De race voor kernfusie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: De race voor kernfusie




par Christophe » 14/12/22, 09:36

Ik denk dat de Chinezen al veel geavanceerder zijn dan dat...wat betreft de Europeanen en de ITER-grall, die zal achterhaald zijn voordat we op de AAN-knop drukken... : Mrgreen:

Dat is wat er gebeurt in een land waar de meeste onderzoekers meer denken aan hun comfort, hun vakanties en persoonlijke interesses dan aan wetenschappelijk onderzoek... en dan heb ik het niet over administratieve en politieke rompslomp...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: De race voor kernfusie




par Remundo » 14/12/22, 09:43

ITER is misschien wel de domste manier om aan fusie te doen.

De andere technieken zijn echter verre van toegankelijk.

Ik denk dat de gemakkelijkste manier om fusie-energie te gebruiken is om zonne-energie op te vangen en in onze zon te laten.

Inderdaad reproduceren op aarde Criterium van Lawson is een buitengewoon moeilijke onderneming. In de zon is alles natuurlijk georganiseerd (miljoenen graden en gigantische druk met alle waterstofisotopen).

En de "vervuiling" (radionucliden) blijft beperkt tot de zon.
2 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: De race voor kernfusie




par Christophe » 14/12/22, 10:47

Dat kan niet, je moet ergens een meter neerzetten aangezien de zon vrij is!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten