Tabby, 1e open source elektrische auto voor 3000 €

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Tabby, 1e open source elektrische auto voor 3000 €




par jean.caissepas » 24/06/15, 09:33

OSVehicle is een Italiaans bedrijf dat een innovatief, modulair en open source platform heeft ontwikkeld zodat iedereen het voertuig kan maken dat hij nodig heeft!
De Tabby van OSVehicle is een twee- en vierzits chassis dat in slechts één uur kan worden gemonteerd!


link: http://technofuture.canalblog.com/archives/2015/06/24/31749045.html

Dit kan heel interessant zijn voor kleine budgetten die de groene vlam hebben...

En moed voor Christophe voor het onderhouden van de forum en website...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 24/06/15, 14:21

Er is nog iets dat mij ontgaat in het 3000€ model:
Batterij €698 (12V en 60Ah loodzuur met een gewicht van 24kg)
Er is een inconsistentie tussen de geadverteerde capaciteit, de prijs en het gewicht...


Een 12V 60Ah deep-cycle accu weegt maar liefst 20 kg, maar kost maar € 170...
En zo'n accu geeft maar een actieradius van een of twee tientallen km.

Tenzij de prijs een pakket van 4 batterijen 12V 60Ah betreft, (voor een actieradius van ongeveer vijftig km) maar in dit geval zal het gewicht 80kg zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 24/06/15, 15:11

En hoewel dit voertuig in zijn 45km/u-versie een lichte vierwieler is... We hebben het niet over homologatie...

Wanneer op 12V 70Ah... Met de lithium-polymeercellen voor mijn saxofoon... maak ik ze in 7.2kg...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 24/06/15, 16:30

Macro schreef:En hoewel dit voertuig in zijn 45km/u-versie een lichte vierwieler is... We hebben het niet over homologatie...
...


aangezien het bedrijf Italiaans is, zou het goed zijn als het zijn voertuig zou laten homologeren in de Europese categorie L7E voor zover mogelijk voor een "niet compleet" voertuig
vervolgens, als het voertuig wordt ontvangen in een Europees land, is het homologeerbaar in andere landen
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 24/06/15, 16:40

Dirk Pitt schreef:vervolgens, als het voertuig wordt ontvangen in een Europees land, is het homologeerbaar in andere landen
Tenzij elk voertuig dat door een andere persoon is geassembleerd, als een uniek model wordt beschouwd...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79366
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/06/15, 18:09

Ah, de beroemde goedkeuring... Het was "mijn" argument om jarenlang geen "door en door" waterdoping te ontwikkelen... en uiteindelijk deed ik anderen, minder scrupuleus of minder oprecht dan ik, in mijn plaats!

Ik denk dat als je echt dingen wilt laten gebeuren, je risico's moet nemen, en het is niet op regeringen en hun ambtenaren die veel te gewend zijn aan hun comfort (en afkeer hebben van verandering, vaak...), waarop we kunnen rekenen om dat te doen.

Met andere woorden: goedkeuring, het kan ons niet schelen!!! Hoe dan ook, een elektrische auto van 3000€ zal nooit, maar dan ook nooit een kans maken om gehomologeerd te worden!

Dus laten we daar bouwen en we zien later wel...

Hou je me voor de gek?

: Idee:

Op technisch niveau vinden we misschien meer accurate informatie op de officiële site? https://www.osvehicle.com/
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/06/15, 21:23

er was een tijd dat andré citroên of marius berliet een clunker in hun garage bouwden en toen de bouwers werden die we kennen

die tijd is voorbij ... vandaag is het onmogelijk om te simpele auto's te bouwen en te verkopen

Ik heb echter projecten, maar door de onmogelijkheid van verkopen te omzeilen zolang meerdere normen niet worden gerespecteerd: niet om te verkopen maar om te gebruiken door medewerkers die aandeelhouders zullen zijn van een bedrijf dat het recht heeft om prototypes te rollen om hun punt te maken

een bedrijf kan prototypes met W-registratie draaien en laten verzekeren

Ik hou niet van de rare auto die we in dit onderwerp zien... mijn ideale auto zal eenvoudiger zijn: simpel als een vrachtwagen! maximaal laadvermogen voor minimaal leeggewicht ... eenvoud van vorm om de kostprijs te drukken ... helemaal vierkant
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 19/08/15, 18:22

Als er vrijwilligers zijn, ben ik meer voor inspiratie daarvan
Maar met aanpassingen om het lichter en goedkoper te maken
http://www.wedemain.fr/Le-velomobile-80 ... _a954.html
wat denk je?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 20/08/15, 08:44

Lichter... Hoe het ding al in kevlar zit... Het weegt tussen de 30 en 40 kg... De wedstrijd-BMX van mijn kind weegt al 8 kg 900 en er zit niets op een BMX: 2 wielen, een enkel crankstel met een frame een stuur een vork ...

Bovendien, zoals gezegd in het artikel, moet de wetgeving evolueren omdat het in Frankrijk 25 km / u is... (hoewel mijn matra tot 30 helpt met een kleine manipulatie op de console)

Dat gezegd hebbende, er is er eentje die met zoiets rond mijn huis rijdt... Waarschijnlijk met veel elektrische ondersteuning want ik heb moeite om het bij te houden met mijn 106 elec op landweggetjes...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 20/08/15, 09:11

er is nu een categorie elektrische fietsen van 45 km/u in Frankrijk, maar met registratie, grijze kaart en verzekering.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten