GPPEP identificeert s10 contracten geblokkeerd door het EOF

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 08/11/12, 20:56

Remundo schreef:Het is nog erger dan dat: ze kwamen terug met terugwerkende kracht op gevalideerde PTF-contracten.

Het onderwerp is inderdaad vrij subtiel.


Ah ja met terugwerkende kracht...

Dat is gedrag schurkenstaat...die zichzelf toestaat lessen in democratie te geven aan een land dat slechts 3% van de staatsschuld heeft (Libië)...

: Cheesy: : Cheesy:

Maar vraag: uit Holland wat gebeurt er precies op dit dossier?

ps: wanneer gaat de 25% btw met terugwerkende kracht over 20 jaar in? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 08/11/12, 22:16

Nou, elk kwartaal dalen de basis kWh PV-tarieven met 10% groothandel voor nieuwe contracten.

Momenteel worden sommige basistarieven zo laag dat sommige beetje bij beetje zouden worden verhoogd.

Ook de prijzen van PV-panelen zijn flink gedaald. onder druk van de Chinezen.

Kortom, de Franse PV-sector stierf door een dubbele klap (agressieve regelgevende context + Aziatische concurrentie)

In mijn omgeving vraagt ​​Auversun faillissement aan, is Photowatt goedkoop opgeslokt door EDF, zelfs het Duitse silicium doet het behoorlijk slecht.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/11/12, 22:33

er zijn verschillende gestapelde problemen

1) deze te dure aankoopprijs voor fotovoltaïsche elektriciteit is onzin die alleen maar gemene bijwerkingen heeft

2) de staat komt zijn toezeggingen steeds vaker niet na: deze maatregelen met terugwerkende kracht zijn beschamend

resultaat niemand vertrouwt de staat meer: ​​ook al is er subsidie ​​of hulp om iets te promoten, niemand rekent erop omdat we altijd bang zijn dat het op het verkeerde moment wordt stopgezet

allerhande hulp bij het afsluiten is pure en simpele verspilling van overheidsgeld... des te beter voor degenen die er baat bij hebben, maar het heeft nooit het positieve effect dat het zou moeten hebben
0 x
Avatar de l'utilisateur
LJ87
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 07/11/12, 11:57




par LJ87 » 08/11/12, 22:48

Hoeveel geld betaalde de nucleaire lobby aan ministers om dit mogelijk te maken? Of het feit gezien dat de gebruikte methoden in dit land niet veranderen als er een regering aan de macht is in Frankrijk? EDF?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/11/12, 23:06

Chatelot 15 zei:

resultaat niemand vertrouwt de staat meer


Oh? Waarom heeft niemand anders dat?

Heb je ooit iets of iemand vertrouwd waar je geen controle over hebt?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 08/11/12, 23:21

LJ87 schreef:De nucleaire lobby betaalde hoeveel aan de ministers


Waarschijnlijk niets, een telefoontje naar de promomaatjes was genoeg geweest.
Dat is het mooie van het systeem.

chatelot16 schreef:1) deze te dure aankoopprijs voor fotovoltaïsche elektriciteit is onzin die alleen maar gemene bijwerkingen heeft


Ja, en het is in heel wat landen gezien (VS, Duitsland, Frankrijk, Spanje, enz...). Omdat zon-PV een technologie is die nog niet werkt (omdat er subsidies voor nodig zijn) (over een paar jaar zal het wel werken), was er overal dezelfde opeenvolging van gebeurtenissen:

- Subsidies
- Ontwikkeling van een lokale industrie (de lovende pers)
- De overheid beseft dat het te veel kost en draait de kraan dicht (had eerder bedacht moeten worden)
- Dozen gaan failliet
- De Chinezen lachen.

chatelot16 schreef:2) de staat komt zijn toezeggingen steeds vaker niet na: deze maatregelen met terugwerkende kracht zijn beschamend


Ja, maar we konden het toch verwachten!
Een kennis zonk zijn kist (20 werklozen) dankzij een betaling van de staat die nooit kwam...

Denkt u dat u ooit uw pensioen krijgt? lol, ik niet.

chatelot16 schreef:allerhande hulp bij het afsluiten is pure en simpele verspilling van overheidsgeld... des te beter voor degenen die er baat bij hebben, maar het heeft nooit het positieve effect dat het zou moeten hebben


Aan de andere kant heeft het altijd het verwachte negatieve effect: gefinancierd door belastingen, die de werkgelegenheid en de economie doen toenemen en vernietigen...

Christophe schreef:ps: wanneer gaat de 25% btw met terugwerkende kracht over 20 jaar in? : Cheesy:


Ze hebben het meermaals gedaan: successierechten en recentelijk de anti-kmo-maatregel die meer dan 60% oplegt aan bazen die hun bedrijf doorverkopen (slechts gedeeltelijk afgeschaft).

Christophe schreef:Je gaat hier niet met de achterkant van de lepel voor zijn 1e bericht


Ja. Ik zeg wat ik denk.

Christophe schreef:c) Ten slotte zijn het niet onze belastingen die de PV betalen, maar de CSPE!


Belasting, vergoeding, bijdrage... wat is het verschil? Daarnaast liggen de installatiesubsidies ook dicht bij ons...

Christophe schreef:er is eerst iets anders te doen dan PV te installeren


Ja. Behalve wanneer we panelen hebben die de kWh leveren tegen een equivalent EDF-tarief. Dan is er geen subsidie ​​meer nodig...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 09/11/12, 00:14

Om Bobfuck gerust te stellen, zijn de meeste PV-tarieven nu bijna of hetzelfde als netpariteit.

En we betalen CSPE voor veel dingen die even duur als onbekend zijn. Integendeel, de PV is echt een zondebok.

Bovendien betalen en zullen we niet-kwantificeerbare maar astronomische bedragen betalen om de nucleaire industrie in Frankrijk te ondersteunen.

Het is ook een geluk dat schone energie zich verwaardigt om tegen dezelfde prijs te verkopen als vuile energie.

Gelukkig zijn er in veel landen sterke prikkels voor PV. Dit zette grote celproductie-eenheden op. Hierdoor kunnen we nu netpariteit met PV benaderen met behoud van een correcte winstgevendheid.

Wat zeer betreurenswaardig is, is de volatiliteit van de regelgeving, erger nog, de terugwerkende kracht ervan... en een openlijke vijandigheid tegenover PV-projecten, zelfs huidige.

Daarnaast sublieme lyrische vluchten naar de microfoons over de energie-onafhankelijkheid van Frankrijk en zijn inzet voor de EnR-transitie...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/11/12, 09:06

Bob ik zeg ook wat ik denk maar ach...ik heb een beetje diplomatie geleerd...vooral in "openbaar" kan het geen kwaad...

BobFuck schreef:Ja. Behalve wanneer we panelen hebben die de kWh leveren tegen een equivalent EDF-tarief. Dan is er geen subsidie ​​meer nodig...


Als er altijd behoefte zal zijn aan het netwerk om verbruiks- en stroompieken af ​​te vlakken.

Ik denk dat we de pv subsidiëren om de prijzen en de markt te beheersen, zodat dit punt niet gebeurt...cqfd...

Isolatie wordt veel minder gesubsidieerd terwijl qua rendement €/(kWh primaire energie bespaard)...er is nauwelijks iets beters...waarom?
0 x
Avatar de l'utilisateur
LJ87
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 07/11/12, 11:57




par LJ87 » 09/11/12, 09:48

elephant schreef:Chatelot 15 zei:
Heb je ooit iets of iemand vertrouwd waar je geen controle over hebt?

Ik had de regering vertrouwd, het is voorbij. Wetten met terugwerkende kracht zijn misdadig en de mensen die ze produceren moeten gestraft worden.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 09/11/12, 10:04

> Isolatie wordt veel minder gesubsidieerd dan op termijn
> rendement € / (kWh primaire energie bespaard) ...
> beter ... waarom?

Hier is een goede vraag ... met de 100 miljard € die de Duitsers in de PV hebben gedumpt (wat veel problemen veroorzaakte) hadden ze geïsoleerde kazernes kunnen hebben!

Ik neem aan dat dit komt door:

- de domheid van de heersers (het begrip "return on investment", weet het niet)
- politieke ecologen die niet denken ("het is groen, dus het is goed")
- PV-lobby

> Gelukkig zijn er in veel landen sterke stimulansen voor PV.
> Dit heeft grote celproductie-eenheden opgezet.

Als 10% van het verbrande geld aan subsidies in plaats daarvan in onderzoek was geïnvesteerd, zou het effect van een heel andere orde zijn geweest...

Frankrijk "investeert" bijvoorbeeld elk jaar een paar miljard door Chinese panels te subsidiëren, wat ongeveer 100x meer is dan het CNRS-onderzoeksbudget in het veld ... en wie investeert er in onderzoek? TOTAAL EN EOF, lol. En veel particuliere bedrijven over de hele wereld (risicokapitaal, enz.).

> Wat zeer betreurenswaardig is, is de volatiliteit van de regelgeving, erger nog, de terugwerkende kracht ervan ...

Het is hier gegeneraliseerd. De gebaren van Duflot bijvoorbeeld demotiveren onroerendgoedbeleggers volledig; de burgemeester van Parijs heeft zojuist vakantieverhuur verboden (vanwege concurrentie van de hotellobby), etc. Het is altijd. [/ Url]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten