progressieve tarieven op de binnenlandse energie-2013?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 13/09/12, 19:55

chatelot16 schreef:
als het alleen maar een winkel was, zou het al lang geleden leeggemaakt zijn: het is eerder een fabriek die regelmatig produceert: men kan zoveel nemen dat men niet te veel neemt


Steeds beter! Een fabriek! Wie zegt beter? : Mrgreen:

een wild bos vernietigt alles wat het produceert: een goed geëxploiteerd bos is veel nuttiger:


Dit is een puur antropocentrische visie!

er zijn geen wilde bossen meer in frankrijk: de mooiste bossen die je ziet zijn menselijke culturen!


Ik ben het er absoluut niet mee eens.
In termen van schoonheid heeft een oerbos niets te maken met een geëxploiteerd bos.
Zeker, bossen kunnen worden geëxploiteerd, maar het is noodzakelijk om ruimtes volledig natuurlijk te laten.
De exploitatie brengt noodzakelijkerwijs overlast met zich mee voor de biodiversiteit, bovendien heeft de mens in zijn wil om alles winstgevend te willen de neiging om alleen de meest voordelige soorten in zijn voordeel te selecteren.


bij ons in Frankrijk is er veel verlaten gebied dat kan worden getransformeerd in een productief bos ... Ik denk aan de gebieden waar het risico op bosbranden te groot is: we kunnen maquis en scrub veranderen in productief bos


Gebieden geteisterd door bosbranden zijn gewoon een stand van zaken.
In de natuur is er niemand om de vuren te blussen, dit maakt het mogelijk om de essenties te vernieuwen en de jonge scheuten te laten ontwikkelen.
Gezien de opwarming van de aarde (antropogeen of natuurlijk), zou het naïef zijn om het onvermijdelijke te willen veranderen, het is alsof je aan de ene kant de woestijn groen wilt maken en aan de andere kant massale ontbossing.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 13/09/12, 22:46

Er is een (niet onschuldige) paradox aan het utilitarisme, namelijk dat het, gericht op het produceren van overvloed, schaarste creëert...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/09/12, 01:37

je irriteert me een beetje met je geweldige principe om de mogelijke oplossing te bekritiseren!

houtverwarming is een betere manier om de prijs van verwarming te verlagen dan intellectuele masturbatie op de prijs van elektriciteit

het ontwikkelen van manieren om houtenergie te maken door brandveilige gebieden in bossen met brandgevaar te kappen, zou beter zijn dan iedereen nutteloos in rook laten gaan

er is geen wonderoplossing maar er zijn een veelheid aan kleine oplossingen

energie is te duur... er zijn enorm veel hernieuwbare energie om te exploiteren... het vereist mankracht... we hebben werkloze mankracht... of is het probleem
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 14/09/12, 20:55

De mogelijke oplossingen bekritiseren is om hun grenzen te tonen, niet om ze te veroordelen: hout wordt al voor dit doel gebruikt, alleen al een intensivering zou het risico lopen zeer schadelijk te zijn, daar moeten we ons van bewust zijn.

Als er sterke spanningen in de energievoorziening zouden ontstaan, zouden de grenzen van redelijkheid natuurlijk snel worden overschreden en zouden deze ongelukkige gevolgen zeer snel voelbaar zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/09/12, 23:45

als we niet het juiste doen, zou het mogelijk zijn dat iemand hoe dan ook iets afsnijdt en dat we de tak afsnijden waar we zitten

soort paaseiland

daarom sta ik op alle oplossingen die het mogelijk maken bossen productiever te maken

om te snijden wat beschikbaar is, maak ik me geen zorgen, er zijn er die weten hoe ze het moeten doen

het zou ook nodig zijn om aan te dringen op de middelen om het hout met de best mogelijke efficiëntie te verbranden

OKOFEN-ketels of andere te dure merken dringen aan om genoegen te nemen met waardeloze ketels die hout verspillen

het is dringend nodig om goede efficiënte ketels te vervaardigen! alweer een bezigheid voor peugeot, die zijn fabrieken niet meer weet te bezetten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/09/12, 10:34

Aan de ene kant spijt het me dat ik deze draad heb "ontspoord" met mijn uitweiding die een omvang kreeg die ik niet vermoedde...

Aan de andere kant toont dit duidelijk de complexiteit van een debat over energiekwesties, als we naar de wortels gaan... We kunnen zien waar sommige mensen denken over een prijsbeleid dat sociaal en / of ecologisch wil zijn !!!

Tussen ons, op 3 of 4, zien we heel snel posities die extreem worden. Dus stel je de regering voor met 60 miljoen Fransen!!!

Ik herlanceer niet, ook al heb ik nog genoeg te zeggen. Maar ik vind het best interessant!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/09/12, 11:47

Did67 schreef:
Aan de andere kant toont het de complexiteit van een debat over energiekwesties, als we naar de wortels gaan...


Juist, deed!
Elk onderwerp is vaak veel complexer dan men op het eerste gezicht denkt!

Tussen ons, op 3 of 4, zien we heel snel posities die extreem worden.


Neen! Neen! gewoon gezond verstand.
Natuurlijke ruimtes beschouwen als eenvoudige winkels/fabrieken/bouwplaatsen (de keuze is aan jou!) is de plaats van onze soort in de natuur vergeten (uitgestrekt onderwerp!).


chatelot16 & schrijven:

je irriteert me een beetje met je geweldige principe om de mogelijke oplossing te bekritiseren!


Sorry, maar als we de belangrijkste principes te snel negeren, hallo schade!
Het gebruik van bosbiomassa is een uitstekende keuze, maar het moet deel uitmaken van een logica van respect voor de biodiversiteit.
Mijn kritiek ging niet over het gebruik van bossen, maar over uw opmerking over het "nut" van het wilde bos.
Dit houdt in dat, als het niet nuttig is voor de mens, het niet veel nut heeft... en dat vind ik heel triest.

Laatste kleine "bosuitweiding":
Als we de bossen zoveel mogelijk willen optimaliseren, moeten we de landbouw en de veeteelt aanpakken, in feite worden zeer grote gebieden gebruikt voor de teelt om het vee te voederen, op voorwaarde dat de vleesconsumptie wordt verminderd. , de oppervlakten kunnen worden herbebost.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/09/12, 11:53

0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/09/12, 13:50

je link naar het energiehout werkt niet

deze discussie over allerlei soorten energie is niet off-topic: mijn doel is vooral om erop te wijzen dat het subsidiëren van energie om sommigen die het moeilijk hebben te helpen niet de juiste manier is ... sociale bijstand voor degenen die het moeilijk hebben ja ... hulp bij afval nr

geef een vis, het zal ooit helpen, leer vissen, het zal zeker helpen ... dit goede principe stamt uit een tijd dat natuurlijke hulpbronnen onbeperkt leken

nu is er een 3e stap in deze redenering: niet alleen is het beter om te leren stoken met hout dan om afval te subsidiëren...

als ik zeg dat het wilde bos nutteloos is: het is bekritiseerd als antropocentrisch: absoluut! zolang we geen euthanasie gebruiken om alle mannen die de aarde vervuilen kwijt te raken, moeten we ons zo goed mogelijk organiseren om goed te kunnen leven

kritiek op het fokken van vleesdieren, minder efficiënt dan het vegetarische dieet, maakt deel uit van het debat over energie

moeten we de veestapel verminderen, minder vlees eten en in plaats daarvan energiegewassen gebruiken? misschien doen we het op een dag, maar ik vind het gemakkelijker om onmiddellijk te besluiten om momenteel onproductieve bossen te exploiteren.

het is niet de oplossing, het is slechts één van de andere, het is niet nodig om de beste te kiezen, je moet ze allemaal gebruiken

we bevinden ons in een situatie waarin we fossiele brandstoffen moeten besparen om een ​​hoge prijs te betalen, en waar we natuurlijke energie beschikbaar hebben ... en ongebruikte arbeid

en er is geen keuze tussen bos, zon en wind: al deze oplossingen zullen moeten worden ontwikkeld om zowel de energieprijs te verlagen als iedereen weer werk te geven

Peugeot remt af en stoot Aulnay af? geen probleem maak er gewoon een windturbinefabriek van! of warmtekrachtkoppeling
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/09/12, 14:12

0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten