Aan al diegenen die het water doping hebben meegemaakt

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
campadebulsance
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/04/05, 20:23
Plaats: avignon 84




par campadebulsance » 08/03/06, 18:44

laatste precisie voor ANDRE

Met betrekking tot de reactor ... de staaf werd machinaal bewerkt aan de twee uiteinden ... (ik ben een keerder ... het helpt)
de laspunten worden daar ook doorgegeven
het centreren is perfect en de uiteinden lopen taps toe!


BEDANKT !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/03/06, 19:31

Ik weet dat de inversie van de richting van de vloeistoffen de verwarming van de reactor aanzienlijk zou verbeteren, maar denk je niet dat een goede isolatie kan voorkomen dat hij alles weer in elkaar zet.

Sommige reactoren zijn tegen de richting in gemonteerd, maar zijn afgeleid van de uitlaat (het is ook niet geweldig) en toch werkt het. Theoretisch zou een samenstel met een reactor in een afgeleide pijp minder moeten verwarmen dan een reactor in de uitlaat, omdat de gassen de gemakkelijkste weg passeren, dus niet door de reactor.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/03/06, 02:42

Hallo campadelbusans

Het doet veel dingen en toch lijkt alles (normaal)
Voor de 3 / 4-buis (buis) met een 14 mm-staaf is dit normaal gesproken een 1 / 2-buis 15mm of 16 mm interne buis, tenzij de buis erg dik is,
Voor het bewerken heeft het de voorkeur dat de staaf niet aerodynamisch is, een vierkante snede met een lichte afschuining heeft de voorkeur, dit zal turbulentie in de buis met smalle doorgangsstaaf veroorzaken.
voor de lengte van de staaf in de tests in 100% panton kon het minimum dalen tot 80mm, maar toen ik dit toepaste op waterdoping was het niet erg goed, ik had een staaf van 19mm en 152 lang en 30% resulteren in mijn beste
toen ik de staaf van 19 mm en 100 mm lang aanpaste, verlagen we het resultaat (er kan een andere factor zijn, maar het 30% is verdwenen)
Ik zal alles binnenkort herzien op diesel
Voor het benzinevoertuig is de stang 200 mm en deze werkt redelijk goed ondanks de korte ritten.

als uw bubbler en ontoegankelijke (gelaste afdekking) een goed filter in het stoomuitlaatkanaal plaatst, iets prima om de druppels te beperken, stoom gewoon in microdruppels.
Begin met de gemakkelijke dingen, daarna kan het veel werk vergen en niet gegarandeerd dat het werkt.
We hebben belgeluiden dat bepaalde assemblages allemaal op dezelfde manier gemaakt zijn, minder goed werken op bepaalde tractoren en goed op andere? daarom zou het interessant zijn om te weten waarom
het werkt niet.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/03/06, 07:51

Natuurlijk zal de dag dat ik erachter kom waarom mijn systeem niet werkt het een revolutie zijn : Cheesy:
En daar zal ik eindelijk mijn titel van 'opperste' of 'expert' verdienen.
0 x
campadebulsance
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/04/05, 20:23
Plaats: avignon 84




par campadebulsance » 09/03/06, 18:12

mijn reactorlichaam is een pijp in 15 / 21mm ...
waardoor 1 / 2 inch wordt gemaakt
in ieder geval heb ik de nodige game "voor een goede werking"!

Ik ben niet gewend om in mm te spreken ...

mijn volgende constructie zal een reactor zijn die volledig van inconel is gemaakt

Ik denk dat de reactie rechtstreeks verband houdt met het materiaal dat we gebruiken om de reactor te maken ... (ten minste 50 procent)
de inconel die meer dan 70 procent nikkel bevat (het zou ideaal zijn)

echter erg duur en moeilijk te bewerken
0 x
campadebulsance
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/04/05, 20:23
Plaats: avignon 84




par campadebulsance » 09/03/06, 18:14

Ik zal proberen wat je zei André, de oplossingen zijn niet ver weg .....

dank je wel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/03/06, 19:17

Soms vraag ik me af of de dikte van de 15-21-buis niet zo belangrijk is. Ik gebruik hetzelfde. Vergeleken met de dikte van de uitlaatpijp is hij enorm.
In het midden van de reactorbuis vraag ik me af of de temperatuur hoog genoeg is.
Het is misschien ook wat het traagheidseffect van de reactor creëert waarover de experts spreken. Dikker dus langer om te verwarmen en ook langer om af te koelen.
Heb je verschillende dikte van de reactorbuis getest?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/03/06, 17:33

Hallo pitmix

De dunste die ik heb geprobeerd, is 2mm-dikte, maar normaal gebruik ik de buizen die ik vind, ik pas de staaf dienovereenkomstig aan.
Het ongemak bij het lassen van een dunne buis is gevoeliger en maakt een interne hobbel (als u voor het lassen geen strakke staaf in de buis plaatst) De interne hobbel moet worden bewerkt om de centreernippels te laten passeren zonder wat de hengel zal spelen en trillen tijdens het rollen, is het om deze reden dat
dat ik aan het ene uiteinde van de staaf een kleine staaf van 6mm las
bij de staaf en bij het lichaam van de reactor eindigde het geluid van pan bij vertraging.

De warmtewisseling is zeker minder succesvol in dikke buizen, maar als de warmte eenmaal is gepasseerd en er weinig variatie is, wordt deze een beetje in evenwicht.
Je hebt ook te maken met wat er in het vak en het bouwproces te vinden is.
Zeker, er zijn panton-monteurs die dunne buizen proberen?

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 11/03/06, 18:46

campadebulsance schreef:mijn reactorlichaam is een pijp in 15 / 21mm ...
waardoor 1 / 2 inch wordt gemaakt
in ieder geval heb ik de nodige game "voor een goede werking"!

Ik ben niet gewend om in mm te spreken ...

mijn volgende constructie zal een reactor zijn die volledig van inconel is gemaakt

Ik denk dat de reactie rechtstreeks verband houdt met het materiaal dat we gebruiken om de reactor te maken ... (ten minste 50 procent)
de inconel die meer dan 70 procent nikkel bevat (het zou ideaal zijn)

echter erg duur en moeilijk te bewerken


Begin het al eenvoudig te maken voordat je je lastig valt met dure en moeilijk te bewerken materialen. De prototypes bij 50 en 60% besparingen zijn gemaakt van plaatstaal en roestvrij staal.
Ik denk dat jij het was die sprak over de taps toelopende kern, en volgens wat André zegt, is dit niet noodzakelijkerwijs noodzakelijk.
Het gaat goed met Asgard en hij gebruikt stukjes tuinslang en getrokken ijzer.
2 mensen op de forum hebben een GV gemaakt, op hun site begrijpen we het verrichte werk, prachtig werk ... een werk van goudsmid!
Ze werkten zo goed dat ze zelfs lachten, dat we onze bubblers lieten vallen ... heb je hun resultaten gezien?
Het is niet de mooiste roestvrijstalen spad gelast met TIg die het beste werkt, ik heb genoeg getuigenissen over dit onderwerp.
Als u absoluut inconel wilt bewerken voor uw toekomstige reactor, zijn we benieuwd naar de resultaten in vergelijking met een conventionele reactor, maak uw reactor verwijderbaar zodat we een verschil kunnen zien.
Over nikkel, een man heeft een rooster aan zijn kern toegevoegd en zegt dat hij een gemiddelde besparing van 35% op zijn auto heeft !!!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/03/06, 17:02

Hoi lui

Probeer te communiceren naar het adres van de man die de neon heeft gemaakt en vele andere montages, en je zult me ​​nieuws geven!
Ik stelde hem een ​​eenvoudige vraag over de prestaties van een motor die hij had aangepast, ik had als antwoord de pagina's van de heer gelezen
David, ik heb ze gelezen in 2001 en sindsdien heb ik een lange weg afgelegd.
Ik begrijp dat hij niet geslagen wil worden, maar het lijkt mij dat we tussen jongens die verschillende montages en pogingen hebben gedaan, konden praten.

Wat hij over de sonde schrijft, houdt geen water vast, ik rijd al meer dan een jaar met waterdoping
met een Lambda-sonde (op de Neon is het dezelfde sonde als op mijn voertuig), na het te hebben vervangen voor een BOSCH doet het hetzelfde, dat wil zeggen wanneer u te veel water doet, verhoogt het uw verbruik , omdat de sonde een hoog zuurstofniveau detecteert (ik weet niet of het zuurstofniveau echt hoog is, maar de sonde detecteert het)
Nu ik loop met een vermindering van het waterverbruik, zal ik de sonde opnieuw aansluiten om te zien of deze er geen invloed op heeft.
Wanneer ik geen water moest laten lopen terwijl ik met de watercarburateur was dan met de lege bubbler, gebeurde het me vaak en de sonde werkt nog steeds ook, hij is permanent verbonden met een instrument
met haar pas ik de verhouding aan.
Wanneer ik mijn sonde (verbrand) wanneer ik op 100LL-vliegtuigbrandstof gebruik, moet ik vrij vals lood zeggen ...
Wat u over de verhoudingen moet weten, is dat als u de NOX tot een minimum wilt beperken, u moet werken met een 1 / 14,7-verhouding of 0,450-voltsonde. de motor is zuiniger met een 1 / 17,5-verhouding
ofwel 0.020 volt maar bij deze verhouding neemt de NOX-toename toe (elke keer dat u slecht loopt, neemt de NOX-toename toe)

Wat de waterstof betreft, ik weet niet met welk instrument hij moet meten. Op mijn werk hebben ze een instrument dat alle bekende gassen meet. We gebruiken het om naar gesloten plaatsen te gaan, ik zou moeten meten wat er uit de waterdopingreactor komt. Dat zou deze vraag definitief oplossen.

In de hoop dat Mr de Grand Forge mij herkent, ben ik de man met de Lycoming-motor.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten