Advies voor micro-wind voor elektrische auto

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Advies voor micro-wind voor elektrische auto




par Macro » 07/01/13, 14:52

Hallo allemaal ...

Gezien het feit dat nu het merendeel van mijn reizen wordt uitgevoerd via elektriciteit en dat ik een eigendom heb dat redelijk goed is blootgesteld aan de wind. Ik zou zeker particulier windenergie gaan produceren om mijn op batterijen werkende Chernomobile gedeeltelijk op te laden...

Het idee:
Zoek een gebruikte windturbine tussen 400 en 1000 W voor een lage prijs, monteer hem op het rondsel van mijn cassba en laat hem een ​​pak industriële cadmiumnikkel-omvormerbatterijen 96V 100Ah opladen... Dan zou een omvormer (3 kW) de batterijen leegmaken om de oplader van mijn Chernomobile zegt van 20 uur tot middernacht, dan zou EDF het tijdens de daluren overnemen om het opladen te voltooien...

-De batterijen die ik heb,
-de omvormer Ik heb een grote computeromvormer met zijn HS-loodbatterij, deze wordt gegeven voor 3000VA met een beschikbare uitgang van 230V 16A (ik denk dat het een piek is voor een beperkte periode, het is een MGE pulsar extreme 2000)

- de mast om tot 12 meter te klimmen heb ik (zelfs mogelijkheid om tot 18 meter te klimmen)...

Wat ik niet heb is (volgens de windkaart) dat het wind is...

Een van mijn buren heeft echter een windturbine die veel minder blootgesteld is dan de mijne. Het zou in de gevel van zijn huis kunnen zitten en deze draait bijna 24/24 snel... en in de Indre-vallei waar ik woon waren er nogal wat waterpompende winden. turbine in het verleden (de oude hebben ze daar niet neergezet om er mooi uit te zien...)


Het doel van het spel is om in eerste instantie zo min mogelijk te investeren, zelfs als dit betekent dat de installatie later moet worden gewijzigd (de omvormer vervangen door een professioneel ding)

Natuurlijk weet ik niet veel over fans.

Wat te kiezen: een 3- of 5-blads? Een verticale??? Welk vermogen 300,600,1000,3000??? Vraagmatje, geen zorgen...Ik heb een goede buisdiameter van 200 en 150 mm die ik gemakkelijk veilig kan bevestigen aan de muur van mijn huis die tot 7 meter hoog gaat...
Ik heb verschillende advertenties op lbc geselecteerd

http://www.leboncoin.fr/bricolage/416246735.htm?ca=7_s
http://www.leboncoin.fr/bricolage/360588701.htm?ca=7_s
http://www.leboncoin.fr/bricolage/414845135.htm?ca=7_s

Meningen???
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 07/01/13, 15:05

Eerste antwoord...De MGE pulsar 2000 is een 2000VA met slechts 11A beschikbaar...Het is dus dood om de chenomobiel op te laden die 14 verbruikt...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 07/01/13, 17:49

je zult betreurenswaardige prestaties leveren met je architectuur...

Laad uw Nicad 96V al met de windturbine, niet zeker of het bedrijfspunt een goed rendement heeft.

Ten tweede zal het opladen/ontladen van het tussenliggende Nicad-pakket 30% opslorpen.

Ten derde, om ervoor te zorgen dat uw Nicad 96V past bij de Nicad 170V in uw auto, heeft u een booster-chopper nodig...

Bij een windturbine kun je beter om een ​​injectiemeter vragen. Technicus in gelijkstroomvermogenselektronica word je niet zomaar.

In het slechtste geval kun je, zelfs als je een oude schijfmeter hebt, er een Windy Boy-omvormer op aansluiten met een windkit die die naam waardig is.
0 x
Beeld
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 07/01/13, 20:51

Remundo schreef:je zult betreurenswaardige prestaties leveren met je architectuur....


wanneer de primaire energie vrij is, de opbrengst, maakt het ons niet uit.

voor de rest... staat ter discussie
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/01/13, 21:02

het is waar dat er geen meter op de wind staat... dus als je een enorme windturbine hebt die je niet veel kost, kun je de elektriciteit verspillen

maar voor mij is het schroot om de windturbine te bouwen niet gratis... het produceert wat het wil en niet noodzakelijk genoeg om de CdNi-batterijlading goed te beheren... mijn voorkeur gaat eerder uit naar de veel eenvoudigere loodzuurbatterij: je hoeft alleen maar detecteer het einde van de laadspanning... je kunt ze opladen met een lage stroomsterkte zonder je hoofd te breken

het zou natuurlijk logischer zijn als edf energie tegen een normale prijs zou kopen en betalen... maar in de tussentijd moeten we door de batterijen heen
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/01/13, 01:37

slet,

macro al als je geld wilt besparen, begin dan met het niet plannen van uitgaven.... ;) :)

Het opnieuw renoveren van de gevel van je huis zal je behoorlijk wat kosten, en nog meer als hij op je chernomobile valt...de betonblokken en de stenen van de muren zijn nooit gemaakt om zijdelingse krachten te weerstaan... maar iedereen ziet 's middags hun deur zei, de groep fabrikanten en/of installateurs van windturbines AFPEE heeft waarschuwingen afgegeven omdat er steeds meer problemen zijn met het monteren of bevestigen van windturbines aan de rondsels...


Ik denk dat ik weet (:)) dat je de middelen hebt om het te redden, dus waarom zou je het avontuur niet proberen???

Ga anders naar de SEPEN-website, daar vindt u al veel informatie over enkele modellen die bij u passen en vooral echte tests.

Bij windenergie is er eten en drinken, neem een ​​shenzou, het heeft de toepasselijke naam, want als er wind is, gaan de wieken ZOUUUUU.

Neem een ​​eoltec met hetzelfde vermogen die stroom zal leveren in fail-safe...

Neem een ​​HAWT en geen VAWT (horizontaal en niet verticaal), verticaal is onzin, punt, voor sommigen niet beledigend (behalve voor degenen die van gevaar houden;) niet-productie en breuk)....

En tot slot ben ik het persoonlijk liever eens met Hugue Piggot als het gaat om de kracht van de windturbine.

Beter een kleine die vaak draait dan een grote die veel wind nodig heeft...;)

En als je, zoals Chatelot zei, loodbatterijen (gerecycled) oplaadt en vervolgens de batterij oplaadt...

Ik wijk een beetje af van het onderwerp: vandaag hoorde ik op de radio dat er sprake was van EDF die de aankoopprijs voor duurzame energie zou verhogen, wordt vervolgd...


Ga dan direct naar 18 m als je kunt, dan heb je een gemiddelde wind die veel hoger is dan op 12 m. De kracht van de wind hangt af van de derde macht van de snelheid.

Om te weten of je wind hebt, is het niet de windkaart waar je naar moet kijken, omdat deze kaart over het algemeen metingen bevat op 50 m of 100 m vanaf de grond :) ...
Je hebt echt een windmeter nodig, en die zet je op je mast en verplaats je naar de plek waarvan jij denkt dat die gunstig is voor de wind.



http://www.leboncoin.fr/bricolage/416246735.htm?ca=7_s

Ik hou van de: "power evaluatie" veiligheidswindsnelheid 40m/s mdrrrrr 40*3.6=144 km/h :) , let op met een mast van 4 à 5 m riskeert het niet veel...


http://www.leboncoin.fr/bricolage/360588701.htm?ca=7_s

hihihihihi ik ga daar op mezelf plassen...

"600W windturbine 3 bladen beschermingsvermogen tegen afslaan"

en hij is een “professionele” verkoper

http://electrosun.fr waar ook korting op zit ;) ....

Dus een professional die met je praat over blades in plaats van blades, en die niet heeft begrepen dat de blades een profiel hebben dat is ontworpen om af te slaan bij oververkoop, is waardeloos en weet niet wat hij verkoopt, dat is dus zeker een Turkse windturbine, vraag ruthène wat hij ervan vindt ;) ...


voor het laatst

http://www.leboncoin.fr/bricolage/414845135.htm?ca=7_s

http://www.ronan-tourdumonde.com/eolien ... 0c0eb77031


A priori is het daarom een ​​goede machine.... voor zeilers, en zelfs gezien de laatste regel in het rapport dixit

"Maar door de ontmoeting met andere kopers ben ik een beetje van gedachten veranderd. De productie lijkt erg ongelijkmatig te zijn. De ene windturbine zal heel goed zijn en de andere zal nogal wat problemen opleveren. Ik betwijfel of de materialen goed bestand zijn tegen de tijd."

Dus ook niet goed.

Om u te begeleiden bij uw keuze, vermijdt u kleine windmolens die snel moeten draaien als u op grondniveau geen gemiddelde windsnelheid van minimaal 5 tot 6 m/s heeft. :) , vermijd wat...

In feite hangt alles af van het windpotentieel, het is net als bij een motor: als je een motor maakt zonder de eigenschappen te kennen van de brandstof die ervoor zorgt dat hij werkt, heb je een zeer grote kans dat je niet tevreden bent met het resultaat.
Zie erger :| zie shenzouuu

Je kunt de Yahoo Small Windturbine Group om hun mening vragen, maar zij zullen beginnen met te zeggen dat je eerst het windpotentieel moet meten. Anders krijg je de mening van de installateur en fabrikant. De groep is opgericht door Olivier Krug van Krugwind in de naar het zuiden, en het principe lijkt veel op dat van de econologie, afgezien van effectieve moderatie zodra namen van vogels of flagrante off-topic verschijnen. Dat gezegd hebbende, het is alweer een tijdje geleden dat ik daar ben geweest, maar ik ontvang nog steeds bepaalde onderwerpen en nieuws...
Op het zuiden http://www.thewindpower.net/forum/ ook, maar kom terug en vertel ons wat eruit komt :) Natuurlijk interesseert het mij persoonlijk en het kan voor iedereen nuttig zijn.

En een goede gezondheid natuurlijk :) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 08/01/13, 01:49

Dirk Pitt schreef:wanneer de primaire energie vrij is, de opbrengst, maakt het ons niet uit.


Ja, op voorwaarde dat deze primaire energie (of liever primaire kracht) overvloedig aanwezig is ...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/01/13, 08:14

anders zou fotovoltaïsche energie niet eens bestaan.
Denk er maar eens over na: een rendement van 20% is waardeloos.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 08/01/13, 09:09

De gevel van mijn huis is niet gemaakt van betonblokken, maar van stenen uit Cailloux. De muur is 90 cm dik aan de basis en 50 cm aan de bovenkant. Uiteraard zou hij worden doorkruist door draadstangen met tegenplaten aan de binnen- en buitenkant. de mast voldoende ankermassa heeft, ik kan de mast zonder zorgen bespannen).
Ik ben niet van plan om 12 meter boven de gevel te monteren, maar slechts 4 tot 6 meter. Dit deel van de mast zou een diameter van 150 hebben in staal en 4.6 mm dik. Zonder lassen zou het eerste element van 8 meter in 200 mm van dezelfde constructie zijn.

Ik heb de batterijen (helaas is het nicad met vloeibare elektrolyt). Ik kan ze configureren in 12,24,32,48,96V als ze langzaam opladen, een oplader voor een loodbatterij ontworpen voor een windturbine van 600 W zal ze bijvoorbeeld niet doen. barsten, dat is zeker...

Nou, eerst moet ik een windmeter vinden... Ik heb een tv-mast die ik niet meer gebruik... Ik ga hem aan het einde plaatsen...



Omdat mijn huidige omvormer te licht is voor mijn saxofoon, zou hij waarschijnlijk kunnen worden gebruikt voor speciale circuits in mijn huis die niet van vitaal belang zijn als ze kapot gaan (en die gemakkelijk kunnen worden teruggeschakeld naar de sector als de levensduur van de batterij leeg is

Voor de liefhebber... ik heb mezelf gebaseerd op een windturbine met laag vermogen en een groot "vleugelprofiel"

Dit zou de batterijen opladen via een laadregelaar

en ik zou de batterijen ontladen met een omvormer (de mijne wordt gevoed met 48V DC en komt van 230V50hz)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/01/13, 12:16

Hallo,

Macro

"Mijn huisgevel is niet gemaakt van betonblokken, maar van kiezelstenen uit Cailloux. De muur is aan de onderkant 90 cm dik en aan de bovenkant 50 cm"

Als ik me niet vergis, is je stenen muur niet afgedicht met beton en ook al is een muur op geen enkele manier gemaakt om weerstand te bieden aan een horizontale kracht, draadstangen of niet. Als je nu denkt dat er geen risico is... maar Stel je voor dat je beetje bij beetje een muur laat trillen door er een inspanning op te leveren die niet bedoeld is om weerstand te bieden. Hoe lang duurt het volgens jou voordat je ziet dat er scheuren in ontstaan? Nadat ik al een aantal oude stenen muren zoals die van jou heb vernieuwd (hier is het hetzelfde, gemiddeld 90 cm gevel en 50 cm muur), nou, ik kan je vertellen dat als je het opnieuw moet doen, je er nog niet uit bent. je voegt daar het grote dakbedekkingsprobleem aan toe dat het risico loopt te volgen, enz., enz...

Is het spel de moeite waard??? Nu, zoals ze zeggen, ziet iedereen de middag voor zijn deur staan...

macro

"Er zou voldoende verankering aan de voet van de mast zijn; ik kan de mast zonder zorgen bespannen."

Persoonlijk zeg ik dat het perfect is, kerel, en bevestig het aan de voet op een fundering. In beton gegoten, dat is alles.

Macro

"Ik ben niet van plan om 12 meter boven de gevel te monteren, maar slechts 4 tot 6 meter. Dit deel van de mast zou een diameter van 150 hebben in staal en 4.6 mm dik. Zonder lassen zou het eerste element van 8 meter in 200 mm van dezelfde constructie zijn. "

Eh, wat wil je ook alweer rijden??? een micro- of kleine windturbine
:) , met zo'n mast denk ik zelfs dat je de wanten wel kunt vergeten.... :)

http://forum-photovoltaique.fr/viewtopi ... 0&start=20

Hier is een voorbeeld dat zelfs met een catamaranmast mogelijk is, de mast wordt aan de basis afgesneden.
Het kleine ding is dat het je een foto laat zien van de voet van de nieuwe man
Dit is wat een verticale windturbine over het algemeen geeft, dit is de tweede waarvan ik zie dat de mast wordt doorgesneden vanwege een gebrek aan evenwicht, stel je voor dat hij op een rondsel staat....

hier voor de uitleg waarom hoe hoger het schaakmat, hoe meer je wint.

http://alizes.jimdo.com/monter-un-proje ... ur-du-mat/

hier om u een idee te geven van de producten met hun tests

http://alizes.jimdo.com/telechargement/ ... eoliennes/

om terug te komen op de mast zouden we dat allemaal moeten doorrekenen maar ik denk dat het zonder omhulsels kan, maar voor de veiligheid zet je een reeks boven de 200/150 kruising.

macro

"
Ik heb de batterijen (helaas is het nicad met vloeibare elektrolyt). Ik kan ze configureren in 12,24,32,48,96V als ze langzaam opladen, een oplader voor een loodbatterij ontworpen voor een windturbine van 600 W zal ze bijvoorbeeld niet doen. barsten, dat is zeker...
"

Persoonlijk weet ik er niets van :)


macro

"Nou, eerst moet ik een windmeter vinden... Ik heb een tv-mast die ik niet langer nodig heb... Ik ga hem op het uiteinde zetten..."

ja verder alles met een motor die stroom opwekt ;), ik denk dat je op dit moment met een goede oude pc een soort oscilloscoopprogramma met datalogger ook gemakkelijk zelf een datalogger kunt maken.

Om de windmeter te kalibreren, neemt u uw auto op een windstille dag en meet u de uitgangsspanning aan de hand van de snelheden, dit zal al behoorlijk nauwkeurig zijn voor het gebruik dat u gaat gebruiken.

anders heb je zoiets als dit:

http://www.inspeed.com/wind_data_logging/Default.asp

of bij de Lidl, om niet te adverteren, daar staat een set of op de hoek, ook jij zult het me vertellen, soms is het in plaats van bouwen waar dat tweedehands heel goed kan zijn...

macro

"Omdat mijn huidige omvormer te licht is voor mijn saxofoon, zou hij waarschijnlijk kunnen worden gebruikt voor speciale circuits in mijn huis die niet van vitaal belang zijn als ze kapot gaan (en die gemakkelijk kunnen worden teruggeschakeld naar de sector in het geval van het einde van de autonomie van de Accu "

Ik denk dat het een goed idee is, vooral op het lichtcircuit, als je thuis ook LED's hebt, kun je net zo goed zeggen dat het licht gratis zal zijn als je een beetje regelmatige wind hebt.

macro

"Voor de fan... ik heb mezelf gebaseerd op een windturbine met laag vermogen en een groot" vleugelprofiel ""
Zo eenvoudig is het niet. De generator en de wieken zijn één. Hoe sterker de wind, hoe sneller de wieken zullen draaien, oké.

Dus hoe sneller hij draait, hoe meer de fcem toeneemt, waardoor de rotor wordt "vastgehouden" en wordt voorkomen dat deze overtoeren gaat. Bij bladen die te groot zijn voor een klein generatorvermogen vindt de mechanische "stall" plaats, de bladen hebben meer koppel dan de rotor. motor en dus is het de regeling die voorrang heeft, als die reguleert gaat het blokkeren of bijvoorbeeld tja je bent goed puur ofwel blokkeer de windturbine zo snel mogelijk of bid en ga aan de slag met schuilen in de hoop dat er geen wieken loskomen...

Dus eigenlijk is er een relatie tussen diameter en vermogen die gerespecteerd moet worden...

kijk eens naar de link op de testrapporten, het geeft je een goed beeld van dat alles, en vooral ook een idee tussen meetrealiteit en productiefictie aangekondigd door de fabrikanten...

Voor de goede orde: sommige zeer slecht gemaakte windturbines verbruiken energie.... :schok: dit omdat er bij lage windsnelheid een motoraandrijving is om de rotor te lanceren, behalve dat bij een kleine regelmatige wind de motor pompt maar de wind niet sterk genoeg is de rotor niet start, plotseling herstelt de motor energie enzovoort ....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 162 gasten