GPPEP identificeert s10 contracten geblokkeerd door het EOF

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
LJ87
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 07/11/12, 11:57




par LJ87 » 09/11/12, 10:49

Wie wil dat barakken goed isoleren zonder licht ?: Cheesy:

Zie je, een beetje isolatie verandert de wereld niet. groene politici die niet denken? mmmmm. Het zijn de mensen die niet willen investeren in groene energie die niet denken. Mensen die zeggen dat kernenergie schoon en goedkoper is. Wie praat er niet over de problemen van opslag van kernafval. Wie brengt dit de komende 20.000 jaar niet in rekening. Wie spreekt er niet over het gevaar van een nucleaire installatie voor iedereen. Zie Fukushima! Voor mij is het hebben van nucleaire installaties een agressieve daad en een oorlogsdaad tegen de nationale en internationale bevolking.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 09/11/12, 11:09

BobFuck schreef:> Isolatie wordt veel minder gesubsidieerd dan op termijn
> rendement € / (kWh primaire energie bespaard) ...
> beter ... waarom?

Hier is een goede vraag ... met de 100 miljard € die de Duitsers in de PV hebben gedumpt (wat veel problemen veroorzaakte) hadden ze geïsoleerde kazernes kunnen hebben!

Ik neem aan dat dit komt door:

- de domheid van de heersers (het begrip "return on investment", weet het niet)
- politieke ecologen die niet denken ("het is groen, dus het is goed")
- PV-lobby

De Duitsers zijn niet "dom" ... Ze investeren enorm in hernieuwbare energie omdat ze begrijpen dat kernenergie een doodlopende weg is, dat Russisch gas een vervreemding is en dat hun bruinkool een strategische reserve is. Hoe meer hernieuwbare energie ze produceren, hoe meer ze hun kolen besparen en de Vladimir-leiding sluiten.
Frankrijk "investeert" bijvoorbeeld elk jaar een paar miljard door Chinese panels te subsidiëren, wat ongeveer 100x meer is dan het CNRS-onderzoeksbudget in het veld ... en wie investeert er in onderzoek?

U moet uw schattingen meer gebruiken.

Bovendien is het waar dat de PV-markt zich heeft gericht op Chinese producten, juist omdat de overheid druk heeft uitgeoefend op de inkoopprijzen (naar beneden): alleen Chinese panelen hebben rendement op investeringen eervol onder deze omstandigheden. Het niet kopen van Chinees is een militante benadering geworden in de PV!
> Wat zeer betreurenswaardig is, is de volatiliteit van de regelgeving, erger nog, de terugwerkende kracht ervan ...

Het is hier gegeneraliseerd. De gebaren van Duflot bijvoorbeeld demotiveren onroerendgoedbeleggers volledig; de burgemeester van Parijs heeft zojuist vakantieverhuur verboden (vanwege concurrentie van de hotellobby), etc. Het is altijd. [/ Url]

Ja, en deze regelgevende anarchie op veel gebieden onthult staatsinterventie als een krachtige deregulator van de economie met een sterk verlies van vertrouwen van zijn actoren ! Terwijl het zou moeten fungeren als een regulator die een duidelijke en positieve visie voor de toekomst voor iedereen zou geven.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/11/12, 12:43

de nucleaire industrie werd overvloedig gefinancierd door de staat om te beginnen, en nog steeds indirect vandaag voor extra kosten die de nucleaire industrie niet betaalt, voor de veiligheid ...

maar wat de staat in kernenergie heeft gestopt, is niet gebruikt om Chinese energiecentrales te kopen!

subsidies kunnen nuttig zijn voor het lanceren van een nieuwe techniek zoals fotovoltaïsche zonne-energie! maar nuttige subsidie! zoals het helpen van Franse fabrikanten zodat ze goedkoper kunnen verkopen en het huidige product winstgevend kunnen maken zonder speciale tarieven ... zodat iedereen ze kan gebruiken door de meter op zijn kop te zetten, zonder papierwerkkosten met edf!

er is nog een factor die de winstgevendheid van fotovoltaïsche cellen maakt: de prijs van het geld dat door de banken wordt geleend: het is voldoende dat de bank lange tijd tegen een gereduceerd tarief leent om de kostprijs van de geproduceerde elektriciteit te laten dalen

er is complementariteit tussen de fabrikant van zonnepanelen en de bank ... de bank kan accepteren om voor een zeer lange duur te lenen, als ze de fabrikant van de panelen kent, en dat de lange levensduur is bewezen ... het zou moeten zijn gemakkelijker met een Franse fabrikant dan met chinoiserie

Met Chinoiserie waardeerden we de kwaliteit van wat al is gekocht ... maar we hebben geen garantie dat wat we vandaag kopen hetzelfde is ... we kunnen crashen door meer dan 20 jaar te depreciëren als alles binnen 5 jaar is gedaan
0 x
Avatar de l'utilisateur
LJ87
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 07/11/12, 11:57




par LJ87 » 09/11/12, 13:30

Ik begrijp niet alle controverse rond "made in France". Dit zijn geen Chinese panelen die de markt breken. Het wordt al getoond in https://www.econologie.com/forums/augmentati ... 76-10.html

Ik kocht mijn panelen in Frankrijk en na een jaar waren ze failliet. tot ziens gegarandeerd. En ik heb duur betaald, voor niets.

Waarom accepteert u dit geschenk van de Chinezen niet? Als ze het geld aan Europa willen geven, laat het dan. Het is goedkoper dan elke verduistering op politiek en juridisch niveau. Bovendien zijn de panelen in het algemeen van goede kwaliteit.

Het is op dit moment nutteloos om de aankoopprijzen / kWh voor Franse borden te verhogen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten