elektrische auto en vervoer, wire nieuws

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Peter » 07/10/17, 17:14

chatelot16 schreef:geen enkele autofabrikant zal speciaal voor hem een ​​element maken ... dezelfde elementen worden door alle fabrikanten gebruikt, maar ze monteren ze in speciale afmetingspakketten om incompatibel te zijn ... net als bij computers waar er een veelvoud aan incompatibele pakketten is die echter hetzelfde element

Toen ik hoorde dat Tesla-batterijen bestaan ​​uit duizenden kleine 18650 cilindrische cellen (dezelfde grootte als laptops), vond ik het bijzonder primitief, er zijn veel verbindingen te maken en het cumulatieve gewicht van metalen enveloppen van al deze elementen zou niet te verwaarlozen. Gebruiken alle andere EV-fabrikanten hetzelfde principe?
Is er geen efficiëntere manier om op grote schaal batterijen te maken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par chatelot16 » 07/10/17, 19:17

elk type accu heeft verschillende eigenschappen en een optimale maat ... te klein is inefficiënt te groot is moeilijk te bouwen

als je een batterij groter wilt maken dan de optimale elementgrootte, hoef je alleen maar het aantal elementen te vergroten

als er bovendien een elementgrootte is die maximaal is geoptimaliseerd voor de enorme laptopmarkt, is het niet absurd om dezelfde elementen te gebruiken om grote

Ik had al heel lang het idee om dit type element te gebruiken ... bedankt voor de bevestiging dat Tesla dezelfde keuze heeft gemaakt

een andere manier van kijken: lithium-ionbatterijen zijn gevaarlijk: je hebt een elektronisch systeem nodig dat ze goed bewaakt: het is gemakkelijker om een ​​groot aantal kleine elementen te monitoren en die met fouten los te koppelen dan om grote elementen te maken of als een onderdeel het grote element is defect steekt het het geheel in brand

Ik vind het leuk om het batterijpakket van de computer terug te halen in de recyclingkasten van supermarkten ... over het algemeen zijn er maar een paar onderdelen die defect zijn, de andere zijn bruikbaar en ik gebruik ze voor verschillende doe-het-zelfzaken

maar het is noodzakelijk om element voor element te beheren, aangezien ik elementen van verschillende oorsprong meng
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par lilian07 » 07/10/17, 20:08

De meerdere elementen hebben ook het voordeel van warmteafvoer en ZIJN GOEDKOOP om te produceren voor gebruik in meerdere velden, aan de andere kant garandeert het pakket 7 jaar en verhoogt het de betrouwbaarheid. ... een ander voordeel is de laadsnelheid en gemakkelijker recyclen ...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Peter » 07/10/17, 22:34

Voor kleine series begrijp ik dat het minder kost om te doen met wat al bestaat, maar voor massaproductie kunnen we het ons veroorloven om elementen te maken die het best bij de toepassing passen en de montagekosten te verlagen. Er kunnen technische redenen zijn om zulke kleine cellen te gebruiken, ik moet meer weten over batterijen van andere fabrikanten.
[bewerken] renault zoe: zelfde principe: http://pushevs.com/2016/08/03/43-kwh-ba ... nault-zoe/
[opnieuw bewerken] oeps, dit zijn niet de officiële drums, voor de officiële drums:
Batterij van de eerste generatie: 192 cellen, elk met een nominale capaciteit van 36 Ah en een nominale spanning van 3.75 V.
Batterij van de tweede generatie: 192 cellen, elk met een nominale capaciteit van 63.35 Ah (schatting) en een nominale spanning van 3.75 V.
bron: https://cleantechnica.com/2016/10/11/de ... ery-packs/
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par chatelot16 » 08/10/17, 11:22

bedankt petrus voor deze link om de originele renaul zoé-oplossing en de kleine computeroplossing te vergelijken

zelfs met het gewicht van de montage en bms is de oplossing met computerelement het meest efficiënt in wh / kg

vrezen dat de speciale onderdelen voor auto's beter passen bij de auto of een groter aantal laadcycli ... het kan ook zijn dat als de computeronderdelen minder solide zijn, het voldoende is om niet hun volledige capaciteit te benutten om ze duurzamer te maken

in elk geval bevestigt het dat het gemakkelijk is om meerdere kleine batterijen in een auto te plaatsen die gemakkelijk te demonteren zijn in plaats van een enorm ding van 200 kg

het probleem van een elektrische auto is met name de enorme prijs van de grote originele accu van de auto, die slecht rendabel zal zijn als we niet regelmatig rijden

met verwisselbare accu's, en de mogelijkheid om met een variabel aantal accu's te rijden, kunnen we het aantal accu's aanpassen aan het gebruik van de auto en dezelfde accu's in verschillende voertuigen gebruiken

het zou bijvoorbeeld niet rendabel zijn om te investeren in een grote accu om een ​​tractormaaier enkele tien uur per jaar te laten draaien ... maar als het voldoende is om een ​​deel van de auto mee te nemen bij het gebruik van de maaier, wordt de elektrische spanrol goedkoper dan de benzineversie, want een elektromotor is goedkoper dan een warmtemotor

Ik ben geen voorstander van de elektrische auto zolang ik geen gemakkelijke batterij zie om te kopen ... zolang de elektrische auto's speciale batterijpakketten hebben, blijft het hetzelfde probleem als de 106 elektrisch: er zijn er veel die dat wel zouden doen nog in werkende staat, maar die onbruikbaar zijn omdat er geen batterij beschikbaar is om in te plaatsen

het kan interessant worden om iets te ontwerpen met dit soort lithiumbatterijen
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 08/10/17, 20:18

lilian07 schreef:
Voor mij is het altijd dezelfde logica die voorrang heeft, productie zo dicht mogelijk bij de gebruiker, het is service. In plaats van op een bepaald punt direct een grote hoeveelheid energie te produceren door het over een uitgebreid en kwetsbaar bovengronds netwerk te transporteren, wat de producent veel kost (20 Twh verlies per joule-effect zonder de kosten van het in conditie houden te tellen), vooral tijdens zware omstandigheden. klimatologische omstandigheden, is het beter om naar behoefte te produceren zonder de noodzaak van zware infrastructuur.


Ja, maar het is maar een pijp ... De "lokale" kant van hernieuwbare energiebronnen bestaat alleen als ze niet erg ontwikkeld zijn. Zodra ze zich ook maar een beetje ontwikkelen, hebben ze, net als de anderen, een sterk transportnetwerk nodig. Dit geldt met name voor windenergie, iets minder natuurlijk voor gedistribueerde zonne-energie.

Zie Duitsland, Denemarken, ... waar het moeilijk is om projecten voor grote hoogspanningslijnen en interconnecties met buren te bouwen wanneer dat nodig is. Dit zijn echter niet bijzonder rondes in termen van elektrische ENR.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par chatelot16 » 08/10/17, 21:11

lokale productie is interessant als opslag gemakkelijk is en transport duur is ... wat het geval is bij grondstoffen of landbouwproducten

elektrische energie is het tegenovergestelde, transport is gemakkelijk met de huidige middelen en opslag is duur met de prijs en het beperkte aantal cycli van de batterij ... dus voor een optimaal gebruik van fotovoltaïsche en windenergie is het gemeenschappelijke netwerk de beste oplossing! kritiek hebben op het poolen door het netwerk is niet het belangrijkste begrijpen!

de opslagmiddelen zullen nuttig zijn wanneer het netwerken niet langer zal volstaan ​​... wanneer de daluren van EDF de dag zullen zijn omdat het niet langer weet wat te doen met fotovoltaïsche zonne-energie

zolang de daluren 's nachts zijn, is er niet genoeg fotovoltaïsche stroom!
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 08/10/17, 21:47

lilian07 schreef: Geschat wordt dat een gerecycled habitatpakket 400 euro / jaar zal opleveren voor een gemiddeld zonnehuis (4 personen) die hun overschot op het beste moment zullen verkopen terwijl ze volledig autonoom zijn.



Dus daar ben ik geïnteresseerd in de studie die dat zou aantonen, en vooral in de hypothesen ervan.
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Peter » 08/10/17, 22:25

Hier is het resultaat van mijn kleine onderzoek naar de batterijen die worden gebruikt in de verschillende EV's op de markt:

Renault Zoe: 192 x 36Ah (gen1) / 63.35Ah (gen2) LG Chem-cellen (bron: http://pushevs.com/electric-vehicles/el ... nault-zoe/)

BMW i3: 96 x 94 Ah Samsung SDI-cellen (bron: http://pushevs.com/electric-vehicles/el ... rs/bmw-i3/)

Nisan Leaf: 192 platte elementen van 33.1 Ah, gerangschikt in 48 modules van 4 elementen. (bron: https://cleantechnica.com/2016/01/06/a- ... ery-packs/)

Mistubishi i-miev: 88 elementen gerangschikt in 22 modules van 4 elementen (bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV#Battery)

Tesla model S: 7104 18650-cellen gerangschikt in 16 modules van 444-cellen (bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#Battery)

Audi R8 e-tron: 7488 elementen, gerangschikt in 52 modules van 144 elementen (http://www.greencarcongress.com/2015/06 ... etron.html)
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par lilian07 » 08/10/17, 23:25

Voor het gerecyclede habitatpakket bij Nissan is dat de xstorage
https://www.flotauto.com/nissan-recycle ... 60512.html
Goedkoper dan Tesla's Powerwall, maar de oorlog woedt voort.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten