Een elektromotor (maaier) vervangen: referentie, merk

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
enka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 04/10/10, 15:43
Plaats: 95
x 1

Een elektromotor (maaier) vervangen: referentie, merk




par enka » 02/04/12, 16:58

Hallo,

Mijn grasmaaier kreeg vorig jaar een flinke klap, ik weet niet wat... Grote stenen...?

Kortom, de motor rookt en ruikt verbrand zodra ik hem aanzet (na enkele tientallen seconden). Er is niets dat de motor lijkt te hinderen en al het andere aan de maaier is in goede staat. Behalve dat de motor....de wikkeling is hier en daar zwartgeblakerd en de snaren die de wikkeling omsluiten zijn gesmolten...

Ik denk dat de motor dood is, maar ondertussen (en rokend) loopt hij "normaal". diagnoses?

Ik ben daarom van plan om, in plaats van een maaier te kopen, de motor te vervangen. Maar het is heel moeilijk te vinden. Ik heb de referentie in een teken. Ik vind motoren die op elkaar lijken (hetzelfde vermogen, dezelfde spanning) met dezelfde referentie, maar dan van andere merken. Omdat het vrij "zeldzaam" is, geen foto's op de sites die het verkopen, alleen de referenties... Aangezien de prijs niet te verwaarlozen is, wil ik er zeker van zijn dat ik de juiste bestel!

Dus, hebben jullie hier een mening over?

De motor is ATB, ref 118563641/0 (ref vervangen door 118563641/1). Het is bijvoorbeeld te vinden op deze site: http://www.magic-parts.co.uk/


Bedankt voor je hulp, want mijn gazon heeft daar een velddag....
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/04/12, 17:36

We hebben niet de doordrenkte techno van alle maaiers ter wereld, is jouw motor deze??

http://www.magic-parts.co.uk/cgi-bin/ss ... PR=-1&TB=A

raden wat je niet zegt.

Waar het om gaat zijn de montagegaten en diameters van de as.


In jouw plaats zou ik naar de condensator kijken als hij dood is en ik zou hem vervangen om te zien of de motor nog steeds zo snel rookt, wat duidt op kortgesloten draden, maar over het algemeen eindigt hij snel in zijn dood, doorgesneden of korte draden sap dat doet alles trippen.

Hebben deze motoren thermische beveiliging? normaal beschermt dat.

Discounters verkopen maaiers voor bijna de prijs van de motor alleen, voor 160€!!
Hebben ????????????????????????????????
0 x
enka
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 04/10/10, 15:43
Plaats: 95
x 1




par enka » 02/04/12, 18:47

Ja, het is die motor, eindelijk is mijn hele vraag hier, aangezien er geen beschrijving is, afgezien van de referentie, om te weten of het dezelfde motor is, en niet al te veel hoop op meer precieze informatie van de klantenservice, als het bestaat, van deze site.

De condensator is in orde, het zit echt in de motor zelf die opwarmt... (tenzij de condensator er op het eerste gezicht misschien goed uitziet, maar eigenlijk dood is?) Hij rookt niet, vertoont geen sporen van zwart worden...

Wat de prijs van de motor betreft, ben ik het ermee eens dat deze vrij hoog is, maar de maaier van 160 € vervult niet dezelfde functie als een andere van 400 €, enz. Het is zeker dat als ik een maaier had voor 160 €, ik deze plotseling zou vervangen :?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/04/12, 19:11

De condensator kan dood of zwak zijn (erg droog van binnen) en intact, onberispelijk en dan heeft de motor slechts een zwak koppel, loopt veel meer vast en sterft gemakkelijk door oververhitting, zonder te draaien!!!
Als de condensator jaren oud is of zelfs 5 tot 10 jaar oud, vervang hem dan met dezelfde waarde en dezelfde intensiteit en net zo groot!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/06/12, 03:02

Dus opgelost?
De condensator?
of schroot?
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten