Run op friteuse olie! Elke takers?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 23/03/12, 11:59

Welnu, we hebben geen "roule ma frite" "spreker" om deze workshop te animeren, dus we gaan doen wat we kunnen met wat we hebben, maar als een van jullie beschikbaar is om een ​​kleine demo te komen doen, het zal met grote vreugde zijn!

Ha en in challenge, het is morgen rond 17u...

http://www.couventalternatif.com/
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
DanielleAUDI-A4-99
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/05/12, 05:37

AUDI A4 TDI 1.9 - quarto vanaf 99 + olie + nieuweling




par DanielleAUDI-A4-99 » 17/05/12, 14:10

Bonjour à tous!
Ten slotte, begin ik, doe ik een beetje olie gekocht bij een recyclingvereniging in mijn tank. Mijn vraag is: hoe hoog kan ik gaan in percentage?
Kan ik rechtstreeks in het reservoir gieten? Verschillende tegenstrijdige informatie over dit onderwerp. Wie heeft ervaring?
Natuurlijk heb ik een BOSCH carb....
Ik heb niets veranderd aan mijn motor. Moet daar nog iets gedaan worden?
Ik doe veel groene dingen, maar monteurs, niets, ik vervang mijn wiel, ruitensproeiervloeistof en dat is alles!
Dus deze keer ben ik het die jouw advies nodig heeft!
Hartelijk dank dat u mij niet te veel in verwarring heeft gebracht (ik ben onervaren op dit gebied, maar toch niet te dom...) en dat u mij serieuze antwoorden heeft gegeven.
Ik kijk uit naar uw duidelijke taaladvies.
Hartelijk dank voor de planeet.
Danielle
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/05/12, 15:01

: Mrgreen: Welkom Daniëlle.
Het toevoegen van AUDI A4 TDI 99 aan je bijnaam betekent dat je met deze (uitstekende) auto voor het leven getrouwd bent. :?
Anders moet u uw bijnaam wijzigen wanneer u van auto verandert. :|

Het oliepercentage en de prestaties van uw injectiesysteem zijn vooral afhankelijk van de kwaliteit van de plantaardige olie.

Ik had een paar jaar geleden een A4 TDI uit 96 en ik zou geen plantaardige olie in een systeem met directe injectie hebben durven gebruiken.

Heeft u op internet andere TDI-motoren uit de VAG-groep gevonden die identiek zijn aan de uwe en die op olie lopen? :?
0 x
DanielleAUDI-A4-99
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/05/12, 05:37

IEA




par DanielleAUDI-A4-99 » 18/05/12, 07:05

Dank u voor uw antwoord.
Ik had inderdaad een andere bijnaam kunnen kiezen, vooral omdat ik geen autoliefhebber ben, het was alleen maar om de aandacht te trekken van vette mensen die zo'n voertuig zouden hebben.
Voordat ik begon, ging ik inderdaad een lijst met geteste voertuigen raadplegen, de mijne is er één van. (oiliomobile) Daarnaast had ik wat advies, soms stelden ze me gerust, soms maakten ze me zorgen. Het probleem van forums is dat iedereen zijn zekerheden heeft, zijn twijfels en daar moet je een mening over vormen. Het voordeel is dat je precies deze getuigenissen hebt.
Dus ik zoek opnieuw en opnieuw... en ik heb zojuist deze site ontdekt die volgens mij serieuze mensen samenbrengt op basis van verschillende discussies.
Mijn auto heeft 190 km en rijdt zeer goed. Ik wilde het dus eigenlijk niet veranderen. Als het echter niet op olie kan draaien, zal ik er met grote spijt afstand van moeten doen, want het is echt een beslissing die ik heb genomen met het genoegen om een ​​beetje te ontsnappen aan het productieve en vervuilende systeem dat ons wordt opgelegd en ook de vermindering van mijn uitgaven.
Hier ben ik niet getrouwd met mijn auto, dat kan ik je geruststellen!
Ik ben echter dankbaar voor de werknemers die de energie en de kennis erin hebben gestoken en ben me ervan bewust dat de materialen waaruit dit bestaat van onze planeet komen. Als zodanig heeft het voor mij waarde. Bovendien kan ik me verplaatsen zoals mijn koelkast dat doet en mijn wasmachine me tijd geeft om andere dingen te doen. Dit zijn apparaten die ons goed van pas komen. Ik vergeet dit niet en doe mijn best om ervoor te zorgen dat ze zo lang mogelijk in goede staat blijven. Dat gezegd hebbende, ze zijn niet zo waardevol als mensen en blijven objecten. Ik geef niets om mode en consumentenbestellingen.
De olie in mijn auto is een element in mijn oriëntatie op het ecologische leven in het bewustzijn van de kwetsbaarheid van ons ecosysteem.

Bonne journee
Danielle
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/05/12, 07:19

Hallo,
Een kleine truc: giet de olie nooit rechtstreeks in de tank,
Het moet eerst worden verdund in een container met diesel.
Wat het percentage betreft, zeggen we vaak 30% risicovrij.
Er gaat niets boven een goede oude Mercedes-motor zoals André : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
DanielleAUDI-A4-99
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/05/12, 05:37

leuk allemaal!




par DanielleAUDI-A4-99 » 18/05/12, 15:54

Bedankt voor het percentage, dat wist ik al. Maar toch bedankt.
Voor de anderen heb ik de tekst opnieuw gelezen forum over dit thema. Jaloers, egoïstisch, niet delend, bang om niet genoeg te hebben!!!
Dat is waar we aan sterven, daarom kunnen we er niet uit komen. Delen is vermenigvuldigen, dit niet doen is voor beide partijen zonde.
Morgen wordt het daglicht, als er niet genoeg olie is, zullen we zien, we zullen iets anders vinden! Persoonlijk? Ik heb er 70 cent per liter voor betaald, goedkoop is het niet!
Ik vraag om advies, maar ik begin te betwijfelen of ik die zal vinden.
Jammer, ik ga ergens anders zoeken! Op iemand anders forum ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: IEA




par ik Citro » 20/05/12, 23:44

DanielleAUDI-A4-99 schreef:Mijn auto heeft 190 km en rijdt zeer goed. Ik wilde het dus eigenlijk niet veranderen.
... Ik geef niets om mode- en consumptiebestellingen.
De olie in mijn auto is een element in mijn oriëntatie op het ecologische leven in het bewustzijn van de kwetsbaarheid van ons ecosysteem.
Ik begrijp en deel uw hele aanpak. Wij zijn er met velen forum hetzelfde te hebben gedaan.
:D
Dat gezegd hebbende, het is het nemen van risico's, en het komt meer overeen (zonder primair seksisme te worden) met mannelijk gedrag, om de eenvoudige reden dat mensen die aan het avontuur beginnen statistisch gezien de neiging hebben om hun vrije tijd onder de motorkap van auto's door te brengen...
:P
Zonder sektarisch te zijn, is het in de olie smijten ook een beetje zoals het betreden van een religie, het uitdagen van de gevestigde orde, of in ieder geval de manier van doen willen veranderen, wat niet in tegenspraak is met een zeker respect voor het werk. klaar.
De Audi A4 is het perfecte voorbeeld van een auto die de Franse fabrikanten een niveau van kwaliteit en veiligheid heeft laten zien dat maatstaven zijn geworden voor de mondiale industrie.
Hoe het ook zij, ik kan niet zeggen of het beter is om op olie over te stappen (en zo een lonende maar risicovolle ervaring op te doen) of om jezelf los te maken van deze auto en je anders te verplaatsen.

Van mijn kant heb ik mijn Audi TDI vervangen door auto's op LPG en vervolgens door elektrische auto's (een veel riskanter avontuur), en ik overwoog een auto te huren voor lange afstanden.
Uiteindelijk vond ik, voor de prijs van schroot, een benzinebusje met 8 zitplaatsen.
Hij verbruikte minder dan 9 liter per 100 km bij 130 km/u over de 1300 km die dit weekend werd afgelegd met 7 passagiers + bagage.
Geen enkele huidige diesel- of benzineauto kan op de snelweg 4,5 liter per 100 km verbruiken en voor deze reis hadden we er twee nodig gehad.

Dat wil zeggen dat als u uw Audi dagelijks alleen aan boord gebruikt, dit, afhankelijk van het type route, contraproductief kan blijken... en de wederverkoop ervan relevanter blijkt te zijn, ondanks alle kwaliteiten van deze auto .
:? : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 21/05/12, 06:58

Welke motor zit er in deze A4 TDI??
90,110,150 pk..

Als het een 2.5TDI 150 is, raad ik aan om zonder motoraanpassing geen olie in deze motor te gebruiken boven de 30%.

Als het een 1.9TDI 90 is, kun je ALLEEN op lange afstanden tot 50% gaan

Het is absoluut noodzakelijk om een ​​homogeen mengsel te maken voordat u het in de tank giet...

Als u niet weet hoe u 's nachts alleen langs de kant van de weg bij regenachtig weer een brandstoffilter moet vervangen. Vermijd het rijden met olie, want bij deze kilometerstand worden de tank en het injectiecircuit leeggeroofd door de olie die u toevoegt en raakt uw filter zonder waarschuwing snel verstopt...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
DanielleAUDI-A4-99
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/05/12, 05:37

OLIEFILTER




par DanielleAUDI-A4-99 » 21/05/12, 09:01

Bedankt Macro voor je advies.

1liter9 - TDI - Quattro vanaf 99
81 kW-
110L-
toerental 4100

Het oliefilter moet de eerste keer vervangen worden neem ik aan?
Dit is wat ik deed.
Na wat onderzoek te hebben gedaan, heb ik ongeveer 10% in mijn tank gedaan, direct ingeschonken (au..) en vervolgens 400 km op de snelweg gereden) zonder enig probleem. Daarna heb ik de olie ververst + oliefilter gedaan.
Sindsdien gebruik ik gasolie zonder olie en heb ik heel weinig gereden. Sommigen lieten mij schrikken...
Het meest voorkomende advies is om in de winter niet meer dan 10% en in de zomer 30% te gebruiken en olie bij te vullen als ik een lange reis maak.
Jij bent de eerste die mij voor ongeveer 50% vertelt dat ik geïnteresseerd ben...

Ik heb ook een oude RENAULT EXPRESS voor korte ritjes, tuinieren en andere grote taken, en plotseling kon ik hem wat meer gebruiken, als hij beter op olie kon rijden dan de andere.

Daar ga je, Y ARRIBAREN, zoals ze in het Occitaans zeggen! Het betekent "we komen er wel" door aan te dringen...

Goede dag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 21/05/12, 09:10

Macro schreef:Welke motor zit er in deze A4 TDI??
90,110,150 pk..

Als het een 2.5TDI 150 is, raad ik aan om zonder motoraanpassing geen olie in deze motor te gebruiken boven de 30%.

Als het een 1.9TDI 90 is, kun je ALLEEN op lange afstanden tot 50% gaan

Het is absoluut noodzakelijk om een ​​homogeen mengsel te maken voordat u het in de tank giet...

Als u niet weet hoe u 's nachts alleen langs de kant van de weg bij regenachtig weer een brandstoffilter moet vervangen. Vermijd het rijden met olie, want bij deze kilometerstand worden de tank en het injectiecircuit leeggeroofd door de olie die u toevoegt en raakt uw filter zonder waarschuwing snel verstopt...


Macro, alle 2.5 TDI's zijn niet aan te raden, of vooral de 150 (als ik me niet vergis zijn er nog de 163 en de 180)?

Komt het door VP44?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten