Campagne Eva Joly 2012. Kandidaat en voorzitter ... op een dag?

filosofische debatten en bedrijven.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 28/04/12, 20:46

sen-no-sen, een boom, het hangt ervan af waar hij groeit!
Op privé-eigendom is het rechts, misschien zelfs extreemrechts.
In een Amazonewoud is het aan de linkerkant.
Net als mannen eigenlijk.
En net als mannen, nou ja, de meeste mannen, zit er niet veel nadenken achter deze toewijding.
Want eerlijk gezegd, als we echt intelligent zouden zijn, zouden we genoeg hebben om te leven en te bloeien zonder onze medemensen uit te hongeren of te doden.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 28/04/12, 22:08

Sen-no-sen schreef:
Sorry dat ik je idealisme verbreek, maar in het huidige systeem stemmen mensen vooral op telegenieke mensen...
Als Hulot was komen opdagen, zou EELV zonder al te veel moeite bijna 10% hebben verdiend.

Geen zorgen! Mijn idealisme weerhoudt mij er niet van helder te zijn en te erkennen dat u, helaas, volkomen gelijk heeft... :frons:
Wat ik beweer is dat het ‘maken van cijfers’ met een media-hansworst (wie hij ook mag zijn) de zaak van de ecologie alleen maar kan terugdringen door de boodschap te verwarren.

Als de ecologie op een dag gehoord kan worden, zal dat op het terrein en aan de basis zijn, en niet bij de gratie van een electorale boodschap die in overvloed een licht verspreidt dat even plotseling als wonderbaarlijk is voor alle burgers!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 30/04/12, 15:34

phil53 schreef:sen-no-sen, een boom, het hangt ervan af waar hij groeit!
Op privé-eigendom is het rechts, misschien zelfs extreemrechts.
In een Amazonewoud is het aan de linkerkant.


:?
Hoewel het zich aan de linkerkant van een wereldkaart bevindt, zie ik niet hoe het Amazonewoud er aan de linkerkant zou zijn? :frons:

Ahmed schreef:

Als de ecologie op een dag gehoord kan worden, zal dat op het terrein en aan de basis zijn, en niet bij de gratie van een electorale boodschap die in overvloed een licht verspreidt dat even plotseling als wonderbaarlijk is voor alle burgers!


In principe ben ik het er volledig mee eens, maar de politiek is – net als veel andere gebieden van onze samenleving – gebaseerd op de manipulatie van individuen.

In een systeem dat door leugens wordt beheerst, is het niet goed om de waarheid te vertellen. Daarom is het gepast om dezelfde methoden te gebruiken om het systeem te bekeren, omdat we anders het risico lopen lang te wachten... heel lang. veranderen" ( die, als we te lang wachten, de vorm zou kunnen aannemen van een mondiale catastrofe).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/04/12, 18:52

Door met dezelfde wapens te vechten als je vijand, word je zoals hij.
Nietzsche
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 30/04/12, 19:12

Ahmed schreef:
Door met dezelfde wapens te vechten als je vijand, word je zoals hij.
Nietzsche


En dat is het doel: als je eenmaal op hem lijkt, is het mogelijk om hem van binnenuit te vernietigen.

“Het geheim van de strijd is het manoeuvreren tussen waarheid en onwaarheid”
(Niju-karate-jutsu-kyokun).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/04/12, 20:34

Nou, eenmaal zoals hij, won hij!?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 01/05/12, 10:34

0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 01/05/12, 11:49

Ahmed schreef:Nou, eenmaal zoals hij, won hij!?


Ik zou liever zeggen dat hij begon te verliezen!
Het gebruik van manipulatieve strategieën betekent niet dat je dezelfde ideologie deelt als de tegenstander.
Kent u het verhaal van het Trojaanse paard goed?
Opgaan in je omgeving om je prooi te verslaan is een van de meest effectieve methoden.
Het machtsevenwicht van het ‘armworstelen’-type (maar het idee versus dat van jou) is geen garantie voor succes.
Het is beter om – alleen qua schijn – de mensen gerust te stellen en vervolgens de tegenstander “beetje bij beetje” op hun grondgebied te brengen.

Als de 'groenen' mislukking na mislukking ondergaan, komt dat doordat ze een wreed gebrek aan strategie hebben, en hoewel ze 'welwillende' ideeën vertegenwoordigen, worden ze niet buitengesloten in termen van interne strijd en harde slagen binnenin, zelfs niet van hun partij.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 01/05/12, 14:15

Als je dezelfde wapens wilt gebruiken als je tegenstander, is het goed dat je op zijn grond wilt staan :frons: ; Als het je lukt om hem op deze manier te verslaan, word jij de nieuwe vertegenwoordiger van dezelfde ideeën.
Dit is wat links al heel lang doet, waarbij het zich beperkt tot het economische veld (en dus dat van rechts) waar het zeker zal verliezen, hetzij de verkiezingen, hetzij zijn idealen...
Wat manipulatie betreft, het zal alleen de meest manipulatieve mensen helpen... door welk wonder zou de beste op dit gebied de meest "deugdzame" zijn?

Toegepast op de huidige verkiezingen, J. Ellul gezegd "De kwaliteiten die nodig zijn om president van de republiek te worden, zijn onverenigbaar met de uitoefening van deze functie".

Nou, aangezien we tussen de aanhalingstekens staan, komt deze uit Nietzsche die ook actueel is:“ De staat is het koudste van alle koude monsters. Hij liegt koud; en hier is de leugen die uit zijn mond ontsnapt: 'Ik, de staat, ben het volk'. ". *

*In "Also sprach Zarathustra"
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28726
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/05/12, 14:44

Bij verschillende gelegenheden heb ik kunnen waarnemen – ook al is dit alleen maar mijn mening – dat een zeer kleine kring van mensen die in de schaduw werken (als het hun doel is om bepaalde deugdzame waarden te ondersteunen) : Lol:) zijn tot grote dingen in staat voor het algemeen belang. En dit zonder noodzakelijkerwijs een meerderheid te vormen (we kunnen dat “collegialiteit” noemen). Omdat in het algemeen dit soort houding ten behoeve van de gemeenschap het begrip te boven gaat van degenen die doordrenkt zijn met macht, die hebben ontdekt dat zij dat wel deden. niet “passen” in zo’n “universum” maar scheurden elkaar eerder uiteen…

Alleen om het te laten werken (nee, het werkt niet altijd altijd...) heb je solidariteit en een minimum aan omgevingshelderheid nodig. Als het kwaad dat een sociale omgeving teistert overal aanwezig is, omdat er onmogelijke compromissen zijn verschenen (al heel lang het spel van links), dan wordt het te zwaar.
De enige hoop om de huidige situatie enigszins effectief te beïnvloeden:
– een hefboomeffect via de parlementsverkiezingen, en het moet beginnen met een serieus ontwaken op XNUMX mei...!
– maar zullen we eerst nog de andere appel eruit moeten halen.

Beeld

Zoals Euronews het verwoordt: “Er wordt niets gespeeld»
http://fr.euronews.com/2012/04/22/elect ... ollande-l/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 144 gasten