Machines op numerairs waar of intox ??

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Machines op echt geld of inx??




par sicetaitsimple » 25/02/18, 15:28

Doe je het expres of ben je echt.....?

Ik vraag u naar de temperatuur van het glycolwater aan de uitlaat van de warmtepomp, voordat het weer in de grond wordt geïnjecteerd.

Is het 0°C zoals bij de ingang, dan zit je in puur elektrische verwarming met een COP van 1.
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Machines op echt geld of inx??




par BaudouinLabrique » 25/02/18, 18:31

sicetaitsimple schreef:Doe je het expres of ben je echt.....?

Ik vraag u naar de temperatuur van het glycolwater aan de uitlaat van de warmtepomp, voordat het weer in de grond wordt geïnjecteerd.

Is het 0°C zoals bij de ingang, dan zit je in puur elektrische verwarming met een COP van 1.


Het is -4,5° bij terugkeer naar de grond.
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Machines op echt geld of inx??




par sicetaitsimple » 25/02/18, 19:10

BaudouinLabrique schreef:
Het is -4,5° bij terugkeer naar de grond.


O, we komen er wel!

Welnu, dit alles is niet inconsistent, ook al zou de "ware" waarde van het debiet van de glycolwaterlus interessant zijn om te weten.

Tussen 800 en 1500l/u gaan we ervan uit dat het bij gebrek aan iets beters 1000l/u is.

Een pollepel, 1000 l/u bij een temperatuurverschil van 4,5° tussen de inlaat en de uitlaat, dat is 4,5 kW teruggewonnen. Met een COP van ongeveer 3, dat is een verwarmingsvermogen van ongeveer 7kW, vallen we voor de prestaties van de warmtepomp terug op jouw waarden.

Als u de brine aan de intrede verwarmt met een vermogen van 1kW volgens uw oorspronkelijke idee, verhoogt u de intredetemperatuur met ongeveer 1°, met 2° voor een vermogen van 2kW. enz...

Geen wonder.....
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Machines op echt geld of inx??




par BaudouinLabrique » 25/02/18, 19:15

sicetaitsimple schreef:
BaudouinLabrique schreef:
Het is -4,5° bij terugkeer naar de grond.


O, we komen er wel!

Welnu, dit alles is niet inconsistent, ook al zou de "ware" waarde van het debiet van de glycolwaterlus interessant zijn om te weten.

Tussen 800 en 1500l/u gaan we ervan uit dat het bij gebrek aan iets beters 1000l/u is.

Een pollepel, 1000 l/u bij een temperatuurverschil van 4,5° tussen de inlaat en de uitlaat, dat is 4,5 kW teruggewonnen. Met een COP van ongeveer 3, dat is een verwarmingsvermogen van ongeveer 7kW, vallen we voor de prestaties van de warmtepomp terug op jouw waarden.

Als u de brine aan de intrede verwarmt met een vermogen van 1kW volgens uw oorspronkelijke idee, verhoogt u de intredetemperatuur met ongeveer 1°, met 2° voor een vermogen van 2kW. enz...

Geen wonder.....


Bedankt voor deze berekeningen!
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Machines op echt geld of inx??




par BaudouinLabrique » 27/02/18, 15:55

Ik maakte gebruik van het bestaande onderwerp over waterstof op zonne-energie om verder te gaan met betrekking tot mijn vragen over mijn project voor waterstofapparatuur.

Dit is ICI
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Machines op echt geld of inx??




par sicetaitsimple » 27/02/18, 16:15

Het zou zelfs beter zijn om niet alle onderwerpen te vervuilen en uw interventies en vragen te reserveren over 10 pagina's die bijna volledig aan uw projecten zijn gewijd. Het zou voorkomen dat je verdwaalt, ook al begrijp ik je verlangen om bepaalde enormiteiten uit de geschiedenis van het debat te zien verdwijnen.....

verwarming-isolatie/het-huis-met-waterstof-t4316.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Machines op echt geld of inx??




par BaudouinLabrique » 27/02/18, 16:49

sicetaitsimple schreef:Het zou zelfs beter zijn om niet alle onderwerpen te vervuilen en uw interventies en vragen te reserveren over 10 pagina's die bijna volledig aan uw projecten zijn gewijd. Het zou voorkomen dat je verdwaalt, ook al begrijp ik je verlangen om bepaalde enormiteiten uit de geschiedenis van het debat te zien verdwijnen.....

verwarming-isolatie/het-huis-met-waterstof-t4316.html

Betwist me nog niet!

Un forum moet de plaats blijven van debatten over ideeën, maar niet van scheldwoorden!
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Machines op echt geld of inx??




par sicetaitsimple » 27/02/18, 17:08

BaudouinLabrique schreef:
sicetaitsimple schreef:Het zou zelfs beter zijn om niet alle onderwerpen te vervuilen en uw interventies en vragen te reserveren over 10 pagina's die bijna volledig aan uw projecten zijn gewijd. Het zou voorkomen dat je verdwaalt, ook al begrijp ik je verlangen om bepaalde enormiteiten uit de geschiedenis van het debat te zien verdwijnen.....

verwarming-isolatie/het-huis-met-waterstof-t4316.html

Betwist me nog niet!

Un forum moet de plaats blijven van debatten over ideeën, maar niet van scheldwoorden!


Scheldwoorden? Waar?

Ik zeg alleen dat wanneer een thread van 10 pagina's bijna uitsluitend aan uw projecten is gewijd, het mij logisch lijkt om door te gaan met uw vragen over deze in plaats van twee andere te gaan kraken.

Nu is het waar dat we altijd alles kunnen bespreken zowat overal, ik vind het gewoon jammer, het verwatert en ontmoedigt een aantal interventies.
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Machines op echt geld of inx??




par BaudouinLabrique » 27/02/18, 17:19

sicetaitsimple schreef:Ik zeg alleen dat wanneer een thread van 10 pagina's bijna uitsluitend aan uw projecten is gewijd, het mij logisch lijkt om door te gaan met uw vragen over deze in plaats van twee andere te gaan kraken.

Nu is het waar dat we altijd alles kunnen bespreken zowat overal, ik vind het gewoon jammer, het verwatert en ontmoedigt een aantal interventies.


1° Scheldwoorden: probeer hoffelijk te blijven (je beseft niet eens dat sommige van je opmerkingen pijn doen

2° het onderwerp waterstofhuis werd stopgezet (geen nieuwe berichten meer)

3° het is een heel specifiek onderwerp, dus het verdient mijns inziens de voorkeur om er over andere onderwerpen over te informeren
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 67-gasten