Hybrid Power Project in het bos (met pre)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/08/13, 15:20

de batterijen zijn duur

met het voorbeeld van 1700 euro voor 24V x 400Ah = 9600 Wh

dat is 177 euro / kwh

als we 1000 cycli konden doen voordat we de batterij verwisselden, voegt dit 0,17 euro / kWh toe aan de elektriciteitsprijs! duurder dan EDF-elektriciteit

daarom is opslag van loodaccu's nooit rendabel wanneer er toegang is tot het netwerk

om het beter te doen, moeten we lood kunnen recyclen of zelfs nieuwe platen in de batterijen kunnen stoppen met eeuwig hetzelfde lood
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 21/08/13, 16:00

Het is een ietwat simplistische berekening, omdat het zou betekenen dat 100% van de gebruikte energie door de batterijen wordt geleid, behalve dat dit meestal verre van het geval is, omdat een deel rechtstreeks van het paneel naar de consument gaat voor alle consumptie overdag.

In de geest is het echter zo!
Zonne-elektriciteit met opslag is nog steeds erg duur in vergelijking met die van het EDF-netwerk. Degenen die denken om geld te besparen voor autonoom hebben het mis.

Nu met de toename van de kosten van elektriciteit die ons is beloofd; er wordt niet gezegd dat een dergelijke installatie binnen een paar jaar echt winstgevend wordt.
Maar als ik me een berekening herinner die ik op een ander had forum Wat betreft een koelkast zou het nog steeds een GROTE verhoging nodig hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/08/13, 16:26

mijn berekening is natuurlijk simplistisch, maar door te specificeren vinden we ander verlies, bijvoorbeeld het rendement van het soort van 80% voor een nieuwe batterij, en die zeer variabel is, afhankelijk van het beheer van de batterij

erger, voor een goede prestatie is het belangrijk om de batterij niet te overladen, omdat het einde van de lading slechte prestaties heeft ... maar het is echter essentieel om volledig op te laden voor een goede levensduur ... zoek de beste de prestaties door de levensduur van de batterij te verkorten zijn slecht

het betekent ook dat als je geen netwerk hebt, je alles moet doen om direct te consumeren wanneer de elektriciteitsbron dat toelaat

voor vriezer of koelkast heeft u een intelligente thermostaat nodig die de werking bevordert wanneer er stroom beschikbaar is zonder door de batterijbox te gaan!

het zou ook een intelligente wasmachine vereisen die in staat is langzamer te lopen met minder vermogen, afhankelijk van het beschikbare vermogen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/08/13, 17:12

Het is duidelijk dat opslag in batterijen niet rendabel is. Waarom zou EdF anders dubbele dammen bouwen om "water op te pompen" als er een overschot is en het te laten trubineren als er een tekort is ...

Behalve natuurlijk voor zeer specifieke toepassingen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 21/08/13, 17:41

Voor een vriezer kun je eigenlijk een compromis vinden door hem zo veel mogelijk overdag te laten draaien als het zonnig is, en 's nachts helemaal niet. Een moderne vriezer is normaal gesproken voldoende geïsoleerd om 12 uur zonder stroom te werken (vooral als hij net daarvoor in de "super" -modus stond)
voor andere apparaten is het een beetje gevoeliger.

Maar het is waar dat het een voordeel is van geïsoleerde locaties, het leert zuinig te zijn en energie te gebruiken zo goed als beschikbaar is.
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11

Hybride installatieproject in het bos




par zwaluwstaart » 22/08/13, 00:30

Bonjour à tous,

eigenlijk zoals gezegd forhorse is de berekening van Chatelot 16 een beetje snel ...

1000 cycli ????? of amper 3 jaar levensduur voor een batterijpark, het is echt niet goed, dat is wat de "zeer slechte" plezier doen met hun agm of gelpacks ...

Met een kleine follow-up van opzs (max. Belasting 50%, regulT °, MPPT 4 fasen, T ° laag gebruik, monitorbatt ...) komen we normaal gesproken uit op 2500 of 4000 cycli of 7 tot 12 jaar
Het verandert het spel .... 0,17 € / 3 = 0,06 € kw / h

Naast EDF moeten we ook toevoegen de prijs van het ABONNEMENT ten koste van het verbruik, en de prijs van de BT-lijn in het privédomein (moeilijk voor "geïsoleerde" sites) en dat van verbinding ......
Het begint te douchen !!!
Het laatste jaar dat ik verbonden was met EDF (2008), betaalde ik meer voor het abonnement dan voor het verbruik !!!!!!

Toegegeven, aan de autonomiezijde moet rekening worden gehouden met de installatieprijs (PV, converter, regul, monitor, batt) die over 20/30 jaar moet worden afgeschreven ...
maar in mijn geval 6000 € / 30 jaar = 200 € / jaar ......... het is allemaal gezien!

Wanneer de stijging van de prijs van elektriciteit EDF-netwerk ?? , maak je geen zorgen, ze zorgen ervoor:
+ 5% aan het begin van het schooljaar, en grossomodo 40 tot 60% toename verwacht in de komende 6 jaar ... dixit EDF ondanks 3,3 miljard winst in 2012 !!!!
Zoek de fout
"Maar het is waar dat het een voordeel is van geïsoleerde locaties, het leert je zuinig te zijn en zo goed mogelijk energie te gebruiken wanneer die beschikbaar is".
Ben het eens met je forhorse:
Batterij-elektrische opslag blijft duur, maar essentieel op een geïsoleerde locatie, en tot op de dag van vandaag mogelijk winstgevend met goed beheer, en zeker meer en meer relevant gezien de prijsevolutie van energie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/08/13, 01:04

ja mijn berekening is simplistisch

de prijs van energie kan alleen maar stijgen

de batterijprijs is de huidige batterijprijs die niet kan worden gedemonteerd, niet kan worden gerepareerd

het voordeel van loodzuuraccu's is dat ze slechts één metaal bevatten ... dus lood kan voor altijd in dezelfde batterij worden hergebruikt

met verwijderbare batterijen zal het geen 1000 of 4000 cycli doen, maar veel meer

terug naar de typische batterij met elektrische training!

eenvoudige pure loodplaat maakt een batterij met een zeer lage capaciteit wanneer de kabel nieuw is, en bij elke lading neemt de capaciteit een beetje toe, totdat het een goede batterij wordt,

elektrolytische training werd als duur beschouwd toen het in de fabriek werd uitgevoerd in puur energieverlies

Ik bereid een systeem voor waarbij de training van de batterijen zal deelnemen aan de energieopslag, dankzij een elektronische besturingskabel om een ​​batterijpark van verschillende capaciteit te benutten

dit systeem zal de prijs van de batterijen aanzienlijk verlagen

het managementsysteem zal de nieuwe batterijen bij voorrang moeten opladen en ontladen om ze te vormen, en waarvoor het aantal cycli nuttig is, is het in het begin zelfs handig om ze soms op de plaats soms omgekeerd op te laden

tijdens deze training is de batterijcapaciteit laag, maar de output is zo goed als een normale batterij ... dus het is zowel nuttig opgeslagen KWH als batterijproductiewerk

Ik hoop op een dag dit systeem te hebben met de batterijen te jong in het vaste station, de batterijen op volle capaciteit in een elektrische machine en de batterijen aan het einde van hun levensduur terugkeren naar het vaste station om zoveel mogelijk te dienen voordat ze worden gerecycled
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 22/08/13, 12:55

Hallo Chatelot 16

interessant je "trainings" batterijen, kun je wat meer uitleggen ...
Pb pure, of Pb / antimony, of Pb / Calcium ?, En enkele elektrochemische vergelijkingen, alstublieft ....
zwaluwstaart
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/08/13, 14:16

puur lood, het is het beste voor de efficiëntie van de batterij, helaas is het mechanisch niet sterk genoeg om moderne batterijen te maken die trillingen in voertuigen ondersteunen

we gaven daarom de voorkeur aan een legering met een beetje antimoon waardoor het lood veel steviger en gemakkelijker te vormen is, om de roosters te vullen met loodpasta chemisch behandeld om vanaf het begin goede batterijen te maken zonder training

helaas vervuilt de antimoon van de roosters het actieve lood en vermindert de output van de batterij: het heeft het defect dat het water te elektrolytisch is, dus het is noodzakelijk om vaak water toe te voegen: het was de traditionele batterij eerder onderhoudsvrij

de antimoonlegering stond erom bekend lood te maken

al geruime tijd hebben we een andere legering gevonden om lood te harden zonder het nadeel van antimoon: calcium: omdat de batterijen geen water meer verbruiken tenzij ze echt overbelast zijn ... en alle batterijen zelfs de laagste bereiken zijn verbeterd in kwaliteit

er blijft een defect achter: de loodpasta die de roosters vult, is niet definitief goed verbonden met de roosters: wanneer we een batterij te sterk laten werken, valt deze in verval en neemt de schijnbare capaciteit af

met de geplante batterij werkt het oppervlak van de platen: de gewichtsverhouding van de batterij is daarom veel lager dan die van een moderne batterij, maar de levensduur is uitzonderlijk: het is daarom een ​​goede oplossing voor een vaste installatie of de gewicht en volume doen er niet zoveel toe

naarmate de laadcyclus toeneemt, neemt de laag met chemisch verhandelde laag toe en neemt de batterijcapaciteit toe

Ik heb al in oude boeken van die tijd gelezen dat de geplante batterij zijn grootste capaciteit had net voordat hij leeg was, omdat de actieve laag helaas de volledige dikte van het loodvel heeft opgegeten

Ik heb net een paar bladzijden geprobeerd voor dekking: het werkt maar het is te duur! alleen de prijs van dit lood is duurder dan de prijs per kg nieuwe batterijen

u moet minstens lood kopen om de beste prijs te krijgen

nog beter om een ​​schone methode te ontwikkelen om oude batterijen terug te winnen
0 x
tonisebantes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 11/08/13, 13:23
Plaats: zwarte Périgord




par tonisebantes » 22/08/13, 16:12

Hallo en bedankt voor al deze info!

Ik dien hier mijn basisidee voor onze installatie in:

6 190 Wp monopanelen
MPPT-regelaar
4 open loodbatterijen 6V 400Ah
2000W converter

de behoeften, als herinnering, zijn 1200 Wh / d, op de grond, zonder schaduw ... (geen tracker)

kunt u mij bevestigen als de oplossing enerzijds goed is, en anderzijds, indien nodig, wat aanvullende adviezen geven (regulator / montagepanelen / enz ...)?

Dank aan u!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten