Programmeer een deuropening met batterijsysteem

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 30/11/15, 21:23

Om de puls een beetje te verlengen is dit samenstel eenvoudig om een ​​puls te geven die lang genoeg is door zorgvuldig de capaciteit van een paar microFarads te kiezen met het relais en de diode in plaats van de lamp
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 01/12/15, 07:01

Duur veel te willekeurig over tijden van meer dan een paar minuten.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13720
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:




par izentrop » 01/12/15, 09:04

Hallo,
Een andere oplossing zonder elektronica:
- Een kleine 12V-batterij
- Een 12 V-programmeur http://www.nouveauxobjets.fr/F-FICHIER_ ... er.net.pdf
-Een kleine speelgoedreductiemotor of bergingswissermotor. Of een geborgen autodeuropener.
- een eindschakelaar.

De grendel kan worden bediend door een touwtje dat rond de as van de motorreductor wordt gewikkeld, maar aangezien de minimuminstelling 1 minuut bedraagt, onderbreekt de eindschakelaar de stroomtoevoer naar de motor.

De hooiwagen op een hellend vlak lijkt mij het makkelijkst te maken;)

: Idee: Een touw dat op het laatste moment strakker wordt, kan het hooi naar de rand van het veld werpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 01/12/15, 10:40

izentrop schreef:Hallo,
Een andere oplossing zonder elektronica:
- Een kleine 12V-batterij
- Een 12 V-programmeur http://www.nouveauxobjets.fr/F-FICHIER_ ... er.net.pdf
-Een kleine speelgoedreductiemotor of bergingswissermotor.
- een eindschakelaar.

De grendel kan worden bediend door een touwtje dat rond de as van de motorreductor wordt gewikkeld, maar aangezien de minimuminstelling 1 minuut bedraagt, onderbreekt de eindschakelaar de stroomtoevoer naar de motor.

De hooiwagen op een hellend vlak lijkt mij het makkelijkst te maken;)

: Idee: Een touw dat op het laatste moment strakker wordt, kan het hooi naar de rand van het veld werpen.

Hallo allemaal en hartelijk dank voor uw hulp bij dit project.

(Forhorse(Ik had verwacht je neusgaten weer te zien voor een paardensportproject, en ik ben er blij mee).

effectief izentrop, mijn onderzoek op internet heeft mij vaak dit kleine 12v-programmeurtje gepresenteerd waarvan gebruikers zeggen tevreden te zijn (afgezien van een paar negatieve opmerkingen over de betrouwbaarheid op de lange termijn).

Ik zag dat het vooral werd gebruikt om het openen/sluiten van kippenhokdeuren te automatiseren. Het lijkt een beetje op het openen van een hooivoederbak, alles bij elkaar genomen.

Dit kleine programma zou niet erg duur moeten zijn, en ik denk dat het interessant zou zijn om het te testen. (Christophe, denk je dat je mij een model kunt aanbieden?). Het vereist nog steeds de toevoeging van een externe batterij.

Om terug te komen op je izentrop-opmerkingen: het idee van een touwtje dat rond een roterende as wikkelt en een grendel opent, lijkt eenvoudig, efficiënt, betrouwbaar... en economisch.
("De opperste verfijning is eenvoud", zei Leonardo da Vinci!... Ha, wanneer grote geesten elkaar ontmoeten! : Cheesy: )

Ik vrees dat een volledig elektrische en elektronische assemblage, ook al is deze geavanceerder en met meer mogelijkheden, duur en kwetsbaar zal blijken te zijn. voor gebruik buitenshuis en daardoor moeilijk te repareren, afgezien van alles opnieuw doen.
(Dit is het probleem waar ik met goede reden voor vreesde bij mijn elektrisch ondersteunde rijtuig: de geringste storing is een gascentrale).

Als ik uw idee vanroterende as een touwtje opwinden (of aan een drijfstang trekken), lijkt de hierboven gepresenteerde basisprogrammeur geschikt omdat het het klepopeningsmechanisme is: een doorboorde bal die een kwartslag draait om te openen en vervolgens te sluiten.

Het integreert alle benodigde mechanismen in één relatief compacte doos en werkt met 2 x 1,5 v AAA-batterijen. De voorgeprogrammeerde openingstijden (duur tussen 2 rotaties van 1/4 draai) zijn 1,3,5,10,15, 20 min..., tot 120 min, wat een aantal doe-het-zelf-oplossingen oplevert voor het beheren van de openingsgrendel(s). (Om nog maar te zwijgen over de prijs: € 18,90 voor de 1e prijs).
Mocht de autonomie te laag blijken, dan lijkt het mij eenvoudig om een ​​accupakket of een klein zonnepaneel toe te voegen om op te laden.

Bij gebrek aan een eenvoudige en betere oplossing voor dit moment, zal ik proberen aan deze bewateringsprogrammeur te sleutelen.

Het blijft nu om je het grendelsysteem met touw of drijfstang voor te stellen, en het hele mechanisme om het hooi op te slaan en op het gewenste tijdstip los te laten.

Ik heb een paar ideeën die beginnen te ontkiemen... Hm, dit verhaal ruikt nog steeds naar een patent! : Mrgreen:
Beeld
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13720
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:




par izentrop » 01/12/15, 11:00

Coole foto, niet het lelijke beest ;).

Met een excentrische nok is inderdaad geen eindschakelaar nodig als de motor langzaam draait Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 01/12/15, 11:37

Izentrop, je reactievermogen maakt indruk op mij!

Een excentrische nok lijkt inderdaad ideaal om aan een schakel (koord, drijfstang) te drukken of te trekken om een ​​opening te activeren, en tenslotte doet de rotatiesnelheid van de motor er niet toe.

In het huidige geval waarin de as maar een kwartslag draait, hoeft u alleen maar het mechanisme te vinden dat de grendel activeert, ongeacht de positie van de as.
Beeld
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 01/12/15, 13:40

Men zou zich een systeem kunnen voorstellen dat een motor op het "H"-uur bestuurt en dat een moer aandrijft via de motoras met schroefdraad: na een paar omwentelingen laat de moer een contragewicht los of een veer die de grendel opent en de stroomvoorziening van de motor onderbreekt.
Bij het handmatig sluiten wordt de moer teruggeschroefd naar de uitgangspositie...

Hetzelfde idee zou van toepassing kunnen zijn op de nok: het volstaat dat de nok verwijderbaar is van zijn as (vierkant op zijn locatie) zonder gereedschap om hem te resetten bij het sluiten en resetten van het apparaat.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 01/12/15, 15:23

Hallo Ahmed,

Al deze ideeën motiveren mij om een ​​effectief en praktisch systeem te vinden, en plotseling beginnen er veel ideeën te ontkiemen in mijn neuronen, vertraagd door de kou en de winterse beperkingen van de paardensport! : Idee:

Voor het openingssysteem denk ik dat we een mechanische oplossing hebben die er interessant begint uit te zien. Het moet nog tot in detail uitgewerkt worden, maar jouw ideeën lijken mij veelbelovend: schroefdraadas met moer die beweegt / excentrische nokkenduwer / kabel die zich om een ​​as wikkelt / poelie die een riem aandrijft, etc...
Het is het systeem als geheel dat de meest geschikte technologie zal bepalen.

Niets belet daarna het gebruik van een geavanceerder programmeersysteem met een programmeur, een kleine motor ter vervanging van de programmeur die ik presenteerde, en een kleine batterij.

Ik zal proberen een prototype te maken om het mechanisme te perfectioneren.

Laten we dus zeggen dat de oplossing voor het geprogrammeerde automatische openingsgedeelte vrijwel zeker is! Beeld

Nu moeten de box, de opslag en het hooiplaatsingsgedeelte worden gevonden. (Het schuifsysteem lijkt mij best goed!).

Er zijn een paar ideeën bij mij opgekomen en die lijken mij goed te beantwoorden aan de dagelijkse praktische beperkingen.

Ik laat je meedenken en maak een schets om je mijn ideeën te geven. (Ik zou hieraan willen toevoegen dat een mechanisch systeem zoals dat nu vorm begint te krijgen, naar mijn mening gemakkelijk kan worden aangepast om meerdere opeenvolgende maaltijden te beheren...)

Om u meer informatie te geven, beschrijf ik de gebruiksprocedure die ideaal zou zijn:

- de dag ervoor bereid ik om 7 uur de maaltijd voor de volgende ochtend, die om 13 uur en die om 19 uur,

- Ik vul de verdeler met de 3 volumes hooi in aparte compartimenten,

- Ik programmeer de opening vanaf 7 uur en elke 6 uur,

- en voila en ik kan op mijn 2 oren naar bed! Beeld
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/12/15, 21:48

Grelinette schreef:Beeld


Voor de aandrijfmotor is een autowissermotor ideaal. Het kogelgewricht voor de drijfstang bestaat al, deze draait relatief langzaam, heeft een goed koppel voor het geval het wat inspanning van de slagman vergt (mechanisch), en er is een intern eindschakelaarsysteem zodat hij niet slechts één slag hoeft te maken. .... :P

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 02/12/15, 14:10

Flytox schreef:...
Voor de aandrijfmotor is een autowissermotor ideaal. Het kogelgewricht voor de drijfstang bestaat al, deze draait relatief langzaam, heeft een goed koppel voor het geval het wat inspanning van de slagman vergt (mechanisch), en er is een intern eindschakelaarsysteem zodat hij niet slechts één slag hoeft te maken. .... :P
Beeld

Het is inderdaad een geschikte optie voor een van de elementen van het project, maar de vraag rijst nog steeds programmeren van de triggertijd et de vertraging (bedrijfstijd). Kortom, we draaien rondjes!...

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp, heb ik wat informatie die hen kan motiveren. : Mrgreen: : Ik heb een (zeer bekende) fabrikant gebeld om te vragen of ze iets in hun catalogus hadden: niets !
Aan de andere kant, toen ik hem vertelde dat we bezig waren met het maken van een prototype, antwoordde hij dat als het operationeel en economisch was, hij er erg in geïnteresseerd was... nou ja, dat zeg ik, ik zeg niets. ... Beeld
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten