Stralen van: OptGeo, interessante kleine software

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/05/12, 08:45

Theoretiseren is dromen, oefenen is leven

Correct theoretiseren met exacte cijfers is niet dromen, maar oefenen zonder vermoeidheid, dankzij de ervaringen uit het verleden van anderen, geconcentreerd in theorie, en het is om rustig te leven, zonder nutteloze en kostbare mislukte pogingen!!
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34




par FALCON_12 » 05/05/12, 09:03

Weet je hoe je je vooropgezette ideeën moet lezen of blindelings moet volgen?


Laten we zeggen dat ik dit heb gelezen, geschreven door jou, dat reageerde op mijn beweringen dat diffusie hier niet van belang is voor ons:

Thermische geleidbaarheid is dynamisch, thermische stroming, vals statisch maar basaal in diffusie, wat vergelijkbaar is met de penetratie van een radiofrequentie of een scherp magnetisch veld, in een metaal, met penetratiediepte als de vierkantswortel van tijd, of het omgekeerde van de vierkantswortel van de frequentie. Het is geen impedantie, want er is geen golfvoortplanting meer met constante snelheid, maar diffusie, random walk, met vertraging van de voortgang als de vierkantswortel van de tijd


Dat deed me denken aan de tijd dat ik de diffusievergelijking aan het oplossen was in de les materiaalfysica en me leek aan te tonen dat deze grootheid voor jou nuttig was in ons probleem.

Dus we zijn het erover eens, diffusie heeft hier voor ons niets te maken met statica.

Er is 0,35W / m ° K in thermische geleidbaarheid van het polyethyleen, en de diffusiviteit dient mij alleen om deze waarde te hebben !!!!


Oké.

Het merendeel van de isolerende en vaste materialen, niet metalen, zijn in dit bereik zoals hout, kunststoffen, enz ... tussen 0,1 en 1 ongeveer.


Anders hebben sommigen die oververhit zijn geraakt door hun huis in de zon, door hittegolf, zelfs oude mensen die zijn gestorven, te lijden van het niet kennen van de thermische diffusie die in de loop van de huizen vergeten was (misleidend de dephasing genoemd) !!


Pardon meneer, u vertelt me ​​daar dat diffusie, voor problemen met hittegolven, dus isolatie en warmteoverdracht in continu, statisch en w=0 regime, iets met het probleem te maken heeft.

Heb ik het deze keer goed begrepen? Ben ik nog blind?

Verlicht me alstublieft.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/05/12, 21:26

de diffusie, voor problemen met hittegolven, dus van isolatie en warmteoverdracht in statisch regime en bij w=0, heeft iets met het probleem te maken.

Een de facto huis bevindt zich nooit in een dynamisch, continu, stationair regime (helemaal niet statisch), vooral niet tijdens een hittegolf tussen de middag en de nacht!!!!

Afhankelijk van het ontwerp van het huis, heeft de verzengende hitte van de middag, op het dak, meer of minder tijd nodig om door diffusie, faseverschuiving, enz. tot 1 uur, rond 4, stierven eraan, oud en arm, in huizen geïsoleerd met statica voor de winter, maar dichter bij hokken, geïsoleerd met glaswol, dan goed ontworpen.
De thermische diffusie van glaswol benadert die van de isolerende lucht binnenin en het huis raakt snel oververhit.

We hebben niet het recht om de diffusie van warmte te negeren, omdat die altijd bestaat met de nacht-dag variaties, zelfs in de winter, met daarnaast soms kauri's door condensatie van waterdamp.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/05/12, 21:35

FALCON_12 schreef:Dus nam ik een zonnehoek van 23 ° en zocht naar de minimale straal r voor totale onderschepping van zonlicht. Dus voor een straal R gelijk aan 226 mm heb ik een minimale straal r van 64 mn, wat een verhouding is van 3.53.

Dus in het probleem van Mr SHUTTLER moeten we een minimale straal gebruiken, voor de pijp, geplaatst tegen de rand van de fles, 40 / 3.53 = 11.3 mn. Ofwel een diameter van 22.6 mm.



Kleine opmerking, je zou deze factor over 3,53 voor 23 ° kunnen vinden van de factor 4 voor 0 °, dankzij 4.cos (23 °) = 3,68 en die je ook geeft de factor en diameters die nodig zijn onder elke hoek door 4.cos (hoek)

Dit is precies de afstand van de pseudofocus (bijtende cusp) tot het oppervlak van de spiegelcilinder, evenwijdig aan de zonnestralen.
Deze afstand bepaalt inderdaad de diameter van de ontvangende cilinder die het brandpunt moet bevatten en de spiegelcilinder moet raken, gecentreerd volgens de zonnestralen.

Bij 40° heb je een factor 3 die het mogelijk maakt om alle stralen in de meeste richtingen van de zon op één dag op te vangen, zonder te bewegen, en om de energie te concentreren met 3.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 05/05/12, 22:53

plasmanu schreef:Voor thermische geleidbaarheid.

Ranking
1-Silver 427
2-koper 399
3-of 316
...
goede laatste lucht 0.026

een eenvoudige zilveren draad in een transparante buis onder vacuüm: het is een luxe zonnecollector met hoog rendement.

Als de warmtegeleiding wordt verminderd, mogen we de warmtestraling niet verwaarlozen die toeneemt met de vierde macht van de temperatuur in Kelvin.

Dus als we van 300 naar 1000°K gaan, worden de stralingsverliezen met meer dan 400 vermenigvuldigd... als we echter naar 1000°K gaan.
0 x
Beeld
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34




par FALCON_12 » 06/05/12, 00:27

Kleine opmerking, je zou deze factor over 3,53 voor 23 ° kunnen vinden van de factor 4 voor 0 °, dankzij 4.cos (23 °) = 3,68 en die je ook geeft de factor en diameters die nodig zijn onder elke hoek door 4.cos (hoek)

Dit is precies de afstand van de pseudofocus (bijtende cusp) tot het oppervlak van de spiegelcilinder, evenwijdig aan de zonnestralen.
Deze afstand bepaalt inderdaad de diameter van de ontvangende cilinder die het brandpunt moet bevatten en de spiegelcilinder moet raken, gecentreerd volgens de zonnestralen.

Bij 40° heb je een factor 3 waarmee je alle stralen in de meeste richtingen van de zon op één dag kunt opvangen, zonder te bewegen, en je energie kunt concentreren met 3


Kunt u dit a.u.b. met diagrammen laten zien? Ik vind het moeilijk om je te volgen.

Bij voorbaat dank je wel.

Falcon.
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34




par FALCON_12 » 06/05/12, 00:35

Een de facto huis bevindt zich nooit in een dynamisch, continu, stationair regime (helemaal niet statisch), vooral niet tijdens een hittegolf tussen de middag en de nacht!!!!


Laten we teruggaan naar ons onderwerp als u het niet erg vindt, de kwestie van diffusie met betrekking tot het Mr Shuttler-probleem is opgelost.

U zegt, als ik het goed heb begrepen, dat het plaatsen van PVC in plaats van koper praktisch niets of niets van belang zal veranderen.

Met andere woorden: als ik in de Mr Shuttler-sensor het koper van de zwart geverfde leidingen vervang door zwart geverfd PVC, waarbij alle afmetingen van het systeem behouden blijven, verander ik niet veel aan het algehele rendement. Is dat wat je zegt?

Heb ik je goed begrepen?

Falcon.
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34




par FALCON_12 » 06/05/12, 01:51

Kleine opmerking, je zou deze factor over 3,53 voor 23 ° kunnen vinden van de factor 4 voor 0 °, dankzij 4.cos (23 °) = 3,68 en die je ook geeft de factor en diameters die nodig zijn onder elke hoek door 4.cos (hoek)


Je zegt 3.68 = 4.cos(hoek). De verhouding van 3.68 is niets anders dan R/r zoals u weet en begrijpt.

Dus je zegt dat: R/r = 4.cos(hoek).

Je formule kwam me vanaf het begin verdacht voor. Naarmate de hoek toeneemt, moet de straal r van de ontvanger bij constante R toenemen. Het is duidelijk. Exclusief de functie cos(x) neemt af als x toeneemt tot x = 90 graden.

Voor 40° geeft uw formule inderdaad een verhouding van 3 zoals u aankondigt. Laat voor mijn probleem, waar R=228, een straal zijn van 228/3 = 76. Kleiner dus dan voor alpha = 23°!

Ik deed de geometrietest. Zoals verwacht werkt je formule niet. Veel stralen vertrekken zonder de ontvanger te ontmoeten als r=76 wanneer R=228 of R/r = 3.

Door te proberen ontdekte ik dat het een r van 83 nodig had, niet 76 zoals je formule suggereert.
Laat een verhouding van 228/83 = 2.74, niet 3 zoals uw formule suggereert. En de fout wordt erger met grotere hoeken.

Kijk naar de twee screenshots.

De eerste, met Hoek = 40° en waar alle stralen worden onderschept met r = 84 en niet 76
zoals uw formule aanbeveelt

Beeld

De tweede, met hoek = 40° ook dezelfde R, en waar niet alle stralen worden onderschept met r = 76, de waarde die je formule aanbeveelt.

Beeld

Cdlt.

Falcon.
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34




par FALCON_12 » 06/05/12, 02:14

Dit is precies de afstand van de pseudofocus (bijtende cusp) tot het oppervlak van de spiegelcilinder, evenwijdig aan de zonnestralen
.

Ik denk dat het complexer is dan dat.

We moeten de straal van een cirkel vinden die als volgt is gedefinieerd:

- Het gaat door het punt dat de meest rechtse rand van de fles is.
- Een punt van zijn omtrek raakt de lijn die door het pseudofocus gaat en maakt een alfahoek met de horizontaal.

Er kunnen andere manieren zijn om het te definiëren.


Cdlt.

Falcon.


Falcon.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 06/05/12, 05:03

Remundo schreef:Als de warmtegeleiding wordt verminderd, mogen we de warmtestraling niet verwaarlozen die toeneemt met de vierde macht van de temperatuur in Kelvin.

Dus als we van 300 naar 1000°K gaan, worden de stralingsverliezen met meer dan 400 vermenigvuldigd... als we echter naar 1000°K gaan.


Vanzelfsprekend gebruiken we voor deze lassen in water zeer dichte microporeuze vuurvaste baksteen, recht gehouden, om de verwarming te intensiveren en niet door straling te verliezen.

Falcon, het is duidelijk dat een zwarte PVC veel effectiever zal zijn dan een witte. De vraag komt niet eens op.
Maar als de pijp leeg is van water. Er bestaat een risico op oververhitting en vervelende ongekoelde gassen.

: Idee: Een koperen leiding in een PVC buis van de juiste diameter.
Zwart PVC vangt de straling op en het koper dissipeert het naar het hart richting de randen.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten