olieboiler bewerkt houtpellets: Ferroli kit

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

olieboiler bewerkt houtpellets: Ferroli kit




par chris59 » 07/11/12, 19:22

hallo

Ik heb mijn oude stookolieketel aangepast, ik heb de brander vervangen door een ferroli-pelletbrander.

Ik woon in het noorden van Frankrijk, als verwarmingsmiddel heb ik een 9 kw elektrische boiler uit de jaren 80, een 14 kw dedietrich warmtepomp, een dieetrijke brandstofketel (aanpasbaar hout) en nu pellet en om af te werken een Wamsler PO 56 pellet vuur.

Je vraagt ​​je af waarom dit allemaal?

Ik heb een EDF-tempometer, ik gebruikte mijn elektrische boiler en toen de stroom rood werd, ben ik overgestapt op stookolie, 3 jaar geleden dacht ik bij mezelf hoe de staat steun geeft voor energie en dat de ketel 30 jaar oud zal zijn, ik zal offertes maken om een ​​elektrische boiler te kopen, mijn verwarmingsmonteur wees me op de warmtepomp (beetje teleurgesteld had ik een nieuwe elektrische boiler moeten kopen) Ik heb er goed aan gedaan om de boiler elektriciteit op het netwerk te laten terwijl ik zondag in het blauw sta en het is -15, het geeft me de kans om het aan te zetten.

Het probleem was altijd het verversen van de 22 dagen dat de stookolie 1 € heeft, het kan, het vervuilt, dus kocht ik de Ferroli-kit. EDF is nog niet bijgewerkt rood Ik heb nog geen grote test gedaan, is er iemand
wie heeft dit systeem gebouwd?

merci d'avance

Beeld
0 x
Lang leve econologie
roy1361
x 17




par roy1361 » 07/11/12, 19:30

Hallo,

Hoeveel heb je betaald voor je kit en heb je hem in elkaar gezet?

Bij voorbaat dank.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 07/11/12, 20:07

welkom
Ik heb het zelf gemonteerd, vergroot alleen het brandergat 140 in plaats van 100, één fase één neutraal en hij is aangesloten.

Ik zocht naar de complicaties. Ik maakte een gat in de muur om de eindeloze schroef te plaatsen, anders dompel je hem gewoon in een ton

€1275

http://www.esc-grossiste.fr/boutique/59 ... es-pellets
0 x
Lang leve econologie
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 07/11/12, 21:21

waar ik bang voor ben, is wanneer ik een gemarkeerd vermogen van 12.3 tot 34.5 kW zie.
dat betekent a priori dat het minimale vermogen 12.3 kW is. enorm. in mijn huis van 110m2 in isere is mijn pelletketel van 15kw max bijna altijd onder de helft van het vermogen.
als je continu wilt werken, heb je kleine vermogens nodig.

een houtvuur start of stopt niet zo makkelijk als olie.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 07/11/12, 23:29

Toen ik het hier over dit type kit had, kreeg ik altijd te horen dat het niet geweldig werkte... kwestie van ontwerp en vervuiling van de ketel in het bijzonder... om te zien dan?

Dus ik zou blij zijn om je terug te hebben tijdens de winter en daarna, want ik zou er ook in geïnteresseerd zijn om er een te plaatsen (op mijn olieketel die ik niet gebruik, maar met pellets zal ik hem meer gebruiken...)

Vraag: Waarom heb je zoveel "ketels" in huis? :schok:
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423




par jean.caissepas » 07/11/12, 23:45

In sommige gevallen interessant, maar een olieketel is niet bedoeld voor het terugwinnen van restassen.

Ik zou graag willen weten of de kit ook werkt met versnipperd hout (bosspaanders) dat goedkoper is en dat kan worden vervaardigd, zelfs als u al bossen bezit die bedoeld zijn voor brandhout (kastanje, es, . ..)
Dernière édition par jean.caissepas de 07 / 11 / 12, 23: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/11/12, 23:45

hij heeft gelijk dat hij zijn brandstofketel heeft behouden ... hij had nooit pellets in de elektrische boiler of de warmtepomp kunnen stoppen

Ik ken er te veel die haast hebben om de brandstofketel te demonteren wanneer deze wordt vervangen door iets hi-tech ... en als het ding kapot is, is het zonde om niet langer de goede oude ketel te hebben om problemen op te lossen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 08/11/12, 19:37

welkom
bedankt allemaal, het is geavanceerd de schmilblic.

waar ik bang voor ben, is wanneer ik een gemarkeerd vermogen van 12.3 tot 34.5 kW zie.
dat betekent a priori dat het minimale vermogen 12.3 kW is. enorm. in mijn huis van 110m2 in isere is mijn pelletketel van 15kw max bijna altijd onder de helft van het vermogen.
als je continu wilt werken, heb je kleine vermogens nodig.

een houtvuur start of stopt niet zo makkelijk als olie.


Ik begrijp wat je bedoelt, de brander moet altijd blijven draaien, ik heb hem aangesloten op het bedieningspaneel van de ketel, dus als de temperatuur is bereikt (55°C) of de kamerthermostaat slaat alles af.

Bij circuitwater van 15°C, 10 radiatoren een buffervat van 200 l eerste ingebruikneming koude ketel na 25 minuten heeft de ketel de brander afgeslagen is de temperatuur van 55°C bereikt.


In sommige gevallen interessant, maar een olieketel is niet bedoeld voor het terugwinnen van restassen.

Ik zou graag willen weten of de kit ook werkt met versnipperd hout (bosspaanders) dat goedkoper is en dat kan worden vervaardigd, zelfs als u al bossen bezit die bedoeld zijn voor brandhout (kastanje, es, . ..)


Volgens de man brandt het voor 99%, ik zal je wat vertellen, en volgens de instructies kunnen we pitten en spaanders verbranden.

Het principe is brandstof die via de bovenbuis met een diameter van ongeveer 60 mm binnenkomt en rechtstreeks in de buis van de brander met een diameter van 140 vloeit.

hij heeft gelijk dat hij zijn brandstofketel heeft behouden ... hij had nooit pellets in de elektrische boiler of de warmtepomp kunnen stoppen

Ik ken er te veel die haast hebben om de brandstofketel te demonteren wanneer deze wordt vervangen door iets hi-tech ... en als het ding kapot is, is het zonde om niet langer de goede oude ketel te hebben om problemen op te lossen


Ik kan op elk moment de pelletbrander demonteren en de stookolie monteren, ik denk dat het in minder dan 30 minuten moet gebeuren.(Ik hoop dat ik niet zover kom)

de mededeling van pagina 14 is in het Frans

http://www.ferroli.fr/data/classes/prod ... 264_15.pdf
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

verbinding




par chris59 » 29/11/12, 17:31

welkom
EDF zet mijn witte dagen Ik maakte van de gelegenheid gebruik om enkele tests te doen voor de rode dagen.

Gisteren wilde ik hem in ieder geval in stand 1 op 14KW zetten (ik zei tegen mezelf dat zo de brander nog een hele tijd blijft branden en voortijdig starten en stoppen voorkomt) hij werkte een tijdje, nadat ik afwijkingen had, " A01".

beschrijving van anomalie A01 .

- Lege pellettank.
- Vijzelkabel doorgesneden of losgekoppeld.
- Defecte ontstekingsweerstand.
-.Vuile verbrandingskop ':shock:'
- Pellettoevoerleiding (pellets)
geblokkeerd.

Na verschillende pogingen realiseerde ik me dat na de eerste ontstekingsfase de brander stopte.

Eerst dacht ik dat het door een gebrek aan pellets kwam en daardoor stopte de brander, daarna dacht ik dat het mijn aansluiting zou kunnen zijn.

Dus verhoogde ik het vermogen, ging ik naar stand 3 (25 kw) en bekeek ik mijn aansluiting.

Ik heb mijn kamerthermostaat losgekoppeld van het bedieningspaneel van de ketel "heeft een shunt gemaakt" Ik zette de thermostaatknop op het bedieningspaneel van de ketel op 60°c zodat de brander altijd aan stond en ik zette de in de brander geïntegreerde instelwaarde op 49°c .

Het werkt correct sinds vanmorgen, maar ik heb veel vroegtijdige herstarts (buffer rond 35 tot 49°c).

Conclusie de aansluiting van de kamerthermostaat op het bedieningspaneel van de ketel moet worden vermeden omdat deze de stroomtoevoer naar de brander onderbreekt en de brander daarom zijn reinigingsstap niet kan uitvoeren aan het einde van de verwarmingscyclus, AMHA die fout "A01" genereert "Vuile verbrandingskop".


Aan de andere kant, ik ben nieuw met de ketel, ik zou deze keer toch graag mijn thermostaat op de brander willen aansluiten, maar ik ben niet zeker van de verbinding, kun je me helpen volgens dit plan.(Ik heb mijn ideetje maar ik wil niet beïnvloeden)

Beeld

Pagina 2 (51) van het onderstaande document is er een knop genaamd "Override". Ik weet niet waar het voor is en wat het betekent?

Volledige instructies in het Frans
https://www.econologie.com/fichiers/partager3/1354205483bNkXsl.pdf

Dank u bij voorbaat
0 x
Lang leve econologie
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 29/11/12, 18:01

Het zou "contact opnemen" moeten zijn...

chatelot16 schreef:Ik ken er te veel die haast hebben om de brandstofketel te demonteren wanneer deze wordt vervangen door iets hi-tech ... en als het ding kapot is, is het zonde om niet langer de goede oude ketel te hebben om problemen op te lossen


We hebben nog steeds de oude kolenketel uit het begin van de 20e eeuw : Mrgreen: dat werkt ook met hout, praktisch bij stroomuitval...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 205 gasten