Okofen ketel stooklijn aanpassing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 17/10/15, 10:58

Nee, ik ben het die tussen twee zaken een beetje verstrikt raakt; Ik was vergeten dat je oververhit was!

Dus sluit je 3/4 klep ...

U hebt het setpoint berekend met factoren die lager zijn dan die u op het eerste bericht aangeeft. Bijv. Voet 25 en helling 1,5. Je kijkt naar de instructie die het geeft en je voert het met de hand uit ...

En dan pas je de methode toe: als het nog te warm is, sluit je weer ... Enzovoort totdat het convergeert naar 20 ° inwendig ...

Je schrijft dan externe temp, beginnend temp.

Dit wordt een punt op de stooklijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 17/10/15, 11:21

Mic74 schreef:Dus gisteren vertrekpunt vertrek op 49. Vertrek gemeten op 44 en vertreksensor op 56. Interne temperatuur 23. Ik heb de v3v een beetje gesloten.

Instelpunt vertrek vanochtend 8. Vertreksensor 58. Interne temperatuur 25

.


Ik sta versteld van het grote verschil tussen je vertrek gemeten op 44 ° (ik stel me voor op de geïntegreerde "fysieke" thermometer) en de vertrek-sonde die 56 ° is!

We zullen dat ook moeten zien, maar het is voorlopig niet cruciaal. De sonde meet feitelijk weerstand. Die varieert afhankelijk van de temperatuur. En dat de regelaar omzet in temperatuur. Misschien is er te veel weerstand: kabel, verbinding ... Maar dat moeten we kunnen kalibreren. Controleer in de tussentijd of het niet grillig is (dat het, afhankelijk van het moment, "niets" geeft; als het altijd proportioneel boven de temperatuur van de thermometer ligt, voorkomt dit niet juiste werking)

Laten we duidelijk zijn: de instructie is puur theoretisch. Het speelt niet omdat de V3V handmatig is ...

Je starttemperatuur is 's nachts gestegen, waarschijnlijk door een hogere interne temperatuur zijn de rendementen warmer. De V3V is niet bewogen, we mengen altijd dezelfde verhoudingen ... Het mengsel is iets warmer. Logica.

Debiet-setpoint = 8 is een "Okofen-code": er is geen verwarming nodig; er moet een verwarmingsgrens zijn bereikt; of ik weet niet welke "sleutel". Negeer het voorlopig. Onthoud gewoon dat dit voor de verordening betekent "geen verwarming nodig"
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 19/10/15, 20:58

Beoordeling van de dag genoteerd om 17 uur

Regeling aanvoertemperatuur 46. Aanvoertemperatuur aan sonde 58. De klep is bijna volledig gesloten. Resultaat 27 graden binnen. Zeker een beetje vals door de zonnewinsten.

Als ik het goed heb begrepen, zou de aanvoertemperatuur moeten dalen als ik de klep sluit, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/10/15, 22:25

Helemaal !!!

Hoe meer een klep "gesloten" is, dus in de blauwe zone, hoe minder water uit de ketel aan het circuit wordt toegevoegd en hoe meer het retourwater wordt gerecirculeerd ... Dus onvermijdelijk moet de starttijd de terugkomsttijd benaderen. En het moet stoppen met opwarmen ...

We kunnen een serieuze hypothese formuleren dat de V3V ondersteboven staat.

Om het te bevestigen, stel ik voor dat je het "opent" op 90% (dus om het op 90% in het "rood" te zetten), om te zien of het daalt ... [begintemperatuur eerst, dan binnentemperatuur vervolgens...]

In dit geval is het voldoende om het label terug te sturen (in het algemeen zijn ze "omkeerbaar").

We kunnen ook zonder: onthoud dat "rood" = sluiten; "blue" = openen. Het is tenslotte maar een code!

En correct aansluiten - wanneer de regelaar in de gesloten richting beweegt, verandert de klep in het huidige "rood".

Maar laten we eerst bevestigen dat "huidig ​​rood" = sluiten = koud!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/10/15, 22:28

Mic74 schreef:
Regeling aanvoertemperatuur 46. Aanvoertemperatuur aan sonde 58. De klep is bijna volledig gesloten. Resultaat 27 graden binnen.


Je begintemperatuur van 58 °, het is bijna "puur" ketelwater (het ligt tussen 65 en 75 °)

Hoe noem je:

- start temp regeling (46 ° dus)
- aanvoertemperatuur bij de sonde (58 °)
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 20/10/15, 09:25

Oké, ik zal het proberen.

46 is de gemeten temperatuur die wordt weergegeven op mijn Touch.
58 is de temperatuur weergegeven op de thermometer na de circulator.
0 x
patrice42440
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 24/09/14, 16:27




par patrice42440 » 20/10/15, 09:53

Hallo Mick
Ik denk dat je verward bent.
Ik denk dat de 46 ° uw streeftemperatuur is en uw 58 de temperatuur is die door uw sonde wordt gemeten.
Ben ik verkeerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/10/15, 11:48

Mic74 schreef:
46 is de gemeten temperatuur die wordt weergegeven op mijn Touch.
58 is de temperatuur weergegeven op de thermometer na de circulator.


Als dit wordt bevestigd, wordt er een "grote kloof" gemaakt. Het is gebruikelijk dat twee thermometers of twee sondes iets verschillende temperaturen geven. Maar dit is niet normaal ...

a) Kunt u volgen om te weten of ten minste de twee proportioneel in dezelfde richting variëren.

Want als de V3V ondersteboven is, zodat de regelaar later kan werken, moet de sonde nog steeds betrouwbare informatie over de aanvoertemperatuur verzenden: als de temperatuur vals is, maar proportioneel, het zal werken ...

b) Ik zou nog steeds gaan kijken waar deze sonde is en hoe hij (fysiek) van toepassing is op de buis: controleer of er goed contact is op dit niveau; indien nodig kunnen thermische pasta's zoals die worden gebruikt om een ​​ventilator op een computerprocessor te "plakken", nuttig zijn ...

Voorlopig is dit niet het probleem, maar het zal worden.
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 20/10/15, 12:50

hallo patrice, nee het gaat niet om de ingestelde temperatuur.

Ik zal inderdaad controleren hoe de kloof tussen de twee sondes evolueert.
0 x
Mic74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 04/10/15, 10:22




par Mic74 » 20/10/15, 23:46

Dus met de v3v in het rood op 90% is de starttemperatuur nog steeds 54.

Het verandert op dat moment niet veel.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten