progressieve tarieven op de binnenlandse energie-2013?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/09/12, 19:32

Ahmed schreef:
Natuurlijk is affect belangrijk voor het bos en dat lijkt me gerechtvaardigd, want op welke manier zou het beter zijn om alleen te beoordelen in termen van nut?



We zullen een zo feitelijk mogelijk debat moeten voeren over onze energiekeuzes ... Fossiele energieën en de opwarming van de aarde of schaliegas en de mogelijke 'kleine problemen' of windturbines die het landschap bederven en een beetje 'spinnen' fotovoltaïsche zonne-energie die onze prachtige rode pannendaken bederft of hydraulische systemen die steegjes of kernenergie overspoelen en het risico daarvan Tsjernobyl / Fukushima of houtachtige biomassa en ontbossing of jaarlijkse biomassa en het risico van uithongering van de armen of biomethaan en uitgehongerde energiegewassen ...

Kortom, er is altijd iets mis!

Eindelijk, het zal een beetje van dat alles zijn ... Het minst mogelijke ...

Ik breng het debat over "pelletverwarming" opnieuw op gang. Ik verwarm mijn huis met zo'n 4,5 ton per jaar. Dat zou een grote boom per jaar vertegenwoordigen !!!

Een beetje Wikipedia:

De laatste vijf jaarlijkse campagnes inventarisatie uitgevoerd door het National Forest Inventory 2007 om 20111 het hele Franse grondgebied, het bos in Frankrijk vertegenwoordigt 16,3 miljoen hectare, een bebossing tarief van 29,7% ...

In het Franse deel van Frankrijk is de bebossingsgraad sinds de negentiende eeuw sterk toegenomen dankzij grote inspanningen voor herbebossing ...

Enkele kerncijfers:
Hoewel het rond het jaar 400 nog bijna het hele grondgebied besloeg (Julius Caesar spreekt in "La Guerre des Gaules" van "Hairy Gallië"), telt het Franse bos slechts 8 tot 9 miljoen mensen. hectare in het midden van de negentiende eeuw: dit komt overeen met de maximale uitbreiding van landbouwgrond en plattelandsbevolking, vóór het begin van de leegloop van het platteland;
11 miljoen hectare in 1950: het bos heeft een beetje gewonnen, maar de afwezigheid van mechanisatie en het behoud van hoge landbouwdichtheden beperken het verkeer van landbouwverlateningen en -verlaten;
16,3 miljoen hectare gemiddeld 2009: mechanisatie heeft geresulteerd in een terugtrekking van de landbouw op de potentieel meest productieve of eenvoudig gemechaniseerde porties.


In het grootstedelijke Frankrijk is het staande volume in 2011 2,5 miljard kubieke meter.

De jaarlijkse biologische volumeproductie van levende bomen bedraagt ​​voor Frankrijk tot 86,4 miljoen kubieke meter gemiddeld over de 2006-20101-periode. Het is 51,9 Mm³ voor hardhout en 34,5 Mm³ voor coniferen.



Kortom, als er de pellet verwarming met HR-ketels, de jaarlijkse productie zou vrij dicht bij de consument 15 miljoen huishoudens (in principe 17 zijn, mijn 4,5 ton, of 5 6 kubieke meters ...)! Verbazingwekkend, nee ????

Daar zouden we geen enkel bos "vernietigen": we zouden verzamelen wat teruggroeit! [zelfs als het beheer door percelen duidelijk bestaat uit het "scheren" van zo'n perceel om de 25 tot 50 jaar ... en om opnieuw te planten]

Het was slechts een reflectie die ik wilde delen. Geen popur om gelijk te hebben. Gewoon om te laten zien dat het bos niet zal verdwijnen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 12/09/12, 19:40

sen-no-sen schreef:
Did67 schreef: En sinds het midden van de vorige eeuw, blijft ze ons binnenvallen!


Het bos valt ons binnen?
We wonen niet in hetzelfde land

Rv45 schreef:

Maar laat deze nieuwe regering een fout maken! het geeft een zeer slecht signaal door het maken van ons geloven dat het de prijs van brandstof kan verlagen, in plaats van te begrijpen dat het onvermijdelijk duurder zal worden en het is essentieel om drastisch te verlagen onze consomation zijden het is voor 75% verantwoordelijk voor onze commerciële tekortkomingen.


Helemaal!


Dank u voor uw steun bij de opmerking om het huis te verkopen na het vertrek van de kinderen, denk ik maar u bent er niet echt zeker van dat het echt het begin is!

een ander geval dat de weerspiegeling van sommigen volgt.

Mijn ouders verlaten hun hoofdverblijf op het moment van hun pensionering in een klein paviljoen.
mijn vader stierf een paar jaar later. In de beroemde logica zou mijn moeder duurdere elektriciteit moeten betalen omdat ze zichzelf alleen vindt !!!

dus sommige zullen me nog vertellen wat er in het appartement moet gaan!

je gaat me toch niet voorstellen het in een crematorium te doen!

Naar mijn mening is dit project eigenlijk alleen in een gericht verkiezingswerk.
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 12/09/12, 19:48

Did67 schreef:
Het was slechts een reflectie die ik wilde delen. Geen popur om gelijk te hebben. Gewoon om te laten zien dat het bos niet zal verdwijnen!


Interessante demonstratie, het is duidelijk dat biomassa naar de toekomst.
Aan de andere kant mogen we niet vergeten dat atmosferische emissies verre van onschadelijk zijn en dat het bos een ecosysteem is en niet slechts een winkel.

Door middel van systemen voor verontreinigingsbeheersing kan biomassa echter aanzienlijk worden opgenomen in de nationale energiebalans.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/09/12, 19:53

wanneer we de moeilijkheid van jonge mensen zien om een ​​plaats in de maatschappij te vinden, kunnen we begrijpen dat ouders er de voorkeur aan geven het grote huis te houden ...

ook de moeilijkheid om zowel werk als huisvesting te vinden, dwingt iedereen om te houden wat het heeft, zelfs als het niet is aangepast

Ik weet wie blij zijn met een groot huis dat kan worden gebruikt als een workshop, om een ​​manier van bestaan ​​te hebben als pensioen niet genoeg is
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 12/09/12, 19:57

RV45 schreef:Mijn ouders verlaten hun hoofdverblijf op het moment van hun pensionering in een klein paviljoen.
mijn vader stierf een paar jaar later. In de beroemde logica zou mijn moeder duurdere elektriciteit moeten betalen omdat ze zichzelf alleen vindt !!!

dus sommige zullen me nog vertellen wat er in het appartement moet gaan!


Ik denk dat het logischer zou zijn om het huis winstgevend te maken zoals vermeld Did67, door te onderverhuren (voor zover mogelijk goed).
Als het ontwerp van het huis het toelaat, is het mogelijk om het in twee appartementen te verdelen, het is om te zien.
Zelfs als het steeds minder het geval is, maakt het leven met zijn ouders (gebruikelijk in het verleden of in bepaalde landen) ook de huisvesting, de kinderopvang en de intergenerationele uitwisseling winstgevend.
Het is beter dan doodgaan ... uh ... Ik bedoelde "geriatrische" ziekenhuizen! :|




je gaat me toch niet voorstellen het in een crematorium te doen!

Met soberheid is alles mogelijk!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 12/09/12, 20:19

sen-no-sen schreef:
RV45 schreef:Mijn ouders verlaten hun hoofdverblijf op het moment van hun pensionering in een klein paviljoen.
mijn vader stierf een paar jaar later. In de beroemde logica zou mijn moeder duurdere elektriciteit moeten betalen omdat ze zichzelf alleen vindt !!!

dus sommige zullen me nog vertellen wat er in het appartement moet gaan!


Ik denk dat het logischer zou zijn om het huis winstgevend te maken zoals vermeld Did67, door te onderverhuren (voor zover mogelijk goed).
Als het ontwerp van het huis het toelaat, is het mogelijk om het in twee appartementen te verdelen, het is om te zien.
Zelfs als het steeds minder het geval is, maakt het leven met zijn ouders (gebruikelijk in het verleden of in bepaalde landen) ook de huisvesting, de kinderopvang en de intergenerationele uitwisseling winstgevend.
Het is beter dan doodgaan ... uh ... Ik bedoelde "geriatrische" ziekenhuizen! :|




je gaat me toch niet voorstellen het in een crematorium te doen!

Met soberheid is alles mogelijk!




Ja, ik had persoonlijk een kamer op de begane grond met een badkamer voor een ouder of we hadden zelf al beide knieën bediend en ik weet wat niet mag lopen. Deze kamer kan ook dienen als bed and breakfast is mogelijk in mijn geval. Maar in het geval van mijzelf om dit voorbeeld te nemen, kan ze toch in de helft van haar kamer of badkamer knippen en wanneer mijn zus of mijn broer en zijn familie komen kijken, zijn ze blij een paar dagen samen door te brengen!
Voor info mijn ouders verwelkomen we mijn grootmoeder een paar jaar.

ik kijk ook niet meer naar dit project, ik zie een aantal fouten, een echt verkeerde manier.

aanmoedigen om minder te consumeren, inclusief elektriciteit en nog veel meer fossiele brandstoffen, uiteraard. Maar de aanpak is nog steeds dom. we hebben niet allemaal dezelfde verliezen bij ons thuis of dezelfde familiebeperkingen en dezelfde verplaatsingen.

we zouden al onze toekomstige scouters en elektrische auto's moeten betreden om onze lieve vervuiling te behouden!

het is stom!
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:

Mijn Zonne-installatie

Mijn PAC faciliteit
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 12/09/12, 21:10

Did67Ik waardeer je genuanceerd oordeel; met betrekking tot bosbiomassa moet echter in gedachten worden gehouden dat de officiële cijfers vrij theoretisch zijn en veel sites bevatten die niet mogelijk of wenselijk zijn om te exploiteren.
Het bos wordt niet alleen gebruikt om er "mooi uit te zien" of om hout te produceren, het stabiliseert glooiend land, reguleert regenval en speelt een belangrijke klimatologische rol op lokaal niveau.

Je schrijft:
[zelfs als het beheer door percelen duidelijk bestaat uit het "scheren" van zo'n perceel om de 25 tot 50 jaar ... en om opnieuw te planten]

Andere vormen van beheer zijn mogelijk en herbeplanting is niet onvermijdelijk.
Een opmerking over het hernieuwbare karakter van de bron: bossen lijden onder klimaatverandering en meer of alleen langdurige veranderingen zouden de duurzaamheid ervan ernstig in gevaar brengen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/09/12, 14:15

Helemaal mee eens, voor beide punten.

[nogmaals, ik wilde gewoon een gedachte 'uitlokken' open, met de indruk dat wanneer we het hebben over bossen, we "oerbossen", "tropische bossen", woestijnvorming, "long van de planeet", enz. samenvoegen ... Kom op, nog een laatste provocatie: een bos in balans, is net als het Amazonewoud geenszins een "long"; het geeft evenveel CO² vrij - door de ontbinding van instortende bomen - als het absorbeert - door de groei van nieuwe bomen die ze vervangen; anders, sinds de tijd dat het bestaat, zou het lang duren voordat we zouden worden verstikt door hyperoxygenatie !!! Maar het Amazonewoud = "long" van de planeet is een emotioneel beeld dat moeilijk sterft! Dus gooi ik af en toe een steen in de vijver. Maar bij de vernietiging van het bos komen natuurlijk grote hoeveelheden CO² vrij - laat me niet zeggen wat ik niet zei]
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 13/09/12, 18:54

Did67 schreef: Maar het Amazonewoud = "long" van de planeet is een emotioneel beeld dat moeilijk sterft! Dus gooi ik af en toe een steen in de vijver. Maar bij de vernietiging van het bos komen natuurlijk grote hoeveelheden CO² vrij - laat me niet zeggen wat ik niet zei]


Het Amazonewoud is vooral een heiligdom van biodiversiteit, meer dan 2,5 miljoenen soorten de mensen.
Het speelt - zoals de genoemde Ahmed - een zeer belangrijke rol in het klimaat, in het geval van verdwijning van de laatste zou het worden vervangen door een semi-woestijnzone ...
De longen van de planeet zijn de oceanen, ook zij worden geplunderd ...

Het probleem is dat we in de huidige visie de natuur als een winkel tot onze beschikking beschouwen en als we niet voorzichtig zijn, zullen we de winkel voorgoed moeten sluiten, om te storten balans! :|
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/09/12, 19:05

sen-no-sen schreef:Het probleem is dat we in de huidige visie de natuur als een winkel tot onze beschikking beschouwen en als we niet voorzichtig zijn, zullen we de winkel voorgoed moeten sluiten, om te storten balans! :|


als het alleen maar een winkel was, zou het al lang geleden leeggemaakt zijn: het is eerder een fabriek die regelmatig produceert: men kan zoveel nemen dat men niet te veel neemt

we kunnen de fabriek ook onderhouden zodat deze meer produceert!

een wild bos vernietigt alles wat het voortbrengt: een goed uitgebaat bos is veel nuttiger: er is geen wild bos meer in Frankrijk: het mooiste bos dat we zien zijn menselijke culturen!

we mogen niet verbieden dat landen die nog steeds in het wild leven, deze op hun beurt gebruiken zoals we al lang doen

bij ons in Frankrijk is er veel verlaten gebied dat kan worden getransformeerd in een productief bos ... Ik denk aan de gebieden waar het risico op bosbranden te groot is: we kunnen maquis en scrub veranderen in productief bos
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten