Hoe maak je een 12V acculader repareren?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 08/04/22, 21:42

gegyx schreef:Het is een ruimte van 2.2 l van 96, de batterij is consistent.

na 12 uur waren het er 13 en zo... Maar na de lange start zou dit niet meer het geval moeten zijn :D

Nee, het is gewoon het vermoeden van de toestand van de batterij na een ontlading bij 4.. V en de verdomde vumeter die niet onder de 4A zakte

Over het algemeen benadert het aan het einde van de lading 2V minus

Ik heb de machine nooit uit nieuwsgierigheid gedemonteerd omdat hij werkt en er popnagels over de hele hoes zitten. dus ...
**

Het is inderdaad een batterij in de orde van grootte van 65A/h -570 EN, dus ongetwijfeld onvoldoende opgeladen.



Zonder de minste expert ter wereld te zijn, heb ik al veel langer dan 12 uur moeten opladen om tot een volledige lading te komen (maar ik had geen maatregelen genomen voordat ik met opladen begon).

Veel succes, en... sorry voor de scoumoune veroorzaakt door mijn onderwerp!!! : Mrgreen:
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par izentrop » 09/04/22, 02:21

plaede schreef:Mijn multi lijkt van Franse productie te zijn en claimt een nauwkeurigheid van 0,5% voor de spanningen (foto's bijgevoegd)
Het lijkt inderdaad nauwkeuriger dan het mijne op een signaal dat niet puur DC of AC 50 Hz is, maar het is ook geen "TRUE RMS". https://www.promax.fr/fra/actualites/56 ... fferences/
plaede schreef: Ik heb al veel langer dan 12 uur moeten opladen om volledig op te laden (maar ik had geen maatregelen genomen voordat ik met opladen begon).
Dit is niet nodig met een kwaliteitslader die de batterij niet overbelast.
Aan de andere kant is het noodzakelijk om de pluggen te verwijderen, gedemineraliseerd water bij te vullen en het opladen in een geventileerde ruimte uit te voeren, vanwege de productie van waterstof en zuurstof door elektrolyse, waarvan het mengsel explosief kan zijn.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par izentrop » 25/04/22, 11:17

Na het gesprek kon ik dat meten mijn oude lader kon meer dan 17V leveren en verpest een batterij als het einde van de lading niet wordt gecontroleerd met een multimeter.
Ik heb deze mod besteld XH-M601 ongeveer € 2 toen ik het bestelde.
Ik heb het geïnstalleerd en het werkt.
Na afstelling wordt de lader losgekoppeld zodra de accuspanning 14 tot 14.5 V bereikt.

Op de foto is de reeds opgeladen accu aangesloten, we zien het rode lampje van de module branden.

Zodra ik de stekker in het stopcontact steek, wijkt de ampèremeter van de lader af en neemt de spanning aan de polen van de accu vrij snel toe en zodra de maximale drempelspanning is bereikt, gaat de indicator uit, het modulerelais schakelt de stroom uit levering lader sector.
Het is nodig om de batterij weer los te koppelen voordat u een nieuwe lading start.
toebehoren
Verbeterde Loader.jpg
Verbeterde oplader.jpg (158.59 KiB) 2531 keer bekeken
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten