vaste thermische parabolische trog concentrator

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

vaste thermische parabolische trog concentrator




par lilian07 » 27/03/16, 12:23

Hallo,
De cilindrische parabolische concentrator is een sensor die interessante kenmerken heeft van het vliegtuig sensor schroef, maar het is meer complex ontwerp beperkt het gebruik dat toch het beperkte spectrum van de zonne-winter zou een aanvulling.

Ik kijk voor mij om de parabolische trog naar niveau sensor koppelen aan een beetje van de temperatuur in de winter te stimuleren. Monobjectif zijn om te winnen 10 15 ° uitgang plan voor de kritieke maanden (februari-maart) en (oktober-november) voor de maand december en januari ... dat is een ander verhaal.

Hoewel de parabolische cilindrische is het denkbaar dat zelf te bouwen en ik heb gedaan een kleinschalig model 1 / 4 de eerste beperkingen te beoordelen.
Ik mezelf een doel binnen 100 euro m2 met de hoop van het maken van een prototype om 50 euro.

Het prototype was er alleen maar om de haalbaarheid met eenvoudige materialen te beoordelen:
Polycarbonaat, koudlijm (teer) en aluminium (voedsel) meer chassie tijdelijke plastic (roestvrij bedrag definitief)
prototype: 44 65 cm x cm

WP_20160327_001.jpg


Het prototype wordt eenvoudig bewerkstelligd door het polycarbonaat 6mm buigen dan de schroeven bij verkoudheid zodat deze in zijn positie blijft. Het aluminium is niet geschikt of het tar lijm omdat aluminium laat menigten schol lijm echter bitumen koudlijm prima, maar zal niet worden bewaard voor het uiteindelijke model, omdat ongepast om een ​​collage te maken zonder gevouwen.
Ik zal zeer binnenkort thermische metingen aan het prototype met een zwarte PVC pijp gevuld met water om de temperatuurstijging in de tijd te meten realiseren.

Hier is de laatste theoretisch model. (Simulatie programma gratis Optgeo)

concentrateur.jpg


Het model is gemaakt van polycarbonaat en zal 4mm over 3m 1,5m lang en breed.
De chassie zal roestvrij staal te produceren en zal worden vastgesteld bedrag.
Mijn eerste vraag is de mogelijkheid van een parabolische trog winstgevende vaste sensor (of licht handmatig instelbaar afhankelijk van het seizoen, inderdaad de hoek van zonne-declinatie, verticale hoek is variabel, afhankelijk van het seizoen) op de Oost-West as sensor opening op het zuiden.

cylindro.jpeg
cylindro.jpeg (8.89 KB) keer bekeken 9683


Kritieke componenten zijn waarschijnlijk het reflecterende oppervlak (reflector) en de longitudinale thermische sensor.

Ik ben van plan 2 verbeteringen op het prototype, de oprichting van een kleefmiddel spiegel
type dan:
http://www.ebay.fr/itm/252309708473?_tr ... EBIDX%3AIT
of eventueel
http://www.ebay.fr/itm/291462307040?_tr ... EBIDX%3AIT
De uitzichten zonneklep zijn interessant, maar ik denk dat ze zullen de opbrengsten verlagen, omdat per definitie ze denken dat 85% van het zonlicht.

en de oprichting van thermische heat pipe zonnecollector 6,5 cm diameter buis (er 15 euro per stuk) en dit soort heat pipe vacuüm zou rond 2 m² reflecterend oppervlak waarop het financieel aantrekkelijk dit type sensor zou vastleggen .

Als u opmerkingen hebt Ik ben geïnteresseerd.
Goede paasweekend.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Vaste thermische parabolische trog concentrator




par chatelot16 » 27/03/16, 13:45

denk vermogen en de temperatuur niet te verwarren

het is het simpel plan sensor die het maximale vermogen zintuigen, maar helaas heeft een iets hogere temperatuur van de buitentemperatuur: het is alleen nuttig voor zwembadverwarming

om de temperatuur te verhogen, moet er een raam, maar je verliest een beetje van de macht door reflectie op het glas: het is effectief voor warm water in de zomer

dubbelglas kan een nuttig temperatuur in de winter worden, vermindert meer vermogen, maar beter een verlaagd vermogen bij een temperatuur die voldoende is om bruikbaar te zijn, maar een hogere macht sevant niets omdat te lage temperatuur

het nadeel van een dubbel glas is het risico van oververhitting in de zomer: geforceerd gehard glas, anders breken van gewoon glas ... onmogelijk onmogelijk zal het smelten

Een oplossing is om het aantal glazen veranderen, afhankelijk van het seizoen, en in dit geval kunnen we duidelijke Film polyethyleen gebruiken voor kas in de winter: 2 laag voor dubbele beglazing, een demonter in Eté


de parabolische concentrator lijkt te ingewikkeld voor mij de eenvoudige verwarming: het lijkt me handig als we willen een warmte-motor draaien

de parabolische cilindrische lijkt mij bijna net zo duur als de echte parabolische ... niet op het beter dan het plan te doen met dubbele beglazing of dubbele plastic
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Hub vaste thermische parabolische trog




par Christophe » 27/03/16, 14:24

lilian07 schreef:Ik mezelf een doel binnen 100 euro m2 met de hoop van het maken van een prototype om 50 euro.
(...)
Ik ben van plan 2 verbeteringen op het prototype, de oprichting van een kleefmiddel spiegel


Een goed materiaal, denk ik *, om het reflecterende oppervlak goedkoop te maken is de ... overlevingsdeken!
Verkoopprijs: 3 4 tot € Surface 3m² ... Dus 10 keer goedkoper dan uw 1er link (en niet per se minder weerstand)

Voordeel: een survival deken flexibel is, kan men zich voorstellen inklapbare reflectoren (paraplu genre ...)

Nadeel: het kan scheuren als het wind is en ik weet niet hoe het komt door UV in de tijd ... (Ik heb er een bij de hand, het record zegt dat het een polyesterfilm is ...)
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Hub vaste thermische parabolische trog




par lilian07 » 27/03/16, 14:42

Dit is echt de moeilijkheid van de keuze tot op zekere hoogte een hoge toegevoegde waarde winter.
Mijn vliegtuig sensoren zullen in ieder geval al aanwezig (zelf-constructie met polycarbonaat glas), met deze analyse kan de moeite waard zijn het dubbele van de plaat voor de winter.

http://biblio.univ-annaba.dz/wp-content ... akhdar.pdf

Pagina 67 de studie toont de invloed van het aantal raam prestaties en verliezen.

glass nb: n = 0 - 53 verlies W / m² / °
nb = 1: 7 U = W / m² / °: Gain 90%
nb = 2: 4,7 U = G = 94%
nb = 3: U = 3,8: 96%

Het aantal venster goed vermindert de verliezen van de voorkant, maar van een nummer dat in de handel onmogelijk.
Maar als we kijken naar het geheugen Meer gegevens blijkt dat de invloed van dubbele beglazing is niet zo gering winter en zeker kan dit voldoende om een ​​paar kostbare graden winnen in de winter, toch veel eenvoudiger dan met parabolische cilindrisch.
Voor een autofabrikant met goedkope films gewoon dat het een belangrijke aanwinst te zijn.
voorbeeld isolatiefilm:

http://www.ebay.fr/itm/271970225370?_tr ... EBIDX%3AIT

Om te mediteren.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Hub vaste thermische parabolische trog




par lilian07 » 27/03/16, 14:48

Ten aanzien van de deken, ik dacht dat goed, dit is de beste waar voor uw geld met mylar materiaal van de binnenlandse boeren, maar de moeilijkheid komt voort uit de toepassing van de plaat. Inderdaad, het is net als de aluminium folie die wordt toegepast zonder slecht gevouwen, vandaar het belang van het hebben van een dikkere film en lijm smeltbare zie auto of weg teken, maar duurder.
http://www.ebay.fr/itm/film-vinyle-chro ... D100022%26

gepland voor auto lichamen dus elk moment zonder gevouwen, maar duur (30 euro / m²)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Hub vaste thermische parabolische trog




par Christophe » 27/03/16, 14:52

Ja, ik ga akkoord met de vouwen, ik heb al wat testen met deken ... vandaar het idee van een vrijstaande structuur ... soort paraplu (voor het imago gedaan dit hoeft niet halfronde zijn ... want het is parabolisch) verzorgen dekking, een ander voordeel te ontmantelen alle macht in de winter of tijdens een storm in een paar minuten ...

Ik had het concept gedefinieerd, maar ik ben niet genomen actieniveau prestatie ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Hub vaste thermische parabolische trog




par Christophe » 27/03/16, 15:00

lilian07 schreef:Pagina 67 de studie toont de invloed van het aantal raam prestaties en verliezen.

glass nb: n = 0 - 53 verlies W / m² / °
nb = 1: 7 U = W / m² / °: Gain 90%
nb = 2: 4,7 U = G = 94%
nb = 3: U = 3,8: 96%

(...)

Om te mediteren.


interessant document, aan te vullen met enkele bochten: zonne-thermische / reward-en-efficiëntie-of-a-installatie-solar-thermische-t4317.html

inderdaad; Ik vloog maar ik denk dat deze tabel alleen betrekking heeft op de warmteverliezen ... niet het verlies van zonne-bijdrage: dubbele beglazing sensor minder zonne-energie dan enkele beglazing ... dus dubbele en driedubbele beglazing te ontvangen zijn interessant als je zeer hoge temperatuur en dus hub willen.

U ziet in de link die ik gaf gewoon een beglazing zonder sensor beter dan een glazen verzamelaar kan uitvoeren!
(Maar niet in de meeste omstandigheden)
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Hub vaste thermische parabolische trog




par lilian07 » 27/03/16, 15:36

Er moet echter een test worden gedaan met de cover of survival of mylar op mijn ondersteunde polycarbonaat, het is noodzakelijk dat ik een achtergrond voor het opzetten van het type realiseer. collage door behanglijm (versterkt buiten) en ontwarren door borstelen (conventionele methode).

Voor uw paraplu project, is het een goed idee en het moet haalbaar is in experimenteel, maar in plaats daarvan een levensvatbaar verwijderbare systeem (geschikt zijn om de dienst) met de uitvoering complexiteit van de concentratie sensor met zijn volgeling te zijn en thermische sensor moeten alle inbedrijfstelling hoop op dit principe te vernietigen.

Het idee voor een kleine draagbare thermische energie sensor (voor de scheepvaart en andere wilde camping) blijft zeer relevant voor mijn zintuigen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten