Hoe maak je een 12V acculader repareren?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 21/03/22, 21:23

izentrop schreef:Je kunt de accu zonder zorgen aansluiten.
Wat je meet is de gemiddelde gelijkgerichte spanning. De batterij laadt op bij de piekspanning die 13.18/0,9 = 14.6 V is in positie 4, de maximale spanning waarbij het opladen moet worden gestopt voor een auto-accu https://fr.wikiversity.org/wiki/Redress ... phas%C3%A9.

De laadstroom mag niet erg hoog oplopen omdat de doorlaatweerstand van de diodes te hoog is. In dit geval kan de belasting aanslepen en is het vervangen van de diodes een noodzaak.


Dus ik zal het eens proberen door er een batterij op aan te sluiten.

Is er belang bij het meten van de laadstroom en moet het daarvoor tijdens het laden aan de accupolen gebeuren?

Bij gelijkgerichte spanningsmetingen, zowel bij 6V als bij 12V, beweegt de naald van de ampèremeter geen jota. Betekent dit dat de stroom zeer weinig intensiteit heeft? Zou dit het gevolg kunnen zijn van een te hoge weerstand van de diodes?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par Obamot » 21/03/22, 21:34

Heel goed dan!

Ja ik zal proberen te laden om te zien, door middel van aanwijzen, met regelmatige metingen, of de lading constant is en of alles goed gaat.

Ten slotte hangt het ook af van de staat van de batterij de regelmaat. Daarom doet u er goed aan de laadstroom te meten, los van de metingen aan de accupolen. Zo zou ik het doen.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par phil59 » 21/03/22, 22:10

Een multimeter, gaat in serie om de intensiteit te meten, niet op de plus en de min, direct....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par Obamot » 21/03/22, 22:24

O ja inderdaad : Oops: Je hebt dus al een antwoord op je vraag :!: : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par izentrop » 21/03/22, 23:03

plaede schreef:Is er belang bij het meten van de laadstroom en moet het daarvoor tijdens het laden aan de accupolen gebeuren?
Het is de ampèremeter van de lader die dit aangeeft en volg de aanwijzingen op het bericht op de voorkant storing-probleemoplossing-reparatie/hoe-repareer-een-12v-acculader-t12822-10.html#p493206
0 x
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 22/03/22, 20:19

izentrop schreef:
plaede schreef:Is er belang bij het meten van de laadstroom en moet het daarvoor tijdens het laden aan de accupolen gebeuren?
Het is de ampèremeter van de lader die dit aangeeft en volg de aanwijzingen op het bericht op de voorkant storing-probleemoplossing-reparatie/hoe-repareer-een-12v-acculader-t12822-10.html#p493206


Ik heb daarom de accu opgeladen, en de ampèremeter van de lader geeft geen enkele intensiteit aan (foto bijgevoegd, lader aangesloten op netstroom en maximaal vermogen in stand 4).
Geeft dit aan dat er geen belastingsstroom is en is dit waarschijnlijk een gevolg van de toestand van de gelijkrichterdiodes met een hoge weerstand?
toebehoren
Verantwoordelijk.jpg
De leiding hebben
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par izentrop » 23/03/22, 00:30

plaede schreef:Ik heb daarom de accu opgeladen, en de ampèremeter van de lader geeft geen enkele intensiteit aan (foto bijgevoegd, lader aangesloten op netstroom en maximaal vermogen in stand 4).
Geeft dit aan dat er geen belastingsstroom is en is dit waarschijnlijk een gevolg van de toestand van de gelijkrichterdiodes met een hoge weerstand?
Ja, dat komt overeen met de vorige directe weerstandsmeting, de stroom kan de naald van de ampèremeter niet bewegen.
De multimeter in ampèremeterstand, kaliber 200 mA, moet minder dan 30 mA meten.

We zijn in ieder geval gefixeerd op de oorzaak, het enige dat overblijft is het vervangen van de diodes zonder de draden door elkaar te halen : Wink:
0 x
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 23/03/22, 18:56

izentrop schreef:
plaede schreef:Ik heb daarom de accu opgeladen, en de ampèremeter van de lader geeft geen enkele intensiteit aan (foto bijgevoegd, lader aangesloten op netstroom en maximaal vermogen in stand 4).
Geeft dit aan dat er geen belastingsstroom is en is dit waarschijnlijk een gevolg van de toestand van de gelijkrichterdiodes met een hoge weerstand?
Ja, dat komt overeen met de vorige directe weerstandsmeting, de stroom kan de naald van de ampèremeter niet bewegen.
De multimeter in ampèremeterstand, kaliber 200 mA, moet minder dan 30 mA meten.

We zijn in ieder geval gefixeerd op de oorzaak, het enige dat overblijft is het vervangen van de diodes zonder de draden door elkaar te halen : Wink:



Ik zette de multimeter parallel aan de achterkant van de ampèremeter en mat 1.7 op de 200 meter.

Dus ik ga de 4 benodigde diodes halen en kom terug om nieuws te geven wanneer ik ze heb vervangen (zonder mijn penselen te mengen : Mrgreen: !)

Ik zou in de voorgaande berichten de karakteristieken van de te leveren diodes moeten vinden.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par izentrop » 23/03/22, 22:08

plaede schreef:Ik zette de multimeter parallel aan de achterkant van de ampèremeter en mat 1.7 op de 200 meter.
Het is het meten van de shunt... Wat interessant zou zijn geweest is om de stroom te meten met een ampèremeter en in serie met de accu.
Anders voor de diodes, een batch van 10 gelijkrichterdiodes 10 A bijvoorbeeld https://fr.aliexpress.com/item/1005003188842427.html, maar als je de voorkeur geeft aan Frans:
Het is per stuk + verzendkosten https://www.conrad.fr/p/diotec-diode-de ... 0-a-556765
0 x
geplaveid
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 28/02/22, 22:01
x 13

Re: Hoe een 12V acculader repareren?




par geplaveid » 24/03/22, 21:12

izentrop schreef:
plaede schreef:Ik zette de multimeter parallel aan de achterkant van de ampèremeter en mat 1.7 op de 200 meter.
Het is het meten van de shunt... Wat interessant zou zijn geweest is om de stroom te meten met een ampèremeter en in serie met de accu.

Hoe kan ik de meting in serie doen: door de multimeter tussen de + van de ampèremeter en de plus van de batterij te steken?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten