Repareer een LED-lamp

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Repareren van een LED-lamp




par Gaston » 02/10/12, 10:38

dedeleco schreef:en het heeft een lamp met 47 LED's in plaats van 48, dus elk met iets meer spanning 47/48 meer, maar veel meer stroom (3 tot 10 keer meer dan de relatieve spanningsvariatie), te maken met de redelijk exponentiële lamp I (V) kenmerk.
De levensduur van de set wordt dus verkort!!
Behalve dat het voedingscircuit geen constante spanning heeft.

Het bestaat in feite uit een condensator waarvan de impedantie in serie staat met de LED's.

Bij dit type montage varieert de stroom relatief weinig met de belasting (aangezien het grootste deel van de impedantie wordt geproduceerd door de condensator).
Na het kortsluiten van een LED neemt de stroom die door de LED's vloeit slechts enkele % toe, wat leidt tot een zeer beperkte vermogenstoename in de LED's.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/10/12, 13:44

Je moet op de echte schakeling kijken en meten, maar naast de condensator zijn er ook diodes (diodebrug) om een ​​constante tekenvoedingsspanning te geven om de leds van een constante tekenstroom te voorzien en daarom hebben we in het begin een min of meer constante spanning afhankelijk van de montage.

Dus dit gelijkrichtersamenstel werkt over het algemeen niet bij constante stroom, zelfs als de condensator ondermaats is, het werkt ook niet bij constante spanning, met sterke oscillaties bij 100 Hz helderheid, in dit geval verifieerbaar met een oscilloscoop en een gemiddeld licht dat is mogelijk met een vaste spanning.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 02/10/12, 15:08

Er zijn 2 condensatoren, de tweede staat effectief parallel aan de LED's na de diodebrug en wordt gebruikt om de gelijkgerichte stroom te filteren, maar de eerste staat in serie voor de diodebrug en het is de wisselstroomimpedantie die wordt gebruikt om de huidig.

Volgens informatie van PITMIX (op een ander forum), is condensator C1 560 nF, wat bij 50 Hz overeenkomt met een impedantie van 5684 ohm.

Een witte LED met een spanningsval van ongeveer 2V, met 48 LED's in serie (ik verwaarloos de spanningsval in de diodebrug), de stroom in het circuit is ongeveer (220 - 48*2) / 5684 = 21.8mA

En met slechts 47 LED's: (220 - 47*2)/5684 = 22,2 mA

Het vermogen van elke LED gaat van 43.6 mW tot 44.4 mW...


De intensiteit die wordt verkregen door alle diodes kort te sluiten, zou 220/5684 = 38mA zijn.
Het is eigenlijk geen voeding met constante stroom, maar eerder een voeding met beperkte stroom...
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 17/10/12, 08:30

— Hier is het schema van de lamp in kwestie:
Beeld
- Let op: het kan nog steeds gebruikt worden!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 19/10/12, 09:03

RV-P, hallo, ik heb je een pm gestuurd maar die heb je waarschijnlijk niet gezien.
Ik wil graag per e-mail met u communiceren over een vaartuig dat u mij zou kunnen helpen ontwerpen.
U lijkt bekwaam in elektronica en waarschijnlijk ook in elektromechanica, ik kan u voor dit werk betalen.
Geef me je e-mail in PB
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/10/12, 14:02

Grappig.
Ik raad herhaaldelijk aan om de basis van elektronica te leren, met uiteraard veel voorbeelden links, want je bent nooit beter gediend dan door jezelf!!

google geeft een enorme verzameling montages en toepassingsnotities, je hoeft alleen maar de moeite te nemen om ze te begrijpen.

Let op, er zijn genoeg regelingen die onder het principe vallen:
Waarom het simpel maken als het ook ingewikkeld kan!!

Zie een voorbeeld van bijnaam pro wat een onbruikbare montage achterliet!!
http://www.conspirovniscience.com/forum ... entry24127

op een montage van bijbelse eenvoud:
https://www.econologie.com/forums/post242664.html#242664

https://www.econologie.com/forums/post242625.html#242625

RV-P zal je vol magnetische versterkers met verzadiging zetten, van de jaren 1920 tot 1970, zonder enige halfgeleider-vermogenstransistors!!!

Leuk !!
De koppigheid om te weigeren de lessen te leren!!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 19/10/12, 14:16

dedeleco schreef:RV-P va zet je vol magnetische versterkerverzadiging, ...


sterker en sterker, DD voorspelt de toekomst.
niet tevreden met kreunen a posteriori, hij kreunt nog voordat zijn slachtoffers iets hebben gedaan.
STOP, DD, STOP, het is niet meer uit te houden.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 19/10/12, 14:23

Beeld
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/10/12, 14:27

Dirk Pitt schreef:
dedeleco schreef:RV-P va zet je vol magnetische versterkerverzadiging, ...


sterker en sterker, DD voorspelt de toekomst.
niet tevreden met kreunen a posteriori, hij kreunt nog voordat zijn slachtoffers iets hebben gedaan.
STOP, DD, STOP, het is niet meer uit te houden.


Dit is wat hij doet en pleit voor windturbines!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/10/12, 15:23

dedeleco schreef:Grappig.
Ik raad herhaaldelijk aan om de basis van elektronica te leren, met uiteraard veel voorbeelden links, want je bent nooit beter gediend dan door jezelf!!
In dit geval is het door RV-P geposte diagram helemaal correct.

En dedeleco maakte een fout (vanwege onwetendheid over dit diagram) door te schrijven:
dedeleco schreef:en het heeft een lamp met 47 LED's in plaats van 48, dus elk met een beetje meer spanning 47/48 meer, maar veel meer stroom (3 tot 10 keer meer dan de relatieve spanningsvariatie)
Terwijl er maar zo'n 2% meer stroming is 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten