Hybrid Power Project in het bos (met pre)

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
tonisebantes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 11/08/13, 13:23
Plaats: zwarte Périgord




par tonisebantes » 18/08/13, 17:11

Dag

Dus als ik alles begrepen heb:

- 2 accu's (1 van 200Ah en 1 van 220Ah) in 24V (elk) parallel aangesloten, geven mij 420Ah in 24V!?
- 3 accu's van 200Ah in 12V geven mij in serie 200Ah maar ik heb bij aankomst 36V!?

Klopt dat?

dank u
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11

vrijstaande installatie in het bos




par zwaluwstaart » 18/08/13, 17:33

hallo tonisebante

wij zijn al 3 jaar volledig zelfvoorzienend (water, elektriciteit, moestuin).
Fotovoltaïsch systeem, + windturbine (zelfgebouwd), + batterijpark, + waterreserve / filtratie .... enz
met een gemiddeld dagelijks verbruik van 2 kWh/dag.
Alles werkt heel goed, zozeer zelfs dat we in de zomer het hout zagen, kloven en malen met elektrische machines (2,5 kW onmiddellijk).
Als je feedback en verschillende maten wilt, neem dan contact met mij op via pm, alsjeblieft)

gefeliciteerd met je project HET IS MOGELIJK
zwaluwstaart

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 18/08/13, 22:58

BobFuck schreef:
Als u 2-batterijen in serie plaatst, is er altijd één zwakker dan de andere. In de ontlading kan een batterij sneller ontladen en als u doorgaat met het aantrekken van stroom, neemt u een sperspanning in. Bij belasting zal degene die het snelst laadt, overbelast raken als u doorgaat met laden zodra het moet blokkeren.


Als je 2 batterijen van verschillende gelegenheden, model en capaciteit meeneemt, is dat inderdaad het risico.
De serialisatie van 2 nieuwe batterijen en identiques vormt niet zo'n probleem. Sowieso heeft een goede lader/regelaar een balanceerfase om dit soort ongemakken te voorkomen.
Een 12V-batterij bestaat uit slechts 6 x 2V-elementen in serie.

Dus NEE, het in serie zetten van batterijen levert doorgaans geen problemen op (veel minder dan het parallel zetten van batterijen toch)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 18/08/13, 23:08

Dirk Pitt schreef:Meerdere parallel geschakelde accu's kunnen verschillende capaciteiten hebben.


dit is geldig om een ​​auto te helpen starten waarvan de batterij bijna leeg is. Voor de lange termijn is dit helemaal geen goed advies.

Over het algemeen vermijden we het parallel plaatsen van batterijen. Als het klaar is, is het met strikt identieke batterijen en met dezelfde slijtage (nieuw wat...) en bijna nooit meer dan 2 batterijen parallel. De bedrading moet voorzichtig zijn om de stromen van elke batterij zoveel mogelijk in evenwicht te brengen
Om bij een serieuze installatie meer dan 2 accu's parallel te zetten, maken wij doorgaans gebruik van load balancers, waardoor wij deze oplossing alleen gebruiken als we geen andere keus hebben.

Het is nu vrij eenvoudig om elementen met een zeer grote capaciteit te vinden (2000 Ah of meer), dus u kunt net zo goed de voorkeur geven aan de serieschakeling van grote elementen in plaats van de parallelle aansluiting van kleine batterijen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/08/13, 01:05

een 12V-accu zijn inderdaad 6 12V-accu's in serie, en het komt vaak voor dat een enkel element de accu neerlegt

als je de batterij helemaal leegmaakt, is er vaak vóór de anderen een leeg element, waarvan de spanning te laag wordt, waardoor hij weinig sulfateert en hij minder goed oplaadt dan de andere, dus bij de volgende ontlading heeft hij nog meer kans om te zien dat de spanning te laag is en nog meer beschadigd zal raken, totdat de batterij volledig defect is

hoe groter het aantal elementen in serie, hoe ernstiger dit probleem: er zou een stopapparaat nodig zijn aan het einde van de ontlading, die niet de totale spanning meet, maar de spanning van elk element, om de ontlading te stoppen zodra een enkel element is leeg

dit wordt altijd gedaan met lithiumbatterijen gezien het ernstige gevaar dat er teveel ontlading van een element zou zijn... met 12V-loodbatterijen hebben we niet eens meer toegang tot de aansluitingen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 19/08/13, 09:42

Als een enkel element uitvalt, in serie of parallel, is je batterij sowieso leeg.
Probeer een goede batterij parallel te zetten met een HS-batterij en jij vertelt mij het nieuws...
Als in een batterij een element de geest geeft, is het hoe dan ook zo dat de hele batterij niet ver van dood is.

De ervaring en het gebruik willen dat je de elementen in ieder geval in serie zet in plaats van parallel.
Als je achteraf slimmer bent om het anders te doen, trakteer jezelf dan, ik had je gewaarschuwd.
0 x
tonisebantes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 11/08/13, 13:23
Plaats: zwarte Périgord




par tonisebantes » 19/08/13, 11:40

Hallo,

En bedankt voor je antwoorden...!

Forhorse: in absolute termen zou ik er gewoon 1 batterij in kunnen doen!?? moet gewoon DE accu vinden die bij mij past....zoals 500Ah in 24V...is dat mogelijk?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/08/13, 14:19

wanneer een element dood is, in serie, wordt de batterij onbruikbaar, maar brengt het het andere element niet in gevaar: het is dus voldoende om deze te vervangen

tegelijkertijd verspilt een slechte batterij alle stroom en verhindert dat de anderen correct worden opgeladen, dus deze gaan ook dood: dat is het gevaar van parallel schakelen!

dus om met nieuwe apparatuur een batterij met grote capaciteit te maken, zou het logischer zijn om grote 2V-elementen te kopen en deze in serie te monteren

behalve dat de huidige handel 12V-batterijen verkoopt met een veel gunstigere prijs-capaciteitsverhouding dan 2V-elementen

daarom wil je een elektronische batterijcontroller uitvinden om meerdere 12V-batterijen correct te beheren, bijna parallel

een ander voordeel van dit soort systeem is dat je een variabel aantal batterijen kunt gebruiken: je kunt er een paar toevoegen als het aantal dat aan het begin is gemonteerd niet voldoende is

deze toekomstige batterijcontroller zal nog een andere functie hebben: alles registreren tijdens het opladen en ontladen om de prestaties van elke batterij te berekenen, en de batterijen afwijzen die doorboorde manden worden! en echt het verschil zien tussen een goede en een slechte batterij

bestaat dit soort dingen al?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/08/13, 14:26

tonisebantes schreef:Hallo,

En bedankt voor je antwoorden...!

Forhorse: in absolute termen zou ik er gewoon 1 batterij in kunnen doen!?? moet gewoon DE accu vinden die bij mij past....zoals 500Ah in 24V...is dat mogelijk?


meer dan 12V vinden we nooit: om 24V te maken heb je minimaal 2 12V nodig

je vindt nooit meer dan 200Ah in 12V: als je meer Ah wilt, moet je 4 6V-accu's in serie zetten

en als je nog meer Ah wilt, heb je 12 elementen 2V nodig
0 x
tonisebantes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 11/08/13, 13:23
Plaats: zwarte Périgord




par tonisebantes » 19/08/13, 15:21

Dus, welk compromis kan ik vinden, wetende dat ik minimaal 400 Ah nodig heb en dat ik niet alleen maar 3000 euro in de accu's wil stoppen...?

2V-batterijen zijn ideaal qua stroomsterkte, maar het is erg duur om 24V in serie te bereiken....
en de zeldzame batterijen van ongeveer 400Ah in 6V kosten ongeveer 400euro per stuk, d.w.z. voor 4 batterijen 1600euro....is dit het minimum dat moet worden betaald om 400Ah in 24V te hebben?

Of anders?

dank u
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten