Geothermische solopack die in veiligheid gaat

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Alain M
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/12/13, 08:42

Geothermische solopack die in veiligheid gaat




par Alain M » 01/12/13, 08:48

Hallo, ik heb een probleem met een geothermische warmtepomp.
In 2004 heb ik een 12 kW grond/water solopack-warmtepomp laten installeren. http://thema-sa.be/avenir_pdf/net-doc_s ... _fr_AI.pdf d'Avenir Énergie (die niet meer bestaat, gekocht door Dafoss!) om mijn huis van 180 m2 gelijkvloers te verwarmen, met vloerverwarming.
Het werkte heel goed, ik hoefde geen onderhoud te plegen, geen gas toe te voegen (R407c), noch de vloer te spoelen, maar daar ga je:
1. Probleem met vloerverwarming boven: de vloer van 2 kamers is bijna koud, ik heb de kleppen naar de collector van de andere kamers dichtgedraaid maar niets, de inkomende temperatuur was 32 graden en uitgaande 27. Nauwkeurigheid Ik zette het water van tijd tot tijd dus dat de druk 1 bar is
2. Probleem met de warmtepomp: hij draait 1 tot 2 uur en stopt dan, alsof hij veilig is gemaakt, en na een half uur start hij weer…. Ik merkte dat de temperatuur bij binnenkomst niet boven de 30 graden kwam en bij vertrek 25 was
Ik heb de topics erover gelezen forum maar geen vergelijkbare situatie, bedankt voor je verhelderende advies!
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 159 gasten