Beste lounge indirecte verlichting LED TL-buizen?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 22/04/15, 20:55

Wat is deze doe-het-zelf?

te beoordelen!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:




par izentrop » 23/04/15, 00:39

Hallo,
28500-lumen voor het verlichten van een woonkamer is enorm.
Aan de andere kant maakt dat 80 lumen / watt niet beter met de huidige leds.
Door reflectoren achter de buizen te plaatsen, bespaart 50% van het licht.
Als de voorschakelapparaten elektromagnetisch zijn, is het winstgevend om ze te vervangen door elektronica.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 23/04/15, 10:34

Hallo davidex
Het aantal buizen moet worden gedeeld door 4
Uw bestaande installatie heeft een rendement van 25% - vóór reflectie op het plafond
(70% voor een fluorescentielamp met standaardreflector, 90% voor een autokoplamp)

In gelijkwaardigheid
een directionele LED-buis op 180 °, d.w.z. 8000 lumen in totaal.
*** http://www.globalsources.com/si/AS/Fush ... 222662.htm ***
davidex schreef:Na verificatie heb ik 10-buizen met deze referenties: Sylvania ES Standard - F36W / 133-ST, lengte 1m20.

Ik vond de volgende kenmerken voor deze buizen:
- 36W-verbruik.
- Koud wit
- G13
- 2850 lumen per buis.

Ik heb 5-buizen voor de achterkant van de kamer en 5 voor de voorkant van de kamer (ik kan één of beide inschakelen).

Als ik me niet vergis, heb ik 5x2850 = 14250 lumen voor elke kant van mijn woonkamer?

Moet ik 14 voor elke zijde installeren om hetzelfde helderheidsniveau met de LED-strips te bereiken?

: - /

Heb ik het ergens mis?
0 x
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy




par davidex » 23/04/15, 15:01

Hic schreef:Wat is deze doe-het-zelf?
te beoordelen!


Het is de eigenaar van eerder die deze assemblage had gemaakt, het is in de staat ... van waaruit al deze vragen naar iets actuelers gaan.

=> Ik ben een koper als u mij een schoon en geoptimaliseerd montageschema kunt aanbieden, waardoor u 5 buizen tegelijk kunt verlichten.

Hic schreef:Het aantal buizen moet worden gedeeld door 4
Uw bestaande installatie heeft een output van 25% - vóór reflectie op het plafond (70% voor een fluorescentielamp met standaardreflector, 90% voor een autokoplamp)


Ik begreep de redenering niet: als ik het aantal buizen door 4 deel, heb ik een intenser verlicht gebied, maar ronduit kleiner en minder uniform, toch? En de link die Hic biedt, brengt me naar buizen met 500-lumen, 6 keer minder dan die ik momenteel heb. Ik heb iets gemist waar het op lijkt ...
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy




par davidex » 23/04/15, 15:15

izentrop schreef:Hallo,
28500-lumen voor het verlichten van een woonkamer is enorm.
Door reflectoren achter de buizen te plaatsen, bespaart 50% van het licht.
Als de voorschakelapparaten elektromagnetisch zijn, is het winstgevend om ze te vervangen door elektronica.



- Als ik 50% meer helderheid bereik door reflectoren achter mijn buizen te plaatsen, en dat de huidige helderheid bij mij past, kan ik daarom LED-buizen gebruiken die minder sterk zijn dan de momenteel geïnstalleerde (2850-lumen)?

- Dat is dit soort reflector waar heb je het over?

- Ok om mijn voorschakelapparaat te vervangen door elektronica, maar ik zag geen afzonderlijk voorschakelapparaat in mijn parachute. Elke steun kan een geïntegreerd voorschakelapparaat bevatten + een starter (zeker voor dit laatste punt, gezien de genomen foto). Is het mogelijk? Zijn er steunen met geïntegreerde elektronische voorschakelapparaten?
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 23/04/15, 19:13

Hallo davidex
we doen het anders
we delen het verbruik door 4,
een installatie van 100W in LED's zou moeten volstaan.

ofwel een strook LED's naar 120 LED's per meter,
voor 600 lumen / meter,
en ongeveer 10W per meter

davidex schreef:
Hic schreef:Wat is deze doe-het-zelf?
te beoordelen!


Het is de eigenaar van eerder die deze assemblage had gemaakt, het is in de staat ... van waaruit al deze vragen naar iets actuelers gaan.

=> Ik ben een koper als u mij een schoon en geoptimaliseerd montageschema kunt aanbieden, waardoor u 5 buizen tegelijk kunt verlichten.

Hic schreef:Het aantal buizen moet worden gedeeld door 4
Uw bestaande installatie heeft een output van 25% - vóór reflectie op het plafond (70% voor een fluorescentielamp met standaardreflector, 90% voor een autokoplamp)


Ik begreep de redenering niet: als ik het aantal buizen door 4 deel, heb ik een intenser verlicht gebied, maar ronduit kleiner en minder uniform, toch? En de link die Hic biedt, brengt me naar buizen met 500-lumen, 6 keer minder dan die ik momenteel heb. Ik heb iets gemist waar het op lijkt ...
0 x
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy




par davidex » 24/04/15, 18:54

Hic schreef:Hallo davidex
we doen het anders
we delen het verbruik door 4,
een installatie van 100W in LED's zou moeten volstaan.

ofwel een strook LED's naar 120 LED's per meter,
voor 600 lumen / meter,
en ongeveer 10W per meter


Geweldig idee! Referenties om me zo'n LED-strip te geven bij 120 LED per meter?
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
tarassboulba
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/05/10, 11:14

Re: Beste indirecte woonkamerverlichting met fluorescerende LED-buizen?




par tarassboulba » 09/02/16, 10:15

Hallo, (ik graaf deze draad een beetje)
Het is jammer dat davidex geen feedback gaf op de oplossing die het uiteindelijk voor zijn indirecte verlichting behield.
Hij moest met gewichtsbeperkingen worden geconfronteerd omdat de richel licht leek!

Van mijn kant heb ik als indirecte verlichting buizen boven een kast geïnstalleerd, bestuurd door radio-ontvangers (oplossing zonder werk). Als reflector zijn spiegels ingevoegd tussen het frame en de neonbuis. Maar er zijn aluminium parabolische reflectoren die rechtstreeks op de buis worden bevestigd en een grotere directiviteit van de lichtbron mogelijk maken. (Reflectoren voor aquariumbuizen - reflector-buis-fluorescerend - minimale kosten 8-12 € voor één buis)

Idealiter zou er een mat wit oppervlak (plafond of wand) moeten zijn dat een goede diffusie mogelijk maakt.

Het leek mij dat TL-buis en LED bijna identiek waren voor de lumen / watt-output (rekening houdend met de afname van de efficiëntie van de TL-buis?)
Als een goede reflector in de fluorescerende buis is geïntegreerd, kan dit overeenkomen met het gebruik van ledbuizen met een meer gericht licht (verblinding bij direct kijken?)

Wat betreft het rendement op de lange termijn (rekening houdend met de prijzen van fluorescentielampen / led-buizen?), Zou dat niet het voordeel moeten zijn voor de fluorescentielamp?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten