werkelijke prijs van een bad of douche voor water en verwarming

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/09/13, 16:38

afval is helemaal niet hetzelfde

als je 0,5l warm water wilt, laat je precies 0,5l warm water stromen

Natuurlijk komt er dan 0,5 liter heet water vrij uit de boiler, waardoor een bepaalde lengte van de leidingen wordt verwarmd zonder de kraan te bereiken, maar het is minder ernstig dan 10 liter laten lopen voordat het warme water arriveert

dus een kleine elektrische verwarmingstank levert wel energiebesparing op... energiebesparing, maar niet noodzakelijkerwijs geld, de belangrijkste thermische energie is veel goedkoper dan elektriciteit

als de hoofdenergie goedkoop is, is het beter om een ​​circulatiepomp te hebben

het kan nog beter: een circulatiepomp die alleen draait als je op een knop drukt! normaal gesproken gestopt om de leidingen te laten afkoelen: als je warm water wilt, druk je op een knop en het warme water circuleert een paar minuten: eenvoudige timer, en je hebt heel heet water zonder enig watervolume te verspillen ... en er is minder warmteverlies dan de hele tijd de circulatie laten draaien

Met een goede isolatie van de leidingen heeft dit soort vragen uiteraard niet zoveel belang meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/09/13, 17:05

Ik kwam tot de conclusie dat het voor 2 of 3 dl heet water rendabeler was om de waterkoker te gebruiken, om zo geen 2 of 3 liter water te verspillen. Ik zal een grafiek moeten maken.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
christina86
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 22/12/11, 02:19
Plaats: beperken poitou / center / Limousin
x 1




par christina86 » 05/09/13, 10:29

Did67 schreef:...de "vuile kinderen" die het liefst leidingwater mengen om hun tanden te poetsen!...


Als je gevoelige tanden hebt, kun je ze niet in koud water wassen...
dus het is gewoon een kwestie van organisatie:
Ik heb iets minder dan een liter voordat het hete water arriveert - ik maak van de gelegenheid gebruik om de spons af te vegen, mijn gezicht af te spoelen of op te vangen in water, enz. - was daarna uw tanden met lauw water en eindig met de afwas met heet water.
Fastoche, niet beperkend (oh ja, mijn tandenborstel staat in de keuken, niet in de badkamer)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/09/13, 13:30

Vraag een paar "vuile kinderen" naar groepsactiviteiten!!!

Let op: uw “verloren” hoeveelheid warm water is wat er “voor niets” in de leiding achterblijft. Het hangt dus af van de afstand en de diameter van de buis.

Door koud stromend water te gebruiken vóór heet water, bespaart u water. Geen energie! De besparing is weinig vergeleken met de energie die in dit water zit (heel precies, "fysiek", het hete water dat in de leiding zal blijven en daar tevergeefs zal afkoelen; daarom is hetzelfde volume als het koude water verstreken vóór de komst van warm water. water).

Nou, "vuile kinderen", ik overdrijf een beetje. Maar ik heb moeite!!!
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 05/09/13, 17:53

1l warm water van 60°C is ongeveer 60 Wh... wat bij de prijs van kWh in Frankrijk 0.007 € vertegenwoordigt...

Het is niet veel, maar toch vertegenwoordigt het 4 uur gebruik op een moderne laptop, of 1 tot 2 maanden opladen van een smartphone, of 10 terminals op een elektrische fiets zonder te trappen, of 150 tot 300 meter hoogteverschil (afhankelijk van het gewicht )...

...of de belichaamde energie van een halve plastic zak : Mrgreen:

Energie is nog steeds goedkoop...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/09/13, 18:39

Inderdaad !!!

Maar net als de avond ervoor is het de frequentie van dat alles die het uiteindelijk zwaar maakt!
0 x
matthieu.weber
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/06/10, 16:04
Plaats: Nantes




par matthieu.weber » 06/09/13, 09:07

Hallo,

Jammer dat ze geen thermostatische mengkranen maken :? voor gootstenen lost dit natuurlijk niet definitief het probleem op van de verspilling van "nog niet warm" water en de energie die wordt gebruikt om dit water te verwarmen...

...Maar dat zou het fenomeen van "mixer links in middenpositie" beperken, waardoor warm water en koud water op een debiet van 50% / 50% komen => We laten het urenlang draaien zodat het debiet van 50% is Heet water (eigenlijk lauw) slaagt er eindelijk in om uit de mixer te stromen...

En bovendien is de doorstroomaanpassing ‘zachter’ dan bij mengkranen waarbij je vaak spat als je de hendel iets te plotseling omhoog haalt. :onheil: ! (Ondanks een drukregelaar gekalibreerd op 4 bar!!) :x .

Het voorkomt ook brandwonden in de kinderkamers! : Cheesy:

Persoonlijk waardeer ik met 10,5 m² zelfgemaakte thermische panelen (p max gemeten 5600 W thermisch) de besparingen (financieel en energie) vergeleken met een elektrische cumulus! : Cheesy:

Ik verwarm mijn pastakommen voor met heet water op zonne-energie (door een beetje af te wassen terwijl het koude water binnenkomt).
Ik heb de diameter van mijn PEX-leidingen beperkt tot 10 en niet tot 12, en ik isoleerde ze)... Dat helpt natuurlijk bij het bouwen van nieuwe!

Tot binnenkort

Matthieu
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 06/09/13, 13:49

1) De mixer, als hij bijvoorbeeld op 38° blijft, verandert er "bijna" niets vergeleken met de discussie hier! Om alleen koud water te hebben, zet hij de mixer op "koud" of de hendel aan de rechterkant...

In de hypothese "dirty kids" zullen ze het niet doen!

2) Verbrand uzelf niet: als u dat nog niet heeft gedaan, raad ik u ten zeerste aan om bij de ballonuitlaat een 3-wegklep te plaatsen die is gekalibreerd op 60°. Dit is normaal gesproken verplicht op een CESI. En voorkom dat mensen (kinderen, ouderen) zich verbranden aan het bijna kokende water dat een zonnebankbereider kan bevatten bij weinig tapwater en bij zeer mooi weer (vooral een cavalerie als de jouwe!).

Als het water warmer is, wordt er net voldoende koud water toegevoegd, zodat uw ECS in eerste instantie in de circuits niet hoger wordt dan 60°. Het vermindert ook de verliezen en verwatert vanaf het begin.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Spica.57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/05, 18:25
Plaats: Moezel
x 1




par Spica.57 » 08/09/13, 16:29

welkom
In een berghut heb je 20 liter warm water (prijs 4 euro), toen het mij werd aangekondigd vond ik dat het niet genoeg was en toch kun je douchen en zelfs je haar wassen
@+
0 x
matthieu.weber
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/06/10, 16:04
Plaats: Nantes




par matthieu.weber » 09/09/13, 13:46

Hoi Did67,

Ja, ik heb een thermostatische mengkraan op zonne-energie op de tank gemonteerd, gekalibreerd op 55°C...

Wat betreft de montage van een thermostatische (douche)mengkraan in plaats van de klassieke wastafelmengkraan:

Het doel zou zijn dat hij, zelfs ingesteld op 38°C, in eerste instantie (praktisch) alleen warm water zal onttrekken (in een poging zijn streefwaarde van 38°C te bereiken), terwijl als je de mengkraan op een klassieke spoelbak in de middelste stand laat staan ​​( voor esthetiek etc.), het zal zowel koud als warm water van 50% onttrekken: het duurt twee keer zo lang om gematigd water te verkrijgen.

Ik kan de test niet echt thuis doen... hoewel, door het watervolume te meten dat door de douche (thermostatische mengkraan) of de (klassieke) wastafelmengkraan (zelfde circuit) stroomt, dit zou moeten opleveren.

A ++
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten