Aan al diegenen die het water doping hebben meegemaakt

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Aan al diegenen die het water doping hebben meegemaakt




par Andre » 31/12/05, 02:39

Hallo,
Het zou interessant zijn om te weten onder welke omstandigheden Pantone, gedoteerd met water, goed of helemaal niet presteert.
Ik doe een beroep op degenen die goede resultaten hebben behaald op een specifieke test en dan verslechtert het. Het zou goed voor ons zijn om over onze observaties te praten, ook al lijkt het triviaal, vaak worden we met dezelfde problemen geconfronteerd
Onlangs merkte ik dat de reactor in de kou niet functioneerde, niet omdat de reactor koud is, maar omdat de lucht die de stroomafwaartse motor bevat koud is. Erger nog: als het erg koud is, is de uitlaat van de reactor dan heter dan in de zomer?
Deze zomer elimineerde ik de inname van hete lucht die de reactor binnenkwam,
te heet presteerde het minder
Ik heb ook gemerkt dat de panton effectiever is op motoren met een laag toerental van 2000 tpm en minder.
op de kleintjes. reis is het inefficiënt en ik zou zelfs zeggen dat het het verbruik enigszins verhoogt.
Het is effectief wanneer de motor trekt, d.w.z. hiervoor zijn voertuigen met een grotere overbrengingsverhouding (brug) nodig.
Ik heb getest met grotere wielen en het is beter (ik heb een (groter differentieel) nodig)
Een bubbler is efficiënter dan een carburateur
Een lucht bubbler is vergelijkbaar met een uitlaat bubbler?
Momenteel test ik een gemengde bubbler met weinig uitlaatgassen en lucht.
Een bubbler onder hoge depressie, versus een bubbler onder lage depressie? stel de juiste depressie vast.
Het verdient de voorkeur om een ​​beetje zeer fijn water te consumeren dan veel water in grote druppels te consumeren, vandaar de effectiviteit van het filter bovenaan de bubbler.
Degenen die een (reactor) hebben meegemaakt die te heet is, of beter gezegd een te warme bubbler, wat zijn de bevindingen?
Het probleem met het waterdopingsysteem: soms werkt het goed en soms werkt het niet meer. Er zijn observatie en communicatie over de bevindingen nodig, zodat we kunnen isoleren wat werkt en wat niet werkt.
Verschillende tractoren hebben bijvoorbeeld SPAD's gemonteerd, een groot aantal heeft goede resultaten en andere geen resultaten. Het zou interessant zijn om te zien wat er anders is. Dit kan alleen de manier zijn waarop het is gemonteerd, aangezien ze allemaal op dezelfde manier zijn gebouwd.
Ik denk niet dat het alleen aan het motorontwerp ligt.
Waterdoping is effectiever bij dieselmotoren met hoge compressie, maar de reactor is kouder.
Een grote staafreactor van 40 mm en deze is net zo effectief als verschillende zeer kleine staafreactoren van 3 mm, of zelfs geen staaf gemaakt in deze kleine diameters.
Een beperking van de inlaat van een dieselmotor resulteert normaal gesproken in vermogensverlies, maar met waterdoping kan de motor een reductie van 25% doorstaan ​​zonder een groot verschil in vermogen te zien.

Het zou interessant zijn als degenen die geen resultaten behaalden
face delen van hun ervaringen is er net zoveel te leren als bij degenen die lopen. Het lijkt erop dat het een schande is om te zeggen dat het niet werkt, iedereen die experimenten doet weet dit, er is veel mislukking voor weinig resultaten, en vaak werkt het niet bij kleine nalatigheden, dingen die onbelangrijk worden geacht, zet gewoon een groot geheel weer in elkaar seriemotor en wees onzorgvuldig met de afstelling, anders zal het niet werken.

Persoonlijk zou ik, als ik deze zomer geen waterdopinguitslagen had gehad, mijn methoden hebben veranderd, maar wat mij stoort is dat ik niet bij elke test dezelfde resultaten kan herhalen. Ik heb een paar ritten van 400 km kunnen maken en een verbruik van 6,45 liter met een 3 liter diesel
Deze test heb ik meerdere keren herhaald en hij blijft binnen deze waarden, maar op kleinere ritten van 100 km of minder kan ik deze cijfers niet halen, het varieert van 7,5 tot 8 liter, en toch rijd ik langzamer. Als de herfst aanbreekt, zodra de temperatuur onder de 15 graden is gedaald, geen goede resultaten meer, het is 9 liter en meer zoals voorheen, geen reactor.
We missen een paar details om dit elke keer te laten werken.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 31/12/05, 10:07

Dank je, André, voor deze overwegingen die duidelijk het probleem stellen. Beginners (waaronder ikzelf) geloven soms dat hoe heter de reactor is of hoe meer water hij inslikt, hoe beter hij werkt, terwijl het soms het tegenovergestelde is.
Zoals je het goed zegt
- de werking van een Pantone-reactor volgt precieze regels die we op dit moment nog niet goed kennen (maar uw experimenten hebben in grote mate bijgedragen aan het ontrafelen van het probleem)
- mislukkingen bieden vaak meer lessen dan successen. Daarom is het belangrijk dat degenen die tevergeefs hebben geprobeerd dit te melden.
Bedankt Toftof, je hebt een fantastisch succes en nu een mislukking op je naam staan ​​die we nog niet begrijpen, maar die ons allemaal zal helpen de schmilblick vooruit te helpen.
0 x
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 31/12/05, 13:52

ja, zoveel tijd besteed en mislukte ervaringen nu zal het moeten werken of zeggen waarom. Kortom, zelfs als ik er nog steeds in geloof, begrijp ik niet waarom we brandstof zouden besparen als we weten dat ik het handgaspedaal op 2000 tpm laat staan, dus ik open de uitlaat van de injectiepomp met hetzelfde debiet.

gelukkig nieuwjaar
christophe
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/12/05, 15:41

Hallo Totof
De positie van het gaspedaal is slechts bij benadering op het verbruik, het is zeker een index maar niet exact, ik had het geïnstalleerd
lineaire potentiometer op de Mercedes (een variabele weerstand die op een digitale wijzerplaat in de auto precies de positie van het gaspedaal aangeeft)
Maar na het gaspedaal in de pomp zit er een centrifugaalregelaar (voor Bosch-pompen en vele anderen) dit vervormt de positie,
Bij benzinemotoren is de depressie in de collector al jaren de referentie.
Ik merk dat als je gewend bent om op een machine te rijden, het rijgevoel ons meer vertelt en dat de verbruiksmetingen even goed en in dezelfde klimaten werken.
Als ik verschillende propellers in een vliegtuig test (soms vier op dezelfde dag), doe ik ze dezelfde dag in dezelfde atmosferische omstandigheden, het is waar dat we niet te vergelijken zijn met een panton.
de lucht heeft ook invloed op een vliegtuig.
In het begin moet er dus een merkbaar verschil zijn en dat voel je tijdens het rijden, daarna zijn de kleine variaties moeilijker te detecteren.
Heeft u bij uw grote pijpsamenstel rekening gehouden met de grootte van de leidingen vóór de reactor en na de reactor, de doorsnede van deze leidingen moet aanzienlijk groter zijn dan de ruimte tussen staaf en buis, zodat de beperking dus de hoge snelheid kan bereiken
tussen de staaf en de reactor,
Om de reactor te laten werken, heb je snelheid nodig tussen staaf en buis
het tegenovergestelde van een warmtewisselaar.
In mijn geval voor een 19-steel heb ik een 3/4 pijpleiding geplaatst
koper (wat normaal gesproken het dubbele is van de leiding voor een 12,7mm-staaf).

Ik wacht op een hele koude dag om een ​​verbruikstest te doen.
houd ons op de hoogte van je testen

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 31/12/05, 18:10

:D hallo
Sorry dat ik slechts vluchtig heb gelezen wat hier werd gezegd, maar ik had hetzelfde idee met betrekking tot de problemen en oplossingen voor de Pantone-reactor op het gebied van waterdoping. We zouden zeker een soort gebruikershandleiding of productiegids kunnen maken door onze verschillende assemblages te vergelijken en daar een synthese van te maken.
Mijn reactor heeft een eenvoudige constructie met een D1/2" stalen buis van 35 cm lang en een stalen staaf met een diameter van 12 mm en 15 cm lang. Dit alles geplaatst tegen de richting van de uitlaatgassen in de buis net na de collector. De motor is een 1400CC dubbelloops gecarbureerde benzine.
Ik gebruik een zelfgemaakte watercarburateur van het venturi-type met een diameter van 4 mm. met waterinjectie door een buis met een interne diameter van 0,8 mm.
Ik activeer de waterinjectie door een handmatig bediende magneetklep en regel de waterstroom met behulp van een handmatige klep (binnenkort een zeer nauwkeurige stroombegrenzer).

Ik heb de auto getest met een te sterke wateraanzuiging, een open waterstroom op 100% en een te koude 15°C en ik reed met een snelheid van 40 km/u.
De temperatuur van de reactoruitlaat daalt in enkele seconden van 150° naar 60° en het voelt alsof u een stoommachine bestuurt. Niet om te proberen :!:
Momenteel test ik een systeem met minimaal druppelwater. Het water is heet: 80°C. Mijn metingen kunnen verkeerd zijn, omdat de auto stationair kan draaien terwijl hij water blijft injecteren zonder enige verstoring van het stationair toerental. Dit doet mij denken dat de reactor waterdamp aanzuigt, dus bij meer dan 100°C. Bovendien stijgt het reactorvermogen tot 220°C, zelfs als er water wordt geïnjecteerd terwijl er met een snelheid van 120 km/u wordt gereden.
U moet weten dat bij water van 15°C bij lage snelheid zelfs heel weinig geïnjecteerd water een verandering in het motortoerental veroorzaakt. En bij 120 km/u kan het reactorvermogen dalen tot 100°C of minder. Dit doet mij denken aan waterdamp.
Sinds ik de reactor in elkaar heb gezet en de motor heb afgesteld, merk ik een zekere flexibiliteit in de stad en meer punch op de snelweg bij het inhalen. Maar ik denk dat het te wijten is aan aanpassingen aan de rijkdom van de carburatie. Bij te veel waterinjectie trekt de motor echter minder en slaat de auto af bij stationair draaien als het water niet lang vóór het loslaten van het gaspedaal wordt gestopt.
Dit is wat ik vandaag kan zeggen over de reactor.
Ik ben een nieuweling en leer tijdens het werk door te testen en forums.
Het enige dat ontbreekt is de tussenkomst van kleine jongens als "Asguard os tyr" of "Guidi" en anderen die resultaten boeken met hun reactoren en ondersteunend bewijsmateriaal. Jouw ervaringen zullen nuttig zijn voor de vooruitgang van dit onderwerp en de ontwikkeling van onze montages.
Merci. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 31/12/05, 19:40

altijd oude trapadelles testen!! Hoe effectief is Pantone op nieuwe voertuigen?
Waarom blijven sommige voertuigen stilstaan ​​als ze stationair draaien?
André, heb je waterdoping geprobeerd in je vliegtuigen?
De temperatuurverschillen gedurende het hele jaar lijken het je lastig te maken.
Ik ga binnenkort de sprong wagen met mijn hoofdvoertuig, ik hoop dat ik er geen spijt van hoef te krijgen.
Bedankt voor je advies
Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/01/06, 00:35

Hallo,
Voor waterdoping op een benzinemotor, vooral als je het inlaatspruitstuk binnengaat, is het zeker dat dit bij stationair toerental problemen zal opleveren, bovendien produceert de motor geen warmte en is de onderdruk maximaal, waardoor hij een grote hoeveelheid lucht aanzuigt en stoom (het geval van de bubbler),
Het is absoluut noodzakelijk om een ​​systeem te hebben om deze input van de panton bij inactiviteit af te sluiten. Het is contraproductief om een ​​panton op deze snelheid te gebruiken, het is niet nodig om een ​​vervuilings- of verbruikstest uit te voeren bij inactiviteit.
Het beste is om een ​​klein klepje op de gasbediening te plaatsen om de inlaat van de bubbler bij stationair draaien volledig af te sluiten.
Als je bij motoren met een grote cilinderinhoud een goede onderdruk wilt, moet je bij normaal gebruik het inlaatspruitstuk ingaan, de vlinder is nauwelijks open
Voor kleine motoren kunnen we na het luchtfilter naar binnen gaan, dit lost het probleem op van stationair draaien bij normaal bedrijf. Deze motoren worden gebruikt, daarom staat de gasklep open op 3/4, dit geeft een goede onderdruk (gasklep wijd open en vrijwel gelijk vooruit of achteruit)
een beetje zoals een diesel
Nu moet je er altijd rekening mee houden dat een Pantonreactor alleen werkt als de motor onder een bepaalde belasting staat,
en wanneer het onder lage belasting staat, resulteert het volharden in het willen plaatsen van de panton in het circuit in overconsumptie.
(voor een diesel die op lage snelheid rijdt, verandert het verbruik niet, maar levert het ook geen winst op)
De meeste mensen gebruiken hun auto in langzaam verkeer, stationair draaien, 60 km/u in de stad enz... niets goeds
Onderzoek de ERG-klep van een auto, je zult zien dat ze een soortgelijk probleem hebben, deze wordt gebruikt in zeer specifieke omstandigheden en komt vrij dicht in de buurt van die van de panton,
Op de Buick is de ERG-klep differentieel met uitlaatopeningen in 2 maten, afhankelijk van het motortoerental.
Ik vraag me soms af of ik dit commando met een klep heb gebruikt om de panton te besturen.
Wat ''mijn vliegtuigen'' betreft, ik heb er maar één en het kost al mijn geld om het te voeden, één is meer dan genoeg om te onderhouden en in leven te houden, dat zou daar de ideale motor voor zijn, meer dan 6 liter cilinderinhoud, 125 mm zuiger, er zijn nog veel parameters die moeten worden aangepast, carburateur of bubbler komt de panton binnen in een venturi die vrij delicaat is om te berekenen om geen enkel verlies aan belasting te veroorzaken (we hebben al het vermogen nodig bij het opstijgen)
Omdat het een baan is zonder rendement, moet het de eerste keer lukken, dus denk er goed over na voordat je aan zo'n avontuur begint...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 01/01/06, 12:07

Hallo en een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal :D
LAU als je het hebt over de montage hiervan op een nieuwe of zeer recente auto, dat is heel goed. Je moet er alleen rekening mee houden dat wat we hier doen, doe-het-zelf is. Ik geef toe dat sommige bewerkingen op originele bewerkingen lijken. Maar de schoonheid van de implementatie heeft niets te maken met de effectiviteit van het systeem. We sleutelen aan onze oude auto’s omdat ze te veel vervuilen en verbruiken (niet voor iedereen). Als het ons lukt om goede resultaten te behalen onder de omstandigheden die André zojuist heeft beschreven, proberen we het systeem vervolgens te verbeteren om het zo vaak, snel en gemakkelijk mogelijk te kunnen gebruiken.
Als het ding dan klaar is, denk ik dat het interessant zal zijn om het op nieuwe auto's te monteren. Daarom willen we dat industriëlen zo geïnteresseerd zijn. Dit zou empirisch onderzoek naar onze oude hoaxes vermijden.
Stel je de teleurstelling voor die je hebt als je urenlang een auto aanpast en geen resultaat krijgt. Als je het ook op een nieuwe auto doet, is het een dubbele teleurstelling.
Als je absoluut je recente en hoofdauto wilt aanpassen, doe dat dan. Maar je hebt geen ruimte voor fouten. Ook moet rekening worden gehouden met de huidige carburatiesystemen.
Of koop een maaier...nieuw :D
Een woord aan de wijze Ciao en nog een gelukkig nieuwjaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
JKG
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 26/02/05, 21:22
Plaats: Rodez




par JKG » 01/01/06, 12:44

Hallo en gelukkig nieuwjaar,
Tijdens uw wandelingen in de winter heeft u een daling van de reactortemperatuur opgemerkt.

Als dit het geval is, komt dit door de vochtigheid in de lucht, waardoor er te veel water in de reactor terechtkomt en deze onder water komt te staan.

Zac zei over rijden in de regen zonder watervoorziening, misschien moeten we dat in de winter proberen?

@+
0 x
De aarde is niet van ons dat we lenen van onze kinderen
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 01/01/06, 12:59

Bedankt pitmix en andré voor jullie advies.

pitmix, mijn nutsbox op 8 jaar oud en 145000 km, hij zuigt 8l/100; geen turbo of elektronica, klassieke diesel maar 2,4lde cil, laag toerental, trekkerkoppel... een grote ruimte speciaal gemaakt voor de Pantone door Toyota!! : Lol:
Soepel rijden altijd bij lage toerentallen, bochtige wegen, een motor die soms overbelast raakt als ik de pick-up volstop... alles is pantone-vriendelijk!
Ik ben uitgerust en heb ruimte om te werken, ook al heb ik alleen een boogschietstation, ik kan zonder problemen tijd vrijmaken om aan dit werk te besteden... geef toe dat dat zonde zou zijn? : Cry:
Ik zou pas beginnen als ik alles in mijn hoofd heb gebouwd, dan komt het goed (ik heb nog nooit een echte installatie gezien).
Het enige minpuntje is dat de installatie niet goedgekeurd wordt maar ik rij in ieder geval niet op olie of rood, dit zag ik op de website forum dat als het vermogen niet met nog eens 10% wordt aangepast, er geen probleem is, vooral omdat de veiligheid niet in het gedrang komt. Ga eens langs bij de bestuurders van oude klassieke auto’s, ze worden ‘getolereerd’.
Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten