Holland VS Sarkozy: wie zal de winnaar van dit duel zijn?

filosofische debatten en bedrijven.

Hollande vs Sarkozy: wie wint duels en de verkiezingen?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 31/05/12, 10:44

Obamot schreef:Macro:
1) Moeten de allerarmsten ook recht hebben op hun grafisch tablet...?



Naar mijn mening.

De opvoeding van een kind dat in het openbaar is opgevoed, zou in dit land de ouders niets moeten kosten. Qua materieel, transport en catering. Vanaf het moment dat we de leerplicht hebben ingesteld tot de leeftijd van 16 jaar gaan we ervan uit en doen we wat nodig is...

Met de prijs van het vlieguur van kaki vliegtuigen die de hele dag boven onze hoofden vliegen voor NIETS... Onze kleine blonde hoofdjes konden biologisch eten in de kantine...

Als het nationale onderwijs geen budget heeft voor grafische tablets of rekenmachines, is dat geen probleem, we passen het programma aan en gaan terug naar het telraam...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 31/05/12, 14:31

Macro schreef:
Als het nationale onderwijs geen budget heeft voor grafische tablets of rekenmachines, is dat geen probleem, we passen het programma aan en gaan terug naar het telraam...

:onheil: :onheil: je overdrijft :onheil: :onheil:
de rekenliniaal zal het werk beter doen: minder omslachtig minder zwaar
: Mrgreen:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 04/06/12, 18:47

:schok: : Cheesy:
Sarkozy, binnenkort Nobelprijs voor de Vrede? Eric Raoult, UMP-afgevaardigde voor Seine-Saint-Denis, heeft inderdaad de kandidatuur van het voormalige staatshoofd voorgesteld aan het Nobelcomité, zodat "erkenning wordt gegeven aan het essentiële deel van (zijn) internationale actie gedurende zijn termijn van vijf jaar." voor de handhaving van de wereldvrede".

: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 04/06/12, 18:52

Gisteren gehoord: als de zittende ministers geen (her)verkozen plaatsvervangers zijn, dan zijn ze geen ministers meer... (Nederlanders wel...)

Uh dit komt niet "enigszins" in strijd met de verkiezingsbelofte van niet-accumulatie van mandaten???? :schok: :schok:

Ah, de linkerkaviaar is prachtig... :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/06/12, 19:38

Niet zo snel. Het niet-cumuleren van mandaten is een vrijwillige en niet-opgelegde aanpak.

Dus wie nog twee mandaten zou hebben (het moeten er niet heel veel zijn...) en niet herkozen zou worden als parlementslid, zou ook zijn post als minister verliezen! Zo heb ik het begrepen.

Waarom zouden ze degenen behouden die herverkozen zijn? Mysterie! Misschien omdat ze het bewijs zouden hebben geleverd dat ze beide aankonden?

Hoe dan ook, als je daar alles wilt eten, verlies je uiteindelijk alles! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 04/06/12, 19:41

Obamot schreef:Niet zo snel. Het niet-cumuleren van mandaten is een vrijwillige en niet-opgelegde aanpak.


Oh ja, ben ik dom! En voor de belastingen is het voor wanneer we kunnen kiezen om ze te betalen of niet?

Obamot schreef:Dus wie nog twee termijnen zou hebben en niet herkozen zou worden als parlementslid, zou ook zijn positie als minister verliezen! Zo heb ik het begrepen.


Ik ook... dus als je niet combineert... ben je ontslagen... heb ik het mis? :schok:

Sorry maar dit ruikt naar socialo humbug...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/06/12, 19:53

Het lijkt erop : Mrgreen:

Maar je gaf geen link.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/06/12, 20:08

Christophe schreef:
Obamot schreef:Dus wie nog twee termijnen zou hebben en niet herkozen zou worden als parlementslid, zou ook zijn positie als minister verliezen! Zo heb ik het begrepen.
...dus als je niet combineert...ben je ontslagen...heb ik het mis? :schok:


Ménon, ménon, het is het tegenovergestelde volgens mijn hypothese:
— als je een slechterik bent en je hebt de pech cumulard te zijn en dus niet herkozen te worden, verlies je EN je post van minister EN a fortiori die van plaatsvervanger volgens de wet van de stembus! (Sarko-achtige sanctie, wat...)
- als je een cumulator bent, maar een goede, aangezien je herkozen wordt, laten we je met rust en sluiten we je ogen (begrijp je waarom, ik niet? Ja, ja, omdat het "vrijwillig" is! Hé, Hoi...)
- als je slecht bent, maar je bent maar een dominee, houden ze je : Cheesy: : Mrgreen:
- als je een goede bent, maar je bent ALLEEN een predikant, pas dan toch op voor je reet! : Cheesy: Je weet maar nooit met troskyites in de buurt, hihihihihi....
- als je slecht bent, maar je wordt niet herkozen met slechts één plaatsvervangend mandaat, dan ben je goed voor de ANPE : Cheesy:
— als je een goed parlementslid bent (dus herkozen), dan behoud je je zielige positie als pittige plaatsvervanger... [oké ik —> ga weg] ^^

... als iemand het laatste woord heeft...?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 04/06/12, 20:29

Ik begrijp nu waarom ik dat niet doe (nog) van de politiek... : Cheesy:

ps: geen link, gehoord op TV...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 04/06/12, 21:42

Pss!

En toen stemden eerst de Fransen in Zwitserland voor de ump op zondag… Verrassend, toch? : Cheesy:

Natuurlijk begrijp ik nog steeds niet dat verlangen om me kandidaat te stellen voor de parlementsverkiezingen, terwijl ze op dit moment een baan hebben als voltijds predikant!

Ze wilden doen zoals de vorige. Alleen hadden ze destijds prestigieuze affiches nodig.

Daar is het excuus van representativiteit ten aanzien van de kiezers nul, aangezien zij door de regeringsleider zijn benoemd in overleg met de gekozen president.

Aan de andere kant is het een beetje balen om de kiezers: “stem op mij wie je leuk vindt! Eenmaal verkozen, trek ik me terug om plaats te maken voor mijn plaatsvervanger, die je niet kent…” Een roemloze benadering, naar mijn mening.

Afgezien van de angst om niet in de meerderheid te zijn (onwaarschijnlijk), is er maar één verklaring, de wens om hun plaats als parlementslid terug te krijgen, zodra ze geen minister meer zijn...

Aangezien de doctrine van de PS het niet stapelen van mandaten is, behoefden ze zich niet te presenteren bij de parlementsverkiezingen.

Anderzijds aarzelt de oude meerderheid niet om zich te presenteren, ondanks de functies van burgemeester, algemeen raadslid, gewestelijk, agglomeratievoorzitter...
De nieuwe "Cumulards"!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten