Routesimulator: autonomie van e-bikes

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 09/11/12, 17:01

onbekende motor op de Dunand. ben er nooit in geslaagd om erachter te komen wat ze hebben geplaatst.
maar aan de andere kant zijn de bafang (8FUN) ook niet slecht.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/11/12, 20:19

Bobfuck-opmerkingen:

Ik stopte met de uitrusting van slechte kwaliteit na vele onaangename ervaringen met de beroemde Triban van D4...


Ah ja, ik heb de helft van de tandwielen van de D4 freewheel, die leeg schroefdraad draaien, in de war (typisch Chinees ongeschikt voor iemand die teveel op de pedalen duwt)!!!

En toch trap ik ermee, ik moet mezelf er gewoon constant aan herinneren dat deze of gene snelheid als de pest moet worden vermeden, bergop, anders spin ik leeg!!
Grappig !!!
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 09/11/12, 23:14

De bafang-motor heeft versnellingen erin plastic.

> Ik heb de helft van de tandwielen van de D4 freewheel, die draaiende draad zijn

Vies gierig, een cassette kost 10€ : Mrgreen:

Als je daarna op een mountainbike rijdt met een vrijloop-achternaaf (geen cassettenaaf), wees dan niet verbaasd dat je je achterwiel op een ongelegen moment verliest.....
0 x
e-Velorution
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 28/09/12, 19:26
Plaats: Grenoble




par e-Velorution » 10/11/12, 11:25

Over de versnellingen hoef je je niet al te veel zorgen te maken want die gaan al een tijdje mee en zijn heel makkelijk te wisselen. Voor grote hellingen gebruik ik de Bafang BPM-motor met code 16. In legale (36V250W) beklim ik hellingen van 20% met 8 km/u en in 48V600W met 30 km/u (zie de video) :)

Voor jouw type profiel raad ik 2 opties aan:
- de zuinigste sportwagen: 10Ah accu, 250W36V controller, bafang BPM cassettemotor (30km/h).
- de snellere pragmatiek: 20Ah batterij, 600W36V controller, negen continent gearless motor (35km/h)

De 2e optie lijkt duur, maar in de praktijk voor 40km per dag is het beter om een ​​voertuig te hebben dat vooruit rijdt anders word je snel moe en pak je weer de auto...

Een klassieke VAE kan u al een interessant vervoermiddel opleveren. Waarom probeer je het niet met een huurauto?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/11/12, 11:46

BobFuck schreef:
> Ik heb de helft van de tandwielen van de D4 freewheel, die draaiende draad zijn

Vies gierig, een cassette kost 10€ : Mrgreen:

Als je daarna op een mountainbike rijdt met een vrijloop-achternaaf (geen cassettenaaf), wees dan niet verbaasd dat je je achterwiel op een ongelegen moment verliest.....


Ik doe dit al heel lang, en ik ben mijn wiel helemaal niet kwijtgeraakt!!

Om te sporten hoef je niet veel geld uit te geven zoals sommige mensen!!!
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 10/11/12, 14:18

e-velorution schreef:Waarom probeer je het niet met een huurauto?


Als je een verhuurbedrijf in Lyon kent, ben ik een nemer.
0 x
e-Velorution
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 28/09/12, 19:26
Plaats: Grenoble




par e-Velorution » 10/11/12, 16:58

Ik ken Lyon niet echt... Maar een week lang een e-bike huren zou je een goed beeld moeten geven van de mogelijkheden. Een commerciële VAE brengt al een serieus pluspunt met zich mee ten opzichte van de fiets op een hobbelige rit.

Als je dan het potentieel voelt maar meer snelheid en/of kracht wilt (wat mij in jouw geval nodig lijkt om de auto echt een uitzondering te laten worden), zul je jezelf de vraag moeten stellen van de onbeperkte kit.

Is het voor onze samenleving beter om zich te onderwerpen aan een wet die niet goed past bij haar context of om een ​​meer verantwoord vervoermiddel aan te nemen? Voor mij is dat burgerlijke ongehoorzaamheid...
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 10/11/12, 21:37

> Voor mij is het burgerlijke ongehoorzaamheid...

Ook voor mij is het duidelijk, bovendien is de snelheidslimiet volkomen dom:

1) Met een fiets kan al bergaf gereden worden. Persoonlijk ga ik niet harder dan 60 km/u, en alleen in veilige omstandigheden, maar ik ken jongens die met 90 km/u heuvels afdalen op fietsen in Tour de France-stijl met 12-spaaks carbon wielen, die blinde bochten snijden...

2) Je kunt heel goed een kind of een voetganger doden door er met 20 km/u op in te rijden (het gebeurde onlangs), de juiste snelheid gebruiken heet... rijden...

3) In de stad is 35 km/u minder gevaarlijk dan 25 in de kleine straatjes omdat het geen files veroorzaakt...

Maar hey, ik respecteer de wet, dus ik zal geen kit van 1 kW plaatsen! Ook bij een ongeval wil je natuurlijk geen problemen hebben.

Ik zal informeren om elektrische modellen te proberen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 173 gasten