Machines op numerairs waar of intox ??

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Machines op echt geld of inx??




par Ahmed » 24/02/18, 20:50

Ja maar waar?

Omdat het volgens jouw redenering mogelijk is om stroomopwaarts opnieuw te injecteren, waarom zou je de logica dan niet verder doorvoeren, wat je meteen laat zien dat oneindige energie uit het niets verschijnt... Door terug te gaan in de andere richting, concludeer je uit deze observatie snel dat wat niet waar is na x lussen, niet waar is na slechts één... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: het verhogen van de COP van een warmtepomp




par BaudouinLabrique » 25/02/18, 08:41

sicetaitsimple schreef:
BaudouinLabrique schreef:
sicetaitsimple schreef:I hou van de "terugroepen"!
Reken maar zelf uit, ik heb de elementen niet!

Welke elementen heb je nodig om de berekening uit te voeren?
Let op: ik kan niet vóór morgenmiddag op uw toekomstige berichten reageren

Oja dan! Niet voor morgenmiddag? Het is aardig van u dat ik om 16 uur de tijd geef om op u te reageren!
Nee, het is aan jou om het uit te rekenen, je bent nooit meer overtuigd dan wanneer je je handen vuil maakt.

Nu heb ik nog even tijd om te posten.
Mijn proza ​​betekende zeker niet dat je tot 16 uur de tijd had om op mij te reageren! Je moet weten hoe je mij moet lezen
en beschuldig mij niet van mijn bedoelingen!
sicetaitsimple schreef:Bereken dus de temperatuurstijging van uw pekel als u deze verwarmt met een vermogen van één kW, dat vertelt u ons later.

Ik dacht dat je, gezien je pretenties en je concrete beweringen, het had kunnen doen...

Wat mij betreft, ik zie niet hoe ik het moet doen, omdat ik niet bekend ben met de thermodynamica...
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9868
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2684

Re: het verhogen van de COP van een warmtepomp




par sicetaitsimple » 25/02/18, 09:46

BaudouinLabrique schreef:
Wat mij betreft, ik zie niet hoe ik het moet doen, omdat ik niet bekend ben met de thermodynamica...


Allereerst corrigeer ik een kleine fout die hierboven is gemaakt toen ik schreef: "Als je verwarmingsbehoefte vandaag bijvoorbeeld 6 kW bedraagt ​​met een COP van 3, dan onttrek je 4,5 kW aan je grond en verbruik je 1,5 kW elektriciteit.". Dat is 4kW uit de grond gehaald en 2kW aan elektriciteit.

Als je het niet weet, is het vervelend. Kent u het debiet van het pekelcircuit? En om even te controleren wat de inlaat- en uitlaattemperatuur van de warmtepomp op dit moment is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: het verhogen van de COP van een warmtepomp




par BaudouinLabrique » 25/02/18, 12:46

sicetaitsimple schreef:
BaudouinLabrique schreef:
Wat mij betreft, ik zie niet hoe ik het moet doen, omdat ik niet bekend ben met de thermodynamica...


Allereerst corrigeer ik een kleine fout die hierboven is gemaakt toen ik schreef: "Als je verwarmingsbehoefte vandaag bijvoorbeeld 6 kW bedraagt ​​met een COP van 3, dan onttrek je 4,5 kW aan je grond en verbruik je 1,5 kW elektriciteit.". Dat is 4kW uit de grond gehaald en 2kW aan elektriciteit.

Als je het niet weet, is het vervelend. Kent u het debiet van het pekelcircuit? En om even te controleren wat de inlaat- en uitlaattemperatuur van de warmtepomp op dit moment is?

Kenmerken van het pekelcircuit

- debiet: tussen 800 en 1.500 l/u (al het in de grond opgeslagen water wordt dan iets meer dan één keer per uur gebruikt) en dus 13 tot 25 l/min
- druk: van 1 tot 1,5 bar
- diameter pijp: binnenkant: 2,5 cm / buitenkant: 3 cm

temperatuur:
* warmtepompuitlaat: 45°
*pekelwaterinlaat: 0°
Dernière édition par BaudouinLabrique de 25 / 02 / 18, 13: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9868
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2684

Re: het verhogen van de COP van een warmtepomp




par sicetaitsimple » 25/02/18, 12:55

BaudouinLabrique schreef:
sicetaitsimple schreef:
Als je het niet weet, is het vervelend. Kent u het debiet van het pekelcircuit? En om even te controleren wat de inlaat- en uitlaattemperatuur van de warmtepomp op dit moment is?

Kenmerken van het pekelcircuit

- debiet: tussen 800 en 1.500 l/u (al het in de grond opgeslagen water wordt dan iets meer dan één keer per uur gebruikt) en dus 13 tot 25 l/min


Is de stroom variabel? U heeft nu een idee: geeft het configuratiescherm de waarde weer (deze moet maximaal zijn).

En momenteel de in- en uitlaattemperaturen van de warmtepomp aan de pekelzijde?
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: het verhogen van de COP van een warmtepomp




par BaudouinLabrique » 25/02/18, 13:04

sicetaitsimple schreef:
BaudouinLabrique schreef:
sicetaitsimple schreef:
Als je het niet weet, is het vervelend. Kent u het debiet van het pekelcircuit? En om even te controleren wat de inlaat- en uitlaattemperatuur van de warmtepomp op dit moment is?

Kenmerken van het pekelcircuit

- debiet: tussen 800 en 1.500 l/u (al het in de grond opgeslagen water wordt dan iets meer dan één keer per uur gebruikt) en dus 13 tot 25 l/min


Is de stroom variabel? U heeft nu een idee: geeft het configuratiescherm de waarde weer (deze moet maximaal zijn).

En momenteel de in- en uitlaattemperaturen van de warmtepomp aan de pekelzijde?


Ik heb de verschillende parameters hier gezet:

Wat betreft mijn warmtepomp krijg ik de volgende COP (laatste meetwaarden op de boordcomputer van de warmtepomp),
ongeveer:

- 7,2 (16 kWh) (glycolwater van 21°)
- 6,8 (15 kWh) (…19°)
- 6,3 (14 kWh) (…17°)
- 5,9 (13 kWh) (…15° of 14°)
- 5,4 (12 kWh) (…13°)
- 5 (11 kWh) (…12° of 11°)
- 4.5 (9 kWh) (…11°, 10° of 9°)
- 4 (9 kWh) (…7°)
- 3,7 (8 kWh) (…5, 4°of 3°)
- 3,2 (7 kWh) (…2°, 1° of -0°)


Kenmerken van het pekelcircuit

- debiet (niet variabel): tussen 800 en 1.500 l/u (al het in de bodem opgeslagen water wordt dan iets meer dan één keer per uur gebruikt) en dus 13 tot 25 l/min
- druk: van 1 tot 1,5 bar
- diameter pijp: binnenkant: 2,5 cm / buitenkant: 3 cm

Huidige temperaturen:

* warmtepompuitlaat: 45°
*pekelwaterinlaat: 0°

Merci pour votre aide!
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9868
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2684

Re: Machines op echt geld of inx??




par sicetaitsimple » 25/02/18, 13:12

Het is ingewikkeld! Ik herhaal:

- Pekelwaterinlaat 0°C, OK.
- temperatuur pekeluitlaat? Heb je het op dit moment of niet?
- “variabele” pekelstroom: heb je die nu wel of niet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Machines op echt geld of inx??




par BaudouinLabrique » 25/02/18, 14:04

sicetaitsimple schreef:Het is ingewikkeld! Ik herhaal:

-
sicetaitsimple schreef: pekelinlaat 0°C, OK.

-
sicetaitsimple schreef:temperatuur pekeluitlaat? Heb je het op dit moment of niet?

het staat op nul

sicetaitsimple schreef:- “variabele” pekelstroom: heb je die nu wel of niet?

het debiet is niet variabel (het is een pomp die werkt zonder dat de snelheid wordt gewijzigd)
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9868
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2684

Re: Machines op echt geld of inx??




par sicetaitsimple » 25/02/18, 14:14

BaudouinLabrique schreef:
sicetaitsimple schreef:Het is ingewikkeld! Ik herhaal:

-
sicetaitsimple schreef: pekelinlaat 0°C, OK.

-
sicetaitsimple schreef:temperatuur pekeluitlaat? Heb je het op dit moment of niet?

het staat op nul

sicetaitsimple schreef:- “variabele” pekelstroom: heb je die nu wel of niet?

het debiet is niet variabel (het is een pomp die werkt zonder dat de snelheid wordt gewijzigd)


Aha, het is magisch! De inlaattemperatuur ligt op 0°C en de uitlaattemperatuur ook. Als dit klopt is de COP op dit moment 1 en verwarm je jezelf met elektriciteit.....
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Machines op echt geld of inx??




par BaudouinLabrique » 25/02/18, 15:21

sicetaitsimple schreef:Aha, het is magisch! De inlaattemperatuur ligt op 0°C en de uitlaattemperatuur ook. Als dit klopt is de COP op dit moment 1 en verwarm je jezelf met elektriciteit.....


De uitblaastemperatuur is 45° (en dus niet 0°), ik had inderdaad duidelijk aangegeven:
BaudouinLabrique schreef:* warmtepompvermogen : 45 °
*pekelwaterinlaat: 0°
[/ S]


Volgens de gedane uitspraken (zie vorige post) is de COP dat wel 3,2 !
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten