zij de A. op hetzelfde niveau als H. Witte hoed/witte hoed! Met één nuance is het dat hij met de H in ieder geval de zekerheid heeft niet vergiftigd te worden en dit is geen ondergeschikt aspect aangezien de A hierdoor snelheid verliest en de stijgende H

Behalve dat voor andere therapieën dan H het placebo-effect wordt geëvalueerd en ook het specifieke effect van de therapie -> Als er geen significant verschil is, wordt het "medicijn" niet op de markt gebracht.
behalve dat het volledig bevooroordeeld is, zoals professor Even zegt.
Om de A met de H te kunnen vergelijken, moeten ze bovendien niet afzonderlijk worden vergeleken, maar samen, en dan met een placebo.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten